در دبی ، برخی از مستاجران املاک مسکونی شاهد کاهش اجاره و حتی یک تا دو ماه چشم پوشی هستند

کد خبر: 1001812

دبی: برخی از مستاجران مسکونی در دبی شاهد چشم پوشی اجاره توسط صاحبخانه های خود شدند و برخی از آنها اجاره یک یا دو ماهه را برای سهولت در کرایه پرداخت نکردند.

اما چنین چشم پوشیها براساس "موردی" انجام می شود ، و مستاجران باید ثابت كنند كه درآمدهای آنها در نتیجه شیوع کوید ۱۹متحمل زیان شده است. منابع بازار می گویند که دفاتر صاحبخانهها با چنین درخواست هایی سرریز شده است ، و این موارد در ماههای آینده ادامه خواهد یافت.

اما یک چیز واضح است - همه صاحبخانه ها با وجود اثبات زیانی که مستاجرانشان ارایه می دهند، سخاوتمند نیستند.

یکی از نمایندگان اجاره گفت: "برای هر صاحبخانه ای که مایل به گوش دادن باشد ، بسیاری هستند که پیام هایی را برای مستاجر خود ارسال می کنند تا از داشتن پول کافی در حساب های خود مطمين شوند و از پرداخت دیرهنگام هزینه ها خودداری کنند."

تعطیلات اجاره

یک یا دو ماه بدون اجاره استثنایی است، اما بسیاری از صاحبخانه ها مایل به تمدید این تعطیلات اجاره هستند. جان استیونز ، مدیر عامل آستكو گفت: "پرداخت معوق اجاره فعلی و پرداخت هزینه انعطاف پذیر - حداكثر ۱۲ فقره چک" معمولی ترین راه حل ارائه شده است.

نماینده لیزینگ: "بعضی از صاحبخانه ها ممکن است تعهدات مالی به بانکهایی که باید تأمین شوند ، داشته باشند یا اجاره مستاجر ظرف چند ماه آینده منقضی می شود. متغیرهای زیادی وجود دارد که بر تصمیم صاحبخانه برای ارائه امتیازات تأثیر می گذارد. "

حقوق قانونی

همچنین مستاجران قادر خواهند بود که از تغییرات ایجاد شده توسط کوید ۱۹ در وضعیت حرفه خود بعنوان عاملی در قراردادهای اجاره نامه استفاده کنند. به خصوص وقتی که دچار خسارت شغلی شده اند و تغییراتی در وضعیت مسکونی خود در نظر گرفته اند.

شورای حل اختلاف اجاره دبی می گوید كه مستأجرانی که از شغل خود عزل شده اند به عنوان "شرایط استثنایی" شناخته می شوند و بنابراین می تواند فسخ قرارداد اجاره با صاحبخانه را توجیه كند.

به عبارت دیگر ، مطابق به روزرسانی صادر شده توسط موسسه حقوقی بیکر مک کنزی ، صاحبخانه نمی تواند جریمه ای را برای "فسخ زودهنگام اجاره توسط مستاجر" اعمال کند.

شورای حل اختلاف اجاره بر این باور است که: كه فسخ اجاره توسط مستاجر یک رویداد شرایط اضطراری است که مستاجر نمی تواند آن را تعدیل و یا پیش بینی کند. اینروزها اجاره نامه برای مستاجران سنگین شده است به حدی که ادامه اجاره نامه غیرممکن است. "

این کلمات فوق - هر آنچه که بیان شده است - خبر از بیش از چشم پوشیهای موقتی دارد.

در آن نگه دارید

منابع املاک و مستغلات می گویند برخی از مباحثه ها در مورد تخفیف و مهلت دادن هنوز هم می تواند بر صاحبخانه ها تاثیرگزار باشد. یکی از نمایندگان اجاره گفت: "حتی اگر واکنش اولیه صاحب خانه ها این باشد که همه درخواست های تخفیف اجاره را رد کنیم ، صاحبخانه ها متوجه خواهند شد که بهتر است مستاجر خود را نگه دارند عوض اینکه دنبال مستاجر جدید بگردند."

وی ادامه داد: "از سرگیری پروازها داستان واقعی تقاضای اجاره را در هفته های آینده برملا خواهد کرد و این که آیا تغییر وضعیت شغل و درآمد باعث می شود افراد بیشتری را وادار به دریافت تخفیف، چشم پوشی و یا انتقال به املاک با اجاره های ارزانتر شوند؟. صاحبخانه ها بهتر است که خود را آماده کنند. "

اثبات ارائه کنید

به گفته پراتیوشا گوراپو ، رئیس تحقیقات و مشاوره ، "بسیاری از کارفرمایان زمانی اثبات تغییر در حقوق به کارمندان می دهند که بتوانند آن را به صاحبخانه ها تحویل دهند.

وی گفت: "ما در بعضی موارد شاهد هستیم كه صاحبخانه ها با چشم پوشی یك یا دو ماهه اجاره موافقت می كنند. یا حداقل بسته به وضعیت هر فرد ، وضعیت را به صورت ماهانه بررسی کنید.

وی گفت: "چشم پوشی اجاره یک و دو ماهه یک راه حل مهم تر است زیرا بسیاری از مستاجران در وضعیت کاهش حقوق ، مرخصی بدون حقوق یا اخراج هستند. تعویق اجاره فقط می تواند به یک کم کمک کند. "

زمانی برای مذاکره

تا ماه سپتامبر ، بیشتر منابع بازار می گویند که کاهش اجاره بها در سمت مسکونی وجود خواهد داشت.

اما به نظر می رسد که مذاکرات از قبل آغاز شده است زیرا مستاجران همچنان برای تغییر در اجاره نامه خود به صاحبخانه های خود فشار می آورند.

پراتیوشا گوراپو گفت: "در حالی که طی چند هفته گذشته به دلیل محدودیت های پروازها فعالیت محدودی داشتیم ، اکنون شاهد تعداد بیشتری از مذاکرات هستیم زیرا بسیاری از مستاجران شاهد کاهش درآمد هستند." "ما پیش بینی می کنیم که این امر ادامه یابد ، با افزایش جابجایی ها ، مستاجران به دنبال املاک با اجاره کمتر هستند."

این گزارش توسط شرکت دوبیرا Dobira تنظیم شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها