عرضه سنگین ۱۲۰ میلیون دلاری در بازار ارز

کد خبر: 1008115

سیرنزولی قیمت‌ها در بازار ارز درحالی امروز پرشتاب‌تر از دیروز طی شد و احتمالاً در روزهای اتی هم ادامه خواهد داشت که کسب اطلاع خبرنگار تسنیم بیانگر عرضه ۱۲۰ میلیون دلاری بازار ساز طی روز جاری است.

عرضه سنگین ۱۲۰ میلیون دلاری در بازار ارز

خبرگزاری تسنیم: قیمت ارز در بازار بعد از یک دوره افزایشی نسبتاً طولانی از دیروز ظهر وارد مدار نزولی شده و امروز نیز با طی همین روند قیمت دلار بیش از 3 هزار تومان کاهش یافت.

قیمت دلار از 26 هزار تومان صبح روز یکشنبه به 22 هزار و 700 تومان در ساعات پایانی معاملات امروز دوشنبه کاهش یافته است؛ فعالان بازار معتقدند دلیل اصلی کاهش قیمت ارز، پایان مهلت صادرکنندگان برای بازگشت ارز صادراتی و خروج تقاضای صادرکنندگان از بازار و البته حضور جدی بانک مرکزی در بازار بوده است.

طی یکی دو روز گذشته عرضه ارز در بازار و سامانه نیما نیز افزایش یافته است و احتمالا بازارساز در روزهای آینده همچنان این عرضه ها را ادامه دهد.

اطلاعات دریافتی خبرنگار تسنیم از میزان عرضه ارز از سوی بازارساز در روز جاری بیانگر آن است که تا پایان معاملات امروز 120 میلیون دلار با نرخ 22 هزار و 630 تومان عرضه شده که از این میزان 800 هزار دلار معامله شده است.

همزمان با ریزش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت فروش دلار از سوی بازارساز نیز نسبت به دیروز کاهش چشم گیر داشته است.

علاوه بر عرضه ارز در بازار از سوی بازار، با تشدید نوسانات ارزی در بازار و ثبت رکوردهای جدید و تاریخی برای ارز دربازار، بانک مرکزی از عرضه حدود 300 میلیون دلار در سامانه نیما طی دو روز گذشته خبر داد و تأکید کرد: میانگین نرخ دلار بر اساس معاملات انجام شده در این دو روز حدود 18.300 تومان بوده است.

بررسی‌های صورت‌گرفته از معاملات ارزی در بازار ارز تهران حاکی از آن است که تقاضای خرید به‌طور چشم‌گیری در نرخ‌های اعلامی در کانال‌ها به‌شدت کاهش یافته است و نرخ معاملات در بازار رسمی به‌مراتب پایین‌تر می‌باشد.

فعالان بازار ارز می گویند: بعد از آغاز روند نزولی قیمت‌ها در بازار، تقاضا برای خرید ارز کاهش یافته و فروشنده ها بیشتر از روزهای قبل شده اند. این اتفاق فرایندی عادی در بازار است چراکه معمولاً هر زمان بازار معکوس می شود، اکثر دارندگان ارز، فروشنده می شوند.

پیش از این بازاری‌ها و کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که با پایان مهلت صادرکنندگان برای بازگشت ارز صادراتی، قیمت ارز در بازار کاهش یابد چراکه در هفته های اخیر سیل تقاضا برای خرید ارز از سوی صادرکنندگان به منظور ایفای تعهداتشان موجب تشکیل صف خرید ارز در بازار شده بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها