سهمیه بنزین مرداد کدام رانندگان کاهش می یابد؟

کد خبر: 1008216

کارت سوخت تمام خودروها نیمه شب امشب (یکم مرداد ماه) شارژ می‌شود.

سهمیه بنزین مرداد کدام رانندگان کاهش می یابد؟

باشگاه خبرنگاران: ساعت ۲۴ امشب (یکم مردادماه) نهمین مرحله واریز سهمیه بنزین خودرو‌های ناوگان عمومی و شخصی به کارت سوخت رانندگان خودرو انجام می‌شود.

در این باره فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کارت سوخت افراد اول هر ماه شارژ می‌شود و این ماه هم طبق روال کارت سوخت تمام وسائل نقلیه شارژ می‌شود.

او افزود: همانند دوره‌های قبل و بر اساس جدول اعلام شده، سهمیه بنزین هر خودرو واریز می‌شود که این میزان برای خودرو‌های بنزینی ۶۰ لیتر در ماه و برای خودرو‌های سواری دوگانه سوز ۳۰ لیتر در ماه است.

ردیف کاربری میزان سهمیه بنزین
1 سواری شخصی بنزینی 60 لیتر
2 سواری شخصی دوگانه سوز 30 لیتر
3 تاکسی بنزینی 400 لیتر
4 تاکسی دوگانه سوز 200 لیتر
5 موتورسیکلت 25 لیتر
6 وانت کم مصرف بنزینی 200 لیتر
7 وانت کم مصرف دوگانه سوز 60 لیتر
8 وانت پرمصرف بنزینی 300 لیتر
9 وانت پرمصرف دوگانه سوز 120 لیتر
10 آمبولانس 500 لیتر

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بیان کرد: سقف ذخیره سازی بنزین در کارت‌های سوخت از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش پیدا کرده است. همچنین سقف ذخیره کارت سوخت ۵۴۰ لیتر تعیین شده و اگر صاحب خودرویی تنها ۳۰ لیتر از این میزان را استفاده کرده باشد، در مرداد ماه تنها ۳۰ لیتر به آن شخص بنزین تعلق می گیرد

گفتنی است، بامداد جمعه ۲۴ آبان، بنزین سهمیه‌بندی شد و قیمت این فرآورده نفتی به صورت سهمیه‌ای (۶۰ لیتر ماهانه برای خودرو‌های شخصی) در هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و به صورت آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شد. طبق اعلام وزیر نفت از محل اجرای این طرح در طول یک سال، ۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌شود که این مبلغ به مردم تعلق می‌گیرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها