نحوه سئو و بهینه سازی سایت وردپرس

کد خبر: 1013731
نحوه سئو و بهینه سازی سایت وردپرس

وردپرس یکی از پلتفرم هایی است که توسط بسیاری از افراد برای راه اندازی یک وب سایت استفاده می شود، اما نکته مهم ، نحوه سئو و بهینه سازی یک سایت وردپرس است تا بتواند بهترین عملکرد و رتبه را در نتایج جستجوی گوگل بدست آورد و موجب کسب درآمد و فروش بیشتر شود. اگرچه با وردپرس می توان یک سایت زیبا و جذاب طراحی کرد، اما تاکید موتورهای جستجو مثل گوگل ،یاهو و بینگ ، بر مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی ، یعنی تولید محتوا ، سرعت سایت ، سازگاری با موبایل و تصاویر بهینه است.

سئو سایت وردپرس چهت جلب نظر موتورهای جستجو و انجام اقداماتی که عملکرد سایت شما را نسبت به رقبا ، برتر می کند ، می تواند تضمینی جهت ارتقا کسب و کار و کسب سود و درآمد بیشتر باشد.

شرکت سئوبهینه ، خدمات طراحی و بهینه سازی انواع سایت را ارائه می دهد. یکی از حوزه های تخصص فعالیت سئوبهینه در زمینه سئو سایت های وردپرس می باشد که براساس تکنیک های روز، قوانین گوگل و روش های کلاه سفید و کاملا استاندارد انجام می شود. همچنین وبسایت analyser.seobehine.ir با بیش از 50 ابزار آنالیز سایت ، امکان بررسی و تحلیل رایگان سایت شما را فراهم می نماید.

نحوه سئو و بهینه سازی سایت وردپرس

سئو چیست؟

SEO مخفف مخفف عبارت Optimization Engine Search و یک استراتژی بازاریابی آنلاین است که توسط صاحبان وب سایت برای کسب رتبه بالا در گوگل و افزایش ترافیک سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

سئو سایت یا بهینه سازی موتور جستجو با هدف فریب گوگل انجام نمی شود، بلکه هدف آن ، ایجاد یک ارتباط و تعامل بهتر و براساس الگوریتم های رتبه بندی گوگل می باشد.

وقتی کاربران عبارتی را در گوگل جستجو می کنند، وب سایت هایی در رتبه های بالاتر قرار می گیرند که علاوه بر استفاده از آن عبارات کلیدی ، محتوای منحصر به فرد ، سرعت بیشتر و تجربه کاربری بهتری را ارائه دهند.

چرا سئو مهم است؟

موتورهای جستجو اغلب بزرگترین منبع ایجاد بازدید و ترافیک برای اکثر وب سایتها هستند.

گوگل و سایر موتورهای جستجو از الگوریتم های پیشرفته ای برای درک محتوای صفحه و رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو استفاده می کنند و سئو می تواند موجب سازگاری سایت با این معیارها شود. اگر یک وبسایت یا فروشگاه اینترنتی ، قصد دارد بازدید بالایی از گوگل دریافت کند و نسبت به رقبای خود سهم بیشتری از مشتریان در بازار داشته باشد به سئو نیاز دارد.

سئو برای تمامی مشاغل و کسب و کارهای فعال در فضای مجازی بسیار مهم است و با ارتقای رتبه سایت در نتایج ، مشتریان بالقوه ای را برای کسب و کارها فراهم می نماید. پس برای صاحبین مشاغل اهمیت دارد که روابط دوستانه تری با گوگل از طریق سئو ایجاد نمایند.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس

وردپرس (wordpress) یک سیستم مدیریت محتوای وب یا wcms می باشد و با زبان php برنامه نویسی شده است که به منظور طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی کاربردهای زیادی دارد. در حال حاضر بیش از 75 میلیون وبسایت به کمک این پلتفرم فعالیت می کنند. طراحی سایت با وردپرس ، مزایای همچون هزینه پایین ، قالب های جذاب ، مدیریت آسان و محیط کاربری ساده ، امنیت بالا و بروزرسانی های مستمر را به همراه دارد. همچنین افزونه های زیادی به منظور بهبود و توسعه عملکرد وردپرس توسط توسعه دهندگان زیادی طراحی شده اند. در نتیجه در هیچ کدام از بخش ها و راه اندازی انواع سایتهای شرکتی ، خبری ، فروشگاهی و انجمن ها ، نیاز به برنامه نویسی از صفر ندارید و هرگونه امکانات و قابلیتهایی که نیاز دارید به راحتی در دسترس شما قرار می گیرد.همچنین بسیاری از قالبهای وردپرس کاملا انعطاف پذیر و ریسپانسیو هستند که امکان بارگزاری صحیح آنها در موبایل را فراهم می کند.

نحوه سئو و بهینه سازی سایت وردپرس

اصول سئو وردپرس

اگرچه وردپرس ، انعطاف و سازگاری بیشتری نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوا مثل دروپال و جوملا با سئو دارد، اما برای اینکه بتوانید رتبه بهتری در گوگل کسب کنید ، به شناخت اصول و اجرای دقیق تکنیک های سئو سایت نیاز دارید. قالب های آماده ای که استفاده می شود، معمولا بهینه نیستند و حجم بسیاری بالایی دارند. همچنین برخی از افزونه های غیرضروری می تواند موجب افت عملکرد سایت شود. اگرچه وردپرس بصورت پیش فرض ، قابلیت درج متاتگ های صفحه را به کاربر ارائه می دهد، اما در نوشتن تگ عنوان ، توضیحات و alt تصاویر رعایت برخی اصول ضروری می باشد.

بسیاری از تنظیمات وردپرس به راحتی در پنل مدیریت در دسترس شما هستند که می توانید با چند کلیک تغییرات مدنظر خود را اعمال نمایید ، اما باید دقت داشته باشید که دسترسی خزنده گوگل به صفحات اصلی و مهم سایت به درستی امکان پذیر باشد.

همچنین اگرچه وردپرس بطور کاملا صحیح ، url صفحات را استاتیک ثبت می کند ، اما بهتر است طبق توضیحاتی که در ادامه می دهیم ، بهترین نوع url را برای صفحات انتخاب کنید.

نحوه سئو و بهینه سازی سایت وردپرس

استفاده از قالب های بهینه

اولین اصل در طراحی سایت با وردپرس ، انتخاب یک قالب بهینه است. شما باید تم یا قالبی را برای وبسایت خود انتخاب کنید که جز قالبهای سئوبیس و بهینه باشد. هنگام انتخاب قالب ، علاوه بر زیبایی باید به امکانات قالب و مهمتر از همه حجم و میزان فشرده سازی سورس کد قالب توجه کنید. قالبهای انفولد (enfold) و بی تم(betheme) ، دو نمونه از تم های سازگار با سئو هستند.این دو قالب ، چندین دموی مختلف دارند که می توانند برای تمام انواع سایت ها با کاربری های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. قالب های سئو شده وردپرس ، زحمت شما را کمتر می کنند و در زمان کمتری سایت را به صفحه اول گوگل خواهند رساند.

سئو url صفحات سایت وردپرس

یکی دیگر از نکات مهم در سئو وردپرس ، انتخاب بهترین نوع url برای صفحات است. در بخش تنظیمات پنل مدیریت ، می توانید نحوه درج آدرس صفحات را تعیین کنید. بهترین گزینه ای که به شما پیشنهاد می کنیم ، انتخاب نام نوشته در ادامه دامنه به عنوان آدرس هر صفحه است. البته اگر بتوانید url را کاملا انگلیسی درج کنید ، خوانایی بهتری برای موتورهای جستجو دارد.

بهینه سازی تصاویر و ویدئو

وردپرس به شما اجازه می دهد که هرنوع تصویر با فرمت های مختلف ، ویدئو و فایل های چندرسانه ای را بارگزاری کنید. اما حتما به حجم این فایل ها دقت کنید. معمولا نباید حجم یک تصویر بیش از 30 کیلوبایت باشد زیرا استفاده چند تصویر یا ویدئو در هر صفحه می تواند سرعت سایت را شدیدا کاهش دهد و موجب افت رتبه سایت شود. روشهای بهینه سازی تصاویر سایت را از لینک مشخص شده مطالعه نمایید.

قابلیت به اشتراک گذاری محتوا

یکی از اصول مهم سئو ، انتشار و به اشتراک گذاری مطالب و مقالات در شبکه های اجتماعی مثل لینکدین یا فیسبوک می باشد. در بسیاری از قالب ها دکمه های به اشتراک گذاری مطالب وجود دارد که کافیست آن را برای مطالب فعال کنید. این قابلیت موجب می شود که کاربران پس از مطالعه یک صفحه و در صورت تمایل با یک کلیک آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و در نتیجه بازدید بیشتری را برای سایت شما ایجاد کنند که در نهایت موجب بهبود رتبه صفحه و رتبه کلی وبسایت در گوگل خواهد شد.

درج انکرتکست مناسب برای لینک ها

در سئو ، لینک سازی اهمیت زیادی دارد. اما نه هر لینکی! جهت لینکسازی بین صفحات باید به ارتباط محتوای آنها توجه کنید و مهمتر اینکه ، انکرتکست مناسب و مرتبط با موضوع صفحه هدف را درج کنید. انکرتکست یا متن لینک ، عبارت یا کلمه ای است که برای مشخص کردن لینک استفاده می شود. از درج انکرتکست هایی مثل اینجا کلیک کنید ، یا ، لینک صفحه ، خودداری کنید و معمولا عبارت کلیدی صفحه هدف را به عنوان متن لینک انتخاب کنید.

استفاده از متاتگ های مناسب

در سئو وردپرس ، تگ های عنوان ، alt ، توضیحات و هدینگ های h1 تا h6 نقش زیادی در بهبود رتبه سایت دارند. درج متاتگ ها در تمام قالبهای وردپرس تعریف شده و کافیست شما عبارات مناسب و مرتبط با عبارت کلیدی هر صفحه را در تگ مربوطه قرار دهید.

خرید هاست پرسرعت

هاست سایت خود را از سرورهای قدرتمند و پرسرعت تهیه کنید و حتما در زمان خرید هاست به سازگاری آن با وردپرس دقت داشته باشید. شرکتهای زیادی در ایران خدمات هاستینگ ارائه می دهند که با کمی جستجو و دقت می توانید بهترین خدمات را انتخاب کنید. البته توجه به ظرفیت و ترافیک هاست نیز مهم است و بنا به نوع فعالیت سایت تعیین می شود. اگر یک فروشگاه اینترنتی با تعداد زیادی محصولات که نیاز بارگزاری تصاویر زیادی است دارید باید حجم بالایی را انتخاب کنید.

ساخت نقشه سایت

نقشه سایت یکی از مهمترین اجزا در سئو محسوب می شود که امکان ایندکس و بررسی صفحات توسط خزنده گوگل را بهبود می بخشد و سرعت این فرآیند را افزایش می دهد. نقشه های xml شمای دقیقی از ساختار سایت را به ربات های خزنده نمایش می دهند. افزونه yoast به شما این امکان را می دهد که بدون هیچ زحمتی ک نقشه سایت بهینه و عالی تولید کنید.

نصب افزونه های سئو وردپرس

بخش مهمی از سئو وردپرس به نصب افزونه های ضروری و کلیدی بستگی دارد. در نصب افزونه نباید زیاده روی کنید و چند مورد کاربردی را انتخاب کنید. چند افزونه مهم وردپرس را به شما معرفی می کنیم که در همه انواع وبسایت های سازمانی ، خبری ، فروشگاه اینترنتی کاربرد دارند.

استفاده از گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول

دو ابزاری که توسط گوگل بصورت رایگان در اختیار صاحبان سایت ها قرار گرفته ، گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجوی گوگل هستند که امکان تحلیل و بررسی دقیق سایت را به شما می دهند و به کمک انها وضعیت و عملکرد سایت را رصد می کنید و در صورت وجود ایراد متوجه خواهید شد.

بهترین افزونه ها برای سئو وردپرس

افزونه های زیادی هستند که می توانند در بهبود عملکرد ، سرعت سایت ، کاهش حجم کدها ، بهینه سازی تصاویر وب سایت وردپرسی به شما کمک کنند. بدون هیچ دردسر و مشکلی با نصب این پلاگین ها می توانید شرایط بهتری را برای خود و کاربران سایت ایجاد نمایید. سه افزونه yoast seo ، autoptimize و smush می توانند در چندین حوزه سایت وردپرسی شما را بهینه کنند. بهینه سازی url ها ، فشرده سازی کدهای css و js و بهینه سازی تصاویر به راحتی می توانند رتبه سایت شما را به صفحه اول گوگل ارتقا دهند.

افزونه yoast seo محبوبترین افزونه سئو وردپرس محسوب می شود و توسط بسیاری از سایتها تاکنون نصب شده و در ساخت نقشه سایت ، درج داده های ساختاریافته مناسب برای صفحات ، بررسی محتوا از نظر ویرایشی و اصول سئو ، تعیین میزان و نحوه دسترسی رباتهای گوگل به سایت و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد.

پلاگین autoptimize ، نیز می تواند در فشرده سازی و بهینه سازی کدهای css و javascripts ، فوق العاده عمل کند. همچنین این افزونه می تواند کدهای html را به کمترین حجم ممکن بهینه نماید.

برای بهینه سازی تصاویر یک سایت وردپرسی نیز می توانید از پلاگین هایی مثل smush و short pixels استفاده نمایید. همچنین می توانید از لینک مهم ترین افزونه های وردپرس را بیشتر بشناسید.

نحوه سئو و بهینه سازی سایت وردپرس

سئو وردپرس بهتر است یا جوملا؟

دو سیستم وردپرس و جوملا ، رقابت زیادی بر سر تصاحب سهم بیشتری از بازار طراحی سایت دارند. در این میان ما به شما وردپرس را پیشنهاد می کنیم چون این پلتفرم سازگاری بیشتری با سئو دارد و افزونه های متعددی برای بهینه سازی و ارتقای وردپرس ارائه شده است. اگرچه بسیاری از وبسایت ها نیز از جوملا استفاده می کنند و سعی شده قالبها و پلاگین های متنوعی برای این سیستم مدیریت محتوا ارائه شود ، اما به جرات می توان گفت که به علت اینکه وردپرس واکنش بهتری نسبت به روش ها و اقدامات سئو نشان می دهد ، راه اندازی سایت با وردپرس را توصیه می کنیم. حتی قالبهای وردپرسی معمولا سبک تر از جوملا هستند و این عامل در سرعت سایت تاثیر بسزایی دارد.

مجموعه سئوبهینه به عنوان یکی از پیشگامان آموزش سئو و انجام پروژه های بهینه سازی و سئو سایت ، با آدرس seobehine.ir آماده ارائه مشاوره رایگان و خدمات سئو به صاحبین وبسایت ها می باشد. همچنین مقالات فراوانی جهت آشنایی بیشتر شما با اصول و تکنیک های سئو ، بازاریابی و تبلیغات اینترنتی و طراحی وب سایت ، در این وبسایت در دسترس می باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها