نیکزاد: رصد روزانه فولاد و سیمان نشانه نزول قیمت‌های بازار است

کد خبر: 1014804

نایب‌رئیس مجلس از قیمت ۸۵۰۰ تومانی فولاد و ۱۷۵۰۰ تومانی سیمان طبق مصوبه وزارت صمت طبق کارشناسی‌های این وزارت‌خانه خبر داد و گفت: رصد روزانه فولاد و سیمان نشانه نزول قیمت‌های بازار است.

نیکزاد: رصد روزانه فولاد و سیمان نشانه نزول قیمت‌های بازار است

خبرگزاری فارس: علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد کاهش قیمت مصالح ساختمانی گفت: وقتی که سیمان و فولاد گران شده بود بررسی‌های لازم را انجام دادم و متوجه شدم این افزایش قیمت فراتر از منطق است چرا که به اندازه کافی و بیش از نیاز داخلی تولید داریم.

نیکزاد افزود: میزان تولیدات سیمان در کشور بیش از نیاز داخلی است این در حالی است که ارزبری آن هم کم است. همچنین قیمت فولاد در داخل کشورمان بیش از قیمت فولاد در بازار‌های جهانی است. این در حالی است که فولاد عرضه شده در بازار‌های جهانی یارانه انرژی هم دریافت نمی‌کند.

وی گفت: جلسه‌ای را با سرپرست وقت وزارت صمت برگزار کردم و بعد از نشست‌های متعدد به این نتیجه رسیدیم که قیمت کارشناسی شده هر کیلو فولاد ۸۵۰۰ تومان مصوب شد در حالی که در آن زمان قیمت هر کیلو فولاد ۱۳۵۰۰ تومان بوده و حتی فراتر از قیمت جهانی آن بود.

** رصد قیمت سیمان و فولاد بعد از مصوبه وزارت صمت

نائب رئیس مجلس درباره قیمت مصوب سیمان در جلسه‌اش با سرپرست وقت وزارت صمت تصریح کرد: زمانی که این جلسه برگزار شد هر کیسه سیمان کیسه‌ای ۲۴ هزار تومان بود، اما کارشناسی‌های صورت گرفته در وزارت صمت نشان داد که باید این قیمت ۱۷۵۰۰ تومان باشد.

نیکزاد افزود:‌از روزی که با سرپرست وزارت صمت و معاونین این وزارتخانه و سازمان‌های مربوطه توافق کردیم قیمت سیمان و فولاد را به صورت روزانه رصد می‌کنم؛ در طول روز‌های اخیر قیمت سیمان و فولاد نزولی است و امیدوارم هر چه سریع‌تر به قیمت مصوب یعنی هر کیلو میلگرد ۸۵۰۰ تومان و کیسه ۵۰ کیلویی سیمان با ارزش افزوده ۱۷۵۰۰ تومان برسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها