محصولات کشاورزی در بهار ۹۹ چقدر گران شد؟

کد خبر: 1015410

مرکز آمار ایران متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی بهار ١٣٩٩ را منتشر کرد.

محصولات کشاورزی در بهار ۹۹ چقدر گران شد؟

خبرگزاری فارس: مرکز آمار ایران متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی بهار ١٣٩٩ را منتشر کرد.

در بخش غلات، در سه ماهه اول سال ١٣٩٩، متوسط قیمت گندم ٢٤٩١٢ ریال و متوسط قیمت جو ٢٠١٦٩ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤٤,٨ درصد و ١٣.٠ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش حبوبات، در سه ماهه اول سال ١٣٩٩، متوسط قیمت نخود ٧٠٥١٩ ریال و متوسط قیمت عدس ١١٤٨١٦ ریال بوده که نخود نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٧,٥ درصد افزایش و عدس نسبت به فصل مشابه سال قبل١٠٦.٧درصد افزایش داشته اند.

در بخش محصولات جالیزی، در بهار سال ١٣٩٩، متوسط قیمت هندوانه ١٨٠١٨ خربزه ٢٩٥٨٨ و خیار ٢٣٢٤١ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ١١٢,٧، ١٥.٢ و ٨.٠ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش سبزیجات، در سه ماهه اول سال ١٣٩٩، متوسط قیمت سیب زمینی ١٨١٥٧، پیاز ٢١٣٣٤ و گوجه فرنگی ١٣٩٨١ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤٩,٧، ٤٢.٥ و٣٧.٢ درصد کاهش داشته‌اند.

در بخش محصولات علوفه‌ای، در بهار سال ١٣٩٩، متوسط قیمت یونجه ٢٠٩٢٠ و کاه ٤١٥٢ ریال بوده که به ترتیب نسبت به بهار سال قبل ٢٣,٦ و ٣٦.٢ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش میوه‌های هسته‌دار، در سه ماهه اول سال ١٣٩٩، متوسط قیمت زردآلو ١١٤٣٧٥ و متوسط قیمت آلبالو ٩١٥٥١ ریال بوده که به ترتیب نسبت به بهار سال قبل ٤٦,٤ و ٢٥.٤ درصد افزایش نشان می‌دهد و متوسط قیمت هلو ٥٣٢٧٨ بوده که ١٢.٦ درصد افزایش داشته است.

در بخش میوه‌های دانه‌دار، در بهار سال ١٣٩٩، متوسط قیمت سیب درختی ٨١٢٣٠ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٤,٤ درصد افزایش یافته است.

در بخش دامداری سنتی، در سه ماهه اول سال ١٣٩٩، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده ٣٩٥٠٢٦ ریال و یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ٢٩٧١١٤ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٨,٣ و ١٨.٥ درصد کاهش داشته‌اند.

در بخش فراورده‌های دامی سنتی، در بهار سال ١٣٩٩، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ٨٧٩٠٨ ریال بوده که نسبت به بهار سال قبل ٦٣,٢ درصد افزایش داشته است و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ٢٤٩٧٧ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٢.٠ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در بخش هزینه‌های خدمات ماشینی، در سه ماهه اول سال ١٣٩٩، هزینة شخم یک هکتار زمین زراعی آبی ٣٤٧٢٦٢٧ ریال و هزینه شخم یک هکتار زمین زراعی دیم ٢٣٤٣٣٩٥ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٦,٧ و ٤٥.٨ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش دستمزد نیروی کار، در بهار سال ١٣٩٩، دستمزد کارگر میوه چین مرد ١٠٢٦٩٥٣ریال بوده که نسبت به سال قبل ٥٨,١ درصد افزایش داشته و دستمزد کارگر میوه چین زن ١١٠٠٩٥٤ ریال بوده که نسبت به بهار سال قبل ١٠٨.٤ درصد افزایش داشته است. همچنین، دستمزد کارگر وجین کار و تنک کار مرد ١٠٩٧٩٩٢ ریال و دستمزد کارگر وجین کار و تنک کار زن ١١٥٨٣٤١ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤٣.١ و ٣٤.٣ درصد افزایش داشته‌اند.

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها