چند خانوار حاشیه نشین در کشور داریم؟

کد خبر: 1017052

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: ۷۸۰ هزار خانوار در بافت تاریخی، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار در بافت فرسوده و سه میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار در سکونتگاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند.

چند خانوار حاشیه نشین در کشور داریم؟

خبرگزاری مهر: به نقل از شرکت بازآفرینی شهری ایران، مهدی عبوری در حاشیه بازدید از پروژه‌های بازآفرینی بروجرد همراه با عباس گودرزی و فاطمه مقصودی نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: هم‌اکنون حدود ۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده، سکونتگاه غیررسمی و بافت تاریخی در کشور وجود دارد. پنج میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها ساخته شده است و جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر در این بافت‌ها زندگی می‌کنند.

او ادامه داد: ۷۸۰ هزار خانوار در بافت تاریخی، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار در بافت فرسوده و سه میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار در سکونتگاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند.

ابلاغ ۱۰۰ هزار وام نوسازی خودمالکی در کشور

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به این‌که دولت دوازدهم، اهمیت ویژه‌ای برای بازآفرینی در محدوده‌های محلات هدف قائل است و در این راستا حمایت‌های خوبی از پروژه‌های بازآفرینی شهری انجام می‌دهد، گفت: در سال جاری حدود ۱۰۰ هزار فقره وام نوسازی به‌صورت خودمالکی در سراسر کشور ابلاغ شده است. مبلغ این تسهیلات در شهر‌های بالای ۲۵۰ هزار نفر مانند خرم‌آباد ۵۰ میلیون تومان است که با سود ۹ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود؛ همچنین ۵۰ میلیون تومان دیگر با سود ۱۸ درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای نوسازی بافت‌های فرسوده یادآوری کرد: این وام برای انبوه‌سازان صاحب‌صلاحیت حدود ۲۲۰ میلیون تومان است. همچنین صدور پروانه برای آن‌ها کاملاً رایگان است، هزینه‌های نظام مهندسی نیز از مرحله طراحی و نظارت بر اجرا مشمول ۵۰ درصد تخفیف می‌شود.

عقد تفاهم‌نامه‌ای برای بازسازی همزمان بافت تاریخی و مسکونی

عبوری با اشاره به بافت‌های تاریخی استان لرستان که در مجاورت بافت‌های مسکونی قرار دارند، تصریح کرد: در ستاد ملی بازآفرینی فعالیت‌هایی را در این خصوص در دست اقدام داریم، از جمله قرار است بین دستگاه‌های متولی این دو موضوع یعنی سازمان میراث فرهنگی، ستاد گردشگری، وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود تا کار بازسازی در اماکنی که بافت تاریخی و بافت مسکونی فرسوده همپوشانی دارد، به شکل همزمان انجام شود.

او با بیان اینکه در این خصوص پروژه‌هایی از قبل نیز آغاز شده است، توضیح داد: این پروژه‌ها در قالب ستاد بازآفرینی شهرستان، ستاد بازآفرینی استان و مصوبات ستاد ملی بازآفرینی در دست اجراست، هم اکنون در استان لرستان حدود ۵۰ میلیارد تومان پروژه در دست اجرا داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بازدید امروز چند پروژه را در دستور کار قرار دادیم، اظهار کرد: امروز در شهر بروجرد از محله طباطبایی‌ها، بازار قدیمی، اراضی دشت لاله، امامزاده جعفر، دره غریب و خیابان‌های مرکزی شهر و محلاتی که به شکل مصوب، هدف بازآفرینی شهری قرار گرفته‌اند بازدید کردیم. پروژه‌های خوبی با اولویت‌های زیربنایی، روبنایی از قبیل احداث سرای محله، سرانه ورزشی، خانه بهداشت، مدرسه و نیز توسعه فضای سبز در دستور کار قرار گرفته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها