آخرین خبر از یارانه جدید برای ۶۰ میلیون ایرانی

کد خبر: 1019707

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: براساس برآورد منابع، یارانه کالا‌های اساسی برای هر فرد ایرانی ماهانه ۶۰ هزار تومان خواهد بود.

آخرین خبر از یارانه جدید برای ۶۰ میلیون ایرانی

باشگاه خبرنگاران: محمد خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مجلس برای یارانه غیرنقدی به ۶۰ میلیون ایرانی اظهار کرد: یارانه غیر نقدی به هفت دهک از اقشار جامعه که حدود ۶۰ میلیون نفر هستد تعلق خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: پرداخت این یارانه در قالب طرح جمعی از نمایندگان مبنی بر تأمین کالا‌های اساسی است، اما با توجه به اینکه طرح مذکور برای دولت بار مالی دارد، منابع قابل استفاده برای اجرایی سازی این امر باید توأم با نظر موافق دولت باشد. نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: چندی پیش آقای نوبخت در کمیسیون برنامه و بودجه حضور یافت و قرار شد که وی درباره منابع تخصیصی برای این طرح نظر دهد و قرار شد که سازمان برنامه و بودجه بعد از بررسی‌های کارشناسی نظر خود را اعلام کند.

خدابخشی تصریح کرد: براساس برآورد منابع و هزینه‌های ماهانه، یارانه کالا‌های اساسی برای هر فرد ایرانی ماهانه حدود ۶۰هزار تومان خواهد بود که در فواصل مورد نظر دولت به صورت چند ماه یکبار به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از آنجایی که این طرح می‌تواند برای دولت بار مالی ایجاد کند، قطعا بر اساس اصل ۷۵، شورای نگهبان این طرح را تأیید نمی‌کند و به نظر می‌رسد که مجلس و دولت باید در این زمینه به فهم مشترکی برسند.

خدابخشی گفت: مسئولان سازمان برنامه و بودجه این هفته به منظور تعیین منابع لازم برای ارائه یارانه به منظور خرید کالا‌های اساسی برای ۶۰میلیون نفر در کمیسیون برنامه و بودجه حضور خواهند یافت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها