مهم ترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه

کد خبر: 1019991
مهم ترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه

مهم ترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه

زندگی در آپارتمان بهتر است یا در خانه ؟

توضیح تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه می ‌تواند به خانواده ها کمک کند تا هنگام خرید یک ملک جدید بهتر تصمیم گیری کنند. به طور قطع، شیوه های زندگی در آپارتمان های امروزی با شیوه زندگی در خانه های حیاط دار به سبک قدیمی متفاوت است. خانه هایی که مستقل ساخته شده اند و یک طبقه هستند، آزادی عمل بیشتری دارند.

در مقابل، آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی چند واحدی، محدودیت هایی برای زندگی ارائه می دهند. آنچه مسلم است این که خانواده ها با توجه به سلیقه و تمایل شخصی، یکی از راه های فوق را انتخاب می کنند. یکی از مهم ترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه هم در حقیقت به همین مسئله اشاره دارد؛ تغییرات سبک زندگی. همچنین برای تمامی مراحل جابجایی خود میتوانید از بخش اسباب کشی ایزی پک استفاده کنید.

زمانی که خانواده ها به دنبال خانه جدید برای نقل مکان هستند، تصمیم گیری میان انتخاب یک آپارتمان یا خانه تقریباً دشوار خواهد بود. چند عامل مهم وجود دارد که در این مسیر باید به آنها توجه کرد. درک تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه می تواند بخشی از این مسیر را هموارتر کند. بررسی این تفاوت‌ ها به مسئله قیمت، امکانات ساختمان، شیوه های زندگی، اختیار عمل، نحوه رفت و آمد در ساعات مختلف شبانه روز و بسیاری از موارد مربوط می شود.

در اکثر موارد، زندگی در یک خانه مستقل، فضای بیشتری را نسبت به آپارتمان در اختیار شما قرار می دهد. اگر می خواهید خانه مستقل حیاط دار بخرید فقط به دنبال همان گزینه ها باشید. شاید از آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارد در خانه خود باغچه داشته باشد. اگرچه نگهداری گل ها و گیاهان خانگی در آپارتمان هم میسر است اما باغچه هایی که در حیاط ساخته شده اند، لطف دیگری دارند.

چمن کاری یا پرورش سبزیجات خانگی در باغچه خانه های حیاط دار بسیار جذاب و لذت بخش است. شاید به همین دلیل است که بسیاری از مشتریان، بخصوص خانواده های قدیمی به دنبال خرید خانه های مستقل با حیاط می باشند. این مورد را می توان یک تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه عنوان کرد.

با ما همراه باشید تا در مورد برخی دیگر از تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه صحبت کنیم...

بررسی تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه از نظر رفت و آمد

مهم ترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه

مهم ترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه

اولین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه که در در این قسمت آن را توضیح می دهیم، اختیار عمل در رفت و آمد به ساختمان است. اگر شما یک خانه مستقل حیاط دار یک طبقه داشته باشید، هر زمان که تمایل داشته باشید می ‌توانید رفت و آمد کنید. سر و صدای مهمانان، سایر همسایگان را آزار نمی دهد، مگر آنکه مهمانی ها را در داخل حیاط برگزار کنید. باید دقت کرد که برای اسباب کشی حتما از کارتن اسباب کشی مناسب استفاده کنید.

حیاط خانه یک مکان دنج و آرامش بخش است. این مهم ترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه محسوب می شود. در آپارتمان، هیچ حیاطی به صورت مستقل وجود ندارد؛ بنابراین اگر فرزندان واحدهای مسکونی به بازی مشغول باشند، یک فضا برای همه آنها مشترک است و این چیزی است که برخی از خانواده‌ها آن را نمی پسندند.

حیاط مستقل در خانه برای استراحت اعضای خانواده مناسب است. این در حالی است که اگر آپارتمان بخرید صرفاً اختیار عمل در تراس واحد مسکونی را دارید. یک تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه که در این قسمت حائز اهمیت است، سر و صدای ناشی از تماشای تلویزیون یا گوش دادن به موسیقی است.

در آپارتمان، سر و صداها به سرعت منتقل می شود اما خانه های مستقل بزرگ با این مشکل مواجه نیستند. حتماً تاکنون به این مورد هم برخورد کرده‌اید. تماشای یک فیلم با صدای بلند در آپارتمان با اعتراض همسایگان مواجه خواهد شد اما در خانه های مستقل، این مشکل وجود ندارد. این را می‌توان مهمترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه از نظر آسایش و راحتی عنوان کرد.

به عبارت دیگر می توان گفت خانه های مستقل آسایش بیشتری را برای خانواده فراهم می‌کنند. به عنوان نتیجه گیری از صحبت های فوق درباره تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه از نظر رفت و آمد، باید خاطر نشان کرد که سبک زندگی در آپارتمان، اختیار عمل بیشتر را از خانواده ها سلب می کند.

اگر مشتری خرید خانه آپارتمان هستید، بهتر است سبک زندگی خودتان را با شیوه های متداول مقایسه کنید. اگر رفت و آمد زیادی دارید، پر سر و صدا هستید یا عادت دارید که مهمانی های دوره ای برگزار کنید، آپارتمان ها گزینه مناسبی نیستند!

بررسی تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه از نظر هزینه ها

مهم ترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه

مهم ترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه

بخش دیگری از تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه که بسیار هم اهمیت دارد شامل هزینه ها و قیمت ها می باشد. در نگاه اول، خرید آپارتمان با خرید خانه بسیار متفاوت است. قیمت های خرید ساختمان متنوع هستند؛ بنابراین بررسی قیمت اولیه خرید به بحث مجزایی نیاز دارد. برای خرید و تهیه لوازم اسباب کشی ایزی پک میتوانید به لینک قبل مراجعه کنید.

پس از آنکه آپارتمان یا خانه خریداری شد، الزاماً بخشی از هزینه‌ ها به ‌طور متداول وجود دارند و اجتناب ناپذیر هستند. برای زندگی در آپارتمان و زندگی در خانه، هزینه های آب، برق گاز و تلفن همیشه به صورت ماهانه محاسبه می شود؛ اما یک تفاوت بزرگ در این حوزه وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه از نظر هزینه ها به مسئله شارژ و نگهداری از ساختمان مربوط است. زمانی که شما در آپارتمان زندگی می کنید به صورت ماهانه باید علاوه بر هزینه های آب و برق و انرژی، مبلغی را هم برای شارژ و نگهداری تاسیسات ساختمان اختصاص دهید.

از طرف دیگر اگر مجتمع مسکونی چند واحدی سرایدار یا نگهبان داشته باشد، به صورت ماهانه مبلغی را هم برای حقوق این فرد باید تعیین کنید. این در حالی است که زندگی در خانه مستقل این چنین هزینه هایی را ندارد. مهمترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه از نظر قیمت ‌ها هم دقیقاً همین مورد است.

بزرگترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه از نظر قیمت شامل یک بخش مهم است که اغلب نادیده گرفته می شود. هزینه های آب و برق و تلفن یا به طور کلی هزینه های انرژی سالانه در خانه های مستقل اغلب بیشتر است. خانه های مستقل چندین اتاق دارند؛ فضای آشپزخانه بزرگتر است؛ سیستم های روشنایی در تمام ساختمان گسترش دارد. حتی در حیاط هم سیستم روشنایی وجود دارد. این موارد همگی، هزینه‌های برق و انرژی را افزایش می دهند. اگر در خانه های مستقل، سیستم های تهویه سرمایشی و گرمایشی هم نصب شده باشد، این هزینه ها اضافه تر خواهد شد. در مقابل، هزینه ها در آپارتمان به دلیل کوچک بودن ساختمان تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

در بیان این تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه باید گفت آپارتمان های امروزی از نظر مصرف انرژی و استاندارد ساختمان سازی بهینه سازی شده اند، بنابراین نگران افزایش ناگهانی هزینه ها در آپارتمان نباشید.

تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه از نظر تعمیرات و نگهداری

مهم ترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه

مهم ترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه

یکی دیگر از مهم ترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه، مسئله تعمیرات و نگهداری است. فرض کنید بویلرها در ساختمان خراب می شود؛ سیستم تهویه ای درست کار نمی کند؛ تاسیسات گرمایشی آنطور که باید راندمان بالایی ندارند و... .

اگر تمام این چالش ‌ها در آپارتمان اتفاق بیفتد، مشکلات اصلی آغاز خواهد شد. برای تعمیرات و نگهداری باید نیروی تکنسین استخدام کنید. مسئله پرداخت دستمزد مطرح می‌شود. باید یک جلسه با ساکنان آپارتمان داشته باشید و پیرامون تعمیر - نگهداری یا به کارگیری تکنسین با تجربه صحبت کنید. این تصمیم‌گیری، مخالفان و موافقانی دارد و یک فرایند وقت گیر است. شاید به همین دلیل است که تعمیرات و نگهداری را یک تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه عنوان کرده‌ایم.

اگر همین مشکلات برای ساختمان های مستقل خانه های حیاط دار یا خانه های ویلایی به وجود بیاید، صاحبخانه سریعاً نسبت به تعمیر یا نگهداری و بازرسی از تاسیسات اقدام می کند. برای این کار هرگز نیاز نیست که جلسه‌ای برگزار شود یا بحث و مشاجره رخ دهد. کافیست برای شناسایی مشکل، یک تکنسین باتجربه را خبرکنید و مسئله به راحتی حل می شود.

تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه از نظر فضای سبز

مهم ترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه

مهم ترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه

برای بسیاری از خانواده ها به خصوص آنهایی که فرزند کوچک دارند اهمیت دارد که خانه یا آپارتمان یک فضای مخصوص برای بازی کودکان داشته باشد. در گزینه اول، این مدل خانواده ها به دنبال خرید خانه حیاط دار و بزرگ هستند. یک حیاط نسبتاً بزرگ در خانه و فضای سبز می تواند مکانی برای بازی بچه‌ها باشد که امنیت لازم را دارند. از این طریق آرامش خانواده هم فراهم خواهد شد. این مسئله مهم ترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه است.

فرض کنید شما در آپارتمان زندگی می کنید. حیاط اختصاصی ندارید و فرزند شما مجبور است در فضای سبز مقابل آپارتمان بازی کند. به طور قطع نگرانی ‌های شما بیشتر خواهد شد؛ چرا که فرزند شما از حریم خصوصی خانه خارج شده است و در فضای بیرون مشغول به بازی می باشد؛ جایی که خطرات او را تهدید می کند.

حتی اگر آپارتمان هایی را بخرید که فضای سبز در بخشی از آپارتمان وجود داشته باشد، باز هم این فضای سبز به طور اختصاصی برای شما نیست و یک فضای اشتراکی محسوب می شود. امنیت و دسترسی به فضای سبز اختصاصی یا حیاط اختصاصی مهم ترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه محسوب می شود.

تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه از نظر امنیت و حریم خصوصی

مهم ترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه

مهم ترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه

یک واقعیت انکارناپذیر است. امنیت و حریم خصوصی، جزء جدایی ناپذیر از زندگی هر فردی محسوب می شود. تفاوتی نمی کند که در خانه زندگی می کنید یا آپارتمان؛ باید امنیت شما از هر نظر تامین شود. با این حال برخی تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه را از نظر امنیت بررسی کرده‌اند.

زمانی که در آپارتمان زندگی می کنید، حریم خصوصی شما اندکی محدودتر است. به این مفهوم که در فضای لابی مجتمع، آسانسورها، راه پله ها، پارکینگ و حتی راهروها با سایر ساکنین آپارتمان مشترک هستید. پس در طول روز با افراد برخورد می کنید. این می تواند حریم خصوصی شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر در خانه حیاط دار مستقل زندگی کنید این چنین مشکلاتی وجود دارد.

مورد دیگری که به عنوان تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه از نظر امنیت باید به آن بپردازیم، مسئله درب های ضد سرقت است. خانه های حیاط دار بیشتر با خطر سرقت مواجه هستند. اگرچه درب های ضدسرقت و اتوماتیک برای خانه های ویلایی هم نصب می شود اما احتمال نفوذ سارقان وجود دارد؛ مگر آنکه خانه در منطقه‌ای باشد که سرایدار یا نگهبان داشته باشد.

در مقابل، امنیت آپارتمان ها در مقایسه با خانه ها بیشتر است. آپارتمان ها مجهز به درب های ضد سرقت و قفل های امنیتی مقاوم هستند. نگرانی از سرقت آپارتمان بسیار کمتر است. این مهم ترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه از نظر ایمن بودن در برابر نفوذ افراد متفرقه یا سارقین می باشد.

سخن پایانی

بررسی تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه به شما کمک می کند انتخاب بهتری در مورد خرید ساختمان مسکونی داشته باشید. شاید در نگاه اول این کار دشوار باشد. با در نظر گرفتن مهم‌ترین تفاوت‌هایی که در سبک زندگی آپارتمان یا خانه های مستقل وجود دارد به راحتی می توانید این مسیر را طی کنید. نکات مهم و کاربردی که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم به عنوان یک راهنمای مناسب برای شما عمل می کنند. زمانی که می خواهید آپارتمان بخرید به فضای اشتراکی و حریم خصوصی دقت کنید.

زمانی که می خواهید خانه ویلایی بخرید به امنیت ساختمان بسیار توجه داشته باشید. مجموعه عوامل فوق آرامش زندگی شما را تضمین می کنند. از آنجایی که هزینه ‌ها و قیمت، جزو مهمترین تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه طبقه بندی می شوند، یک ارزیابی کلی هم از این قسمت داشته باشید.

شاید بهترین پیشنهاد این است که خانواده‌های کم جمعیت به خصوص زوج های جوان باید زندگی در آپارتمان را انتخاب کنند. در مقابل خانواده هایی که چند فرزند دارند بهتر است خانه های مستقل یا خانه‌های ویلایی را خریداری کنند. انتخاب با خودش شخص است.

در هر صورت برای زندگی در آپارتمان یا زندگی در خانه می توان سبک زندگی مدرن یا سنتی را دنبال کرد. امکانات ساختمان تعیین می کنند که کدام یک از انواع سبک های فوق را می ‌توانید دنبال کنید. قبل از خرید ملک باید محوطه را بازدید نمایید. این کار به شما کمک می کند فاکتورهایی را که در قسمت بالا به عنوان تفاوت زندگی در آپارتمان با خانه اشاره کردیم بهتر بررسی کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها