2 غذای فوق­العاده مقوی با نودالیت و گوشت

کد خبر: 1023436
2 غذای فوق­العاده مقوی با نودالیت و گوشت

نودالیت ، یکی از غذاهایی است که برای خانواده‌های پرمشغله امروزی بسیار مناسب است. این غذای ساده و خوشمزه، می‌تواند در کمتر از ۳ دقیقه حاضر شود و یک وعده غذایی کامل برای شما و اعضای خانواده‌تان باشد. اما شاید بخواهید با صرف اندکی زمان بیشتر، نودالیت خود را به روش متفاوتی طبخ کنید که غذایی خوشمزه‌تر برای وعده‌غذایی‌تان داشته باشید. در ادامه قصد داریم طبخ چند غذا با نودالیت را به شما آموزش دهیم، با ما همراه باشید.

نودالیت و گوشت استیکی

2 غذای فوق­العاده مقوی با نودالیت و گوشت

اگر بخواهید با استفاده از نودالیت یک غذای بسیار مقوی و خوشمزه برای خودتان تهیه کنید، نودالیت و گوشت استیکی گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. البته باید بدانید زمان پخت این غذا به دلیل آنکه نیاز به پخت گوشت در آن وجود دارد، اندکی طولانی‌تر از زمان معمول برای پخت ترکیبات مختلف همراه با نودالیت است.

مواد لازم برای پخت نودالیت و گوشت استیکی

  • نودالیت (با طعم گوشت)
  • گوشت استیکی (ترجیحا برش خورده و خوابانده شده در پیاز)
  • فلفل دلمه‌ای رنگی
  • کرفس

ابتدا لازم است گوشت‌های استیکی تکه شده را داخل یک ماهیتابه (ترجیحا ظرف چدنی) قرار داده و آن را روی حرارت بالا بپزید. اگر دستگاه گریل در منزل دارید نیز می‌توانید از آن برای پخت بهتر و سالم‌تر گوشت‌ها کمک بگیرید.

پس از پخته شدن گوشت‌ها، تعدادی فلفل دلمه و ساقه کرفس را به شکل نواری برش دهید. این مواد را همراه با گوشت‌ها برای چند دقیقه کوتاه روی حرارت بالای گاز قرار دهید. در هنگام انجام این کار دقت داشته باشید که گوشت‌های پخته‌شده ممکن است خیلی سریع بسوزند، پس این مرحله از پخت را بسیار کوتاه و با احتیاط انجام دهید.

حال می‌توانید نودالیت با طعم گوشت را در مقداری آب قرار دهید. چاشنی ادویه مخصوص آن را که درون بسته­بندی قرار دارد، اضافه کرده و منتظر بمانید تا نودالیت شما بپزد. پس از پخته شدن نودالیت، محتویات گوشت و سبزیجات را با نودالیت داغ مخلوط استفاده کنید. کمی مخلوط را هم بزنید.

نودالیت و گوشت استیکی شما آماده خوردن است، آن را داغ نوش جان کنید و لذت ببرید!

نودالیت و گوشت چرخ‌کرده

2 غذای فوق­العاده مقوی با نودالیت و گوشت

ترکیب نودالیت با گوشت چرخ‌کرده نیز از جمله غذاهای گوشتی و مغذی است که می‌توانید با استفاده از نودالیت تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه‌ی نودالیت با گوشت چرخ‌کرده

  • نودالیت (با طعم گوشت)
  • گوشت چرخ‌کرده
  • رب گوجه‌فرنگی
  • زردچوبه
  • پیاز (ترجیحا پیازداغ آماده برای تحویل سریع غذا)
  • ریحان

برای پخت این غذا ابتدا لازم است کف ماهیتابه را چرب کرده، گوشت‌ها را داخل آن بریزید و اجازه دهید کمی تفت داده شوند. در حین تفت دادن گوشت، رب گوجه‌فرنگی و زردچوبه را به گوشت اضافه کنید. مخلوط را تا زمانی که بوی پختگی رب بیاید، روی حرارت به هم بزنید. سپس پیازداغ‌ (اگر پیازداغ آماده ندارید، در حین آماده‌سازی اولیه گوشت، نسبت به سرخ کردن پیازها اقدام کنید) را به مخلوط اضافه کرده و کمی آب به آن بیفزایید. اجازه دهید گوشت شما حدود نیم ساعت بپزد تا آب آن کم شود. در این ‌بین به مخلوط گوشت، آویشن، نمک و فلفل نیز اضافه کنید.

3 دقیقه مانده به آماده شدن گوشت، مقداری آب را در یک قابلمه دیگر به جوش آورده، نودالیت با طعم گوشت را به همراه ادویه مخصوص که داخل بسته آن قرار دارد، به آب در حال جوش اضافه کنید. پس از پخته شدن نودالیت، آن را آبکش کرده، بر روی آن از گوشت‌های پخته‌شده ریخته و هم بزنید.

نودالیت و گوشت چرخ‌کرده شما آماده خوردن است! برای زیبایی بیشتر و طعم بهتر آن، برگ‌های ریحان را روی غذای خود قرار دهید و نوش جان کنید!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها