نیک پارس؛ نامی آشنا برای ثبت شرکت

کد خبر: 1024698
نیک پارس؛ نامی آشنا برای ثبت شرکت

نیک پارس؛ نامی آشنا برای ثبت شرکت

ثبت شرکت ها

کلیه فعالان تجاری و اقتصادی موظف هستند فعالیت و کسب و کار خود را به ثبت برساند؛ زیرا

۱) موجب می شود تمامی فعالیت های شرکت به شکلی رسمی و قانونی انجام می گیرد.

۲) باعث بالا رفتن اعتبار شرکت و ایجاد فرصت های سودآور برای شرکت می شود.

۳) با ثبت شرکت راندمان کاری شرکت ارتقاء می یابد.

۴) باعث استقلال و آزادی بیشتر در انجام فعالیت ان شرکت می گردد.

۵) افزایش سوابق عالی و رزومه قوی برای شرکت و پرسنل با ثبت شرکت ممکن خواهد بود.

۶) موجب مشخص شدن وضعیت کلی شرکت می شود.

۷) با درج اگهی ثبت شرکت موجب شفاف سازی اطلاعات و فعالیت شرکت برای عموم می شود.

۸) امکان دریافت تسهیلات، نمایندگی و امتیازات برای شرکت های ثبت شده ممکن خواهد بود.

۹) امکان جذب سرمایه گذار بیشتر همراه با اجرای پروژه های بزرگ تجاری برای شرکت های ثبت شده ممکن خواهد بود.

۱۰) امکان حضور در مناقصات و مزایدهای بزرگ با ثبت شرکت میسر است.

ثبت تغییرات شرکت

زمانی که یک شرکت به ثبت می رسد در طول فعالیت خود ممکن است با تغییراتی جزئی و کلی همراه باشد. تغییراتی که می تواند بر روند کاری شرکت و ادامه حیات آن تأثیر گذار باشد؛ بنابراین لازم است، همانطور که ثبت شرکت ها به صورت رسمی و قانونی به ثبت می رسد، تغییرات ثبت شرکت نیز، بر اساس آخرین تغییرات به شکل ثبت رسمی و قانونی ثبت گردد. ثبت تغییرات شرکت می تواند در زمینه های زیر اعمال شود:

تغییر موضوع فعالیت شرکت

تغییر نام شرکت

تغییر سهام شرکت به بی نام یا با نام

تغییر در سهام و سرمایه شرکت(افزایش یا کاهش سرمایه و سهام شرکت)

تغییر حق امضاء

تغییر آدرس شرکت

تغییر بازرسین شرکت(تمدید یا انتخاب افردی جدید)

تغییر اعضای هیئت مدیره(تمدید یا انتخاب افردی جدید)

تغییر در مفاد اساسنامه

تصویب تراز نامه و اساسنامه شرکت

تأسیس شعبات دیگر از شرکت

تغییر در سمت و مسئولیت های استراتژیکی افراد در شرکت

اعلام ورشکستگی شرکت

انحلال شرکت و ...

براساس هر کدام از موارد فوق، لازم است مامع مرتبط با آن تشکیل شده و بر اساس ضوابط تصمیمات و اقدامات مورد نظر اجرایی گردد. هر کدام از تغییرات ثبت شرکت توسط مجامع مورد بررسی قرار گرفته و صورتجلسه آن تنظیم می شود. بعد از تأیید سهامداران و امضای اوراق صورتجلسه به اداره ثبت شرکت ها تسلیم می گردد تا آگهی و تأییدیه مبتنی بر ثبت تغییرات شرکت صادر شود.

اخذ رتبه

اخذ گرید و رتبه امتیاز یا طبقه ای اختصاصی به شرکت می باشد که معرفی حقیقی از آن شرکت محسوب می شود. بر حسب چارچوب فعالیت یک شرکت رتبه بندی انجام می گیرد. رتبه ها نوعی مقیاس و معیار برای نشان دادن توانایی های شرکت ها هستند که توسط آن یک شرکت می تواند جایگاه خود را بشناسد و نقاط ضعف و قوت خود را تحلیل نماید. رتبه بندی شرکت ها در ۵ دسته کلی انجام می شود که در اینجا به تشریح دو مورد آن یعنی، اخذ رتبه مشاور و اخذ رتبه پیمانکار می پردازیم.

اخذ رتبه مشاور

اخذ رتبه مشاور بر اساس رتبه ۱، رتبه ۲ و رتبه ۳ طبقه بندی می شوند. رتبه یک بالاترین رتبه است و شرکت های مشاور تمام تلاش خود را می کنند که به بالاترین رتبه دست بیابند. رتبه ۳ نیز پایین ترین و ابتدایی ترین رتبه در شرکت های مشاور است. . بر اساس نوع فعالیت که شرکت های مشاور انجام می دهند رتبه آنها تعریف می شود. مثلاً، نظارت بر انجام پروژه ها، برنامه ریزی و تحلیل پروژه، مشاوره بر اجرایی صحیح پروژه ها و غیره را شامل می شود.

اخذ رتبه پیمانکار

اخذ رتبه پیمانکار بر اساس رتبه ۱، رتبه ۲ ، رتبه ۳ ، رتبه ۴ و رتبه ۵ طبقه بندی می شوند. رتبه یک بالاترین رتبه است و شرکت های پیمانکار تمام تلاش خود را می کنند که به بالاترین رتبه دست بیابند. رتبه ۳ نیز پایین ترین رتبه در شرکت های پیمانکار است. بر اساس نوع فعالیت که شرکت های پیمانکار انجام می دهند رتبه آنها تعریف می شود. مثلاً، اجرای پروژه ها، امکان سنجی انجام پروژه، ساخت و ساز و غیره شامل می شود.

نیک پارس؛ نامی آشنا برای ثبت شرکت

ثبت برند

قبل از آنکه به ثبت برند بپردازیم، لازم است بدانیم برند چیست؟ هر موسسه تجاری و بازرگانی و یا هر کسب و کار کوچک و بزرگی برای آنکه بتواند خدمات یا محصول خود را معرفی نماید نیازمند یک طرح ، نشان یا علامت تجاری است، به این طرح، نسان و یا علامت تجاری برند می گویند.

انواع برند می تواند شامل، برند های شرکتی، برند های شخصی، برندهای خدماتی، برندهای محصول، برندهای جغرافیایی، برندهای فرهنگی، بدهای عمومی، برندهای مذهبی باشد.

با برند می توان نماد کلی از یک شرکت را شناخت و از خدمات و محصولات آن مطلع شد. بعد از ثبت شرکت، نیاز به ثبت برند از الزامات اساسی است. در نگاهی کلی تر می توان برند را نشان هویتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی براساس دید مصرف کننده و شخصیت شناسی مورد توجه قرار داد.

ثبت برند با ارائه درخواست و تهیه برند بر اساس ضوابط طراحی برند انجام می شود. سپس اظهارنامه ثبت نام و نشان تجاری باید به اداره ثبت علائم تجاری تحویل داده شود و با بررسی کارشناسان مربوطه و طبق قوانین مربوط به طرح برند، نتیجه پذیرش یا رد برند به اطلاع متقاضی ثبت برند می رسد.

نیک پارس نامی آشنا برای ثبت شرکت ، ثبت تغییرات شرکت، ثبت برند

مشاورین حقوقی و تیم تخصصی نیک پارس با ۲۰ خط مشاوره برای ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت، ثبت برند و سایر امور ثبتی همراهی همیشگی و مشاورین حرفه ای را به خدمت می گمارد تا بتواند رضایتمندی شما را سرلوحه فعالیت خویش قرار داده و با هدف مشتری مداری برای خدماتی در خور و شایسته تر برای شما عزیزان در تلاشی مستمر و پیوسته گام بردارد.

نیک پارس با شماره تماس ۰۲۱۲۲۸۸۱۲۳۵ بر آن است با مشاوره رایگان، آنلاین و تخصصی ثبتی هموطنان عزیز را در انجام احسنت امور مربوطه یاری نماییم.

https://nikepars.com/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها