قالیباف: در حوزه مدیریت و سیاستگذاری درگیر بت پرستی و غرب زدگی شدیم

کد خبر: 1025902

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بورس یک فرصت بزرگ برای جذب نقدینگی و جهت دهی آن به سمت پروژه‌های ملی است.

قالیباف: در حوزه مدیریت و سیاستگذاری درگیر بت پرستی و غرب زدگی شدیم

سرویس سیاسی فردا: قالیباف در نشست هم‌اندیشی با فعالان بازار سرمایه:اولین گام تحول اقتصادی، ثبات در اقتصاد است و ما در برنامه هفتم توسعه باید با برنامه ریزی های ملی، منطقه ای، استانی و محلی پیش گام های ثبات در اقتصاد را تعبیه کنیم.

ما باید با رویکرد تامین مالی بخش تولید از طریق بازار سرمایه، قانون بودجه سالانه و برنامه هفتم توسعه را تدوین کنیم.

تدوین برنامه هفتم توسعه بدون توجه به پیشنهادات صاحبنظران اقتصادی مشکلاتی را رقم می زند که در برنامه های سوم تا ششم توسعه شاهد آن بودیم.

در خوشبینانه ترین حالت ممکن هیچ کدام از برنامه های توسعه نتوانستند بیش از 30 درصد اجرا شوند.

نباید مهمترین ویژگی بازار سرمایه یعنی نقدشوندگی را مخدوش کنیم. باور داریم که بورس موجودی زنده، فعال و فوق هوشمند است

قالیباف در جلسه هم‌اندیشی با فعالان بازار سرمایه:ما باید موضوع نقدینگی و جهت دهی آن را بررسی کنیم زیرا جذب نقدینگی از یک سو و جهت دهی آن بحث دیگری است که نیازمند بررسی های بیشتری است.

ما نیازمند ارتباط مداوم با صاحب نظران در حوزه بازار سرمایه هستیم تا بتوانیم یک محیط استراتژیک را با فهم مشترک و اتفاق نظر تنظیم و ایجاد کنیم.

موضوعات موردنظر فعالان بازار سرمایه را با حساسیت پیگیری خواهیم کرد و حتما استقلال بورس را به رسمیت می شناسیم و اصطلاحا انگشت در چشم بورس نمی‌کنیم.

بورس مانند موجودی زنده، فعال و فوق هوشمند است. ما باید در این حوزه به این فهم مشترک برسیم که بازار سرمایه در برابر کوچک ترین موضوعات عکس العمل نشان می دهد.

در ارتباط با تعریف بورس مطلوب نیز می توان حداقل به مبحث نقد شوندگی اشاره کرد و در تحلیل های خود به آن توجه داشت. نقد شوندگی مهمترین ویژگی بازار سرمایه است و نباید آن را مخدوش کنیم.

در حوزه مدیریت و سیاستگذاری درگیر بت پرستی و غرب زدگی شدیم

قالیباف در نشست هم اندیشی فعالان بازار سرمایه:در حوزه مدیریت و سیاستگذاری درگیر بت پرستی و غرب زدگی شدیم و برهمین اساس در حوزه ارز، تجارت خارجی و تامین بودجه دولت با مشکلاتی مواجه هستیم.

ما می خواهیم کسری بالای ۲۰۰ هزار میلیاردی بودجه دولت را در یک سال به نوعی در اقتصاد کشور حل کنیم لذا ما باید همه جوانب را در نظر بگیریم و نمی توانیم ناترازی در حوزه بانک ها را نادید بگیریم.

ما نمی توانیم فکر کنیم که در یک محیط طبیعی و نرمال هستیم و اطمینان داشته باشیم که تصمیمات ما به درستی اجرا می شود، ما در وضعیت خاص کشور به ویژه از نظر رشد اقتصادی قرار داریم و با رشد اقتصادی منفی در حوزه های مختلف روبه رو هستیم.

ما نمی توانیم بحث تحریم را نادیده بگیریم و در ارتباط با مباحث پولی و اثرات آن بی توجه باشیم.

باید در حوزه برنامه ریزی برش یک ساله را تا پایان دولت فعلی در نظر داشته باشیم و به دولت در این بخش کمک کنیم تا مردم آسیب کمتری در این شرایط اقتصادی ببینند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها