خبر خوش نیکزاد درباره بازار فولاد

کد خبر: 1026043

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ظرف مدت دو هفته شاهد کاهش قیمت فولاد نسبت به قیمت کنونی آن در بازار خواهیم بود.

خبر خوش نیکزاد درباره بازار فولاد

خبرگزاری مهر: علی نیکزاد در حاشیه دومین جلسه بررسی موانع خرید اتوبوس‌های داخلی جهت تجهیز ناوگان درون و برون شهری، گفت: این نشست با حضور رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور، معاونان شهرداری تهران، مدیر عامل سایپا و ایران خودرو صبح امروز برای بررسی موانع موجود در بحث خرید اتوبوس برگزار شد.

وی افزود: زیرمجموعه وزارت صمت برای حمایت از حمل و نقل درون و برون شهری، بالغ بر ۵ هزار توان تولید اتوبوس برای درون شهری و ۳ هزار اتوبوس برای برون شهری ظرفیت دارد که مقرر شد؛ هزار اتوبوس تا پایان سال ۹۹ یعنی ۵۰۰ اتوبوس برای شهرداری تهران و ۵۰۰ اتوبوس توسط سازمان شهرداری ها و همیاری های وزارت کشور کارسازی شود تا بتوانیم از توان تولید داخلی استفاده کنیم.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: ۵ هزار اتوبوس در بیش از هزار شهر متوقف شده‌اند و بنابراین در این جلسه مقرر شد، وزارت صمت این اتوبوس‌ها را بازسازی کند. همچنین تعدادی اتوبوس‌های گازسوز هم وجود دارد که به دلیل فرسودگی مخزن گاز بلا استفاده مانده و باید مخزن کپسول آنها نوسازی و استاندارد شود تا بتوانند به ناوگان حمل و نقل بازگردند.

نیکزاد اظهار داشت: این تصمیمات مقرر شد، ظرف مدت ۳ هفته آینده انجام شود تا جلسه سوم بررسی موانع خرید اتوبوس‌های داخلی جهت تجهیز ناوگان درون و برون شهری برگزار شود.

وی همچنین با بیان اینکه در ادامه این جلسه با حضور وزیر صمت موضوع فولاد و سیمان هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت، بیان کرد: در بحث سیمان مقرر شد، هر پاکت سیمان با ارزش افزوده و هزینه حمل و نقل به طور متوسط بالغ بر ۱۹ هزار و پانصد تومان عرضه شود و هر تُن سیمان به صورت فله‌ای با ارزش افزوده ۲۹۰ هزار تومان باشد.

نایب رئیس مجلس افزود: قیمت سیمان به صورت پاکتی پیش از این ۱۷ هزار و پانصد تومان بود که به دلیل قیمت پاکت و دیگر مسایل با یک رقم جزئی افزایش قیمت پیدا کرد.

*تاثیر فولاد و سیمان بر ساخت مسکن

نیکزاد با اشاره به اینکه خبر خوبی درباره فولاد در روزهای آینده شنیده خواهد شد، گفت: رزم حسینی وزیر صمت جلسات متعددی را با بخش خصوصی، سندیکاها، تولیدکنندگان بخش خصوصی و دولتی فولاد طی این مدت برگزار کرده و بنابراین ظرف مدت دو هفته شاهد کاهش قیمت فولاد نسبت به قیمت کنونی آن در بازار خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا افزایش قیمت سیمان و فولاد روی قیمت مسکن تاثیرگذار نخواهد بود، گفت: سیمان و فولاد یکی از مباحث مهم در بحث تولید مسکن هستند اما افزایش قیمت آنها به صورت حداقل‌هایی انجام شده که نه کارخانه‌ها ضرر کنند و نه بر ساخت و ساز مسکن لطمه‌ای وارد شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها