حداقل امتیاز لازم برای مهاجرت کاری به کانادا چقدر است؟

کد خبر: 1032776
حداقل امتیاز لازم برای مهاجرت کاری به کانادا چقدر است؟

همانند هر روش مهاجرتی دیگری، اخذ ویزای کار کانادا توسط برنامه مختلفی امکان پذیر است. سیستم امتیازبندی اکسپرس اینتری با در نظر گرفتن تمامی شرایط و وضع موجود، همراه با بررسی دیگر فاکتورهای لازمه، به امتیاز بندی متقاضیان می پردازد. ارزیابی و حداقل امتیاز لازم مهاجرت به کانادا از طریق کار در این مقاله به طور کامل شرح داده شده است. حال که تصمیم قطعی خود را نسبت به مهاجرت کاری به کانادا گرفته اید، تا انتهای متن همراه باشید تا موفقیت را از آن خود نمایید.

حداقل امتیاز لازم برای مهاجرت کاری به کانادا چقدر است؟

مهاجرت به کانادا از طریق کار

برنامه های متعددی، ورود به بازار کار کانادا را برای افراد فراهم می نماید. از این بین، روند پیشبرنده برنامه اکسپرس اینتری و اسکیل ورکر بعنوان رایج ترین روش مهاجرتی و اخذ اقامت دائم، مورد استفاده نیروی کار خارجی قرار می گیرد. بررسی رزومه شخصی افراد بسته به ریزفاکتورهای سن، تحصیلات، دانش زبان، سابقه کار و... موضوعی است که در این برنامه مورد هدف قرار میگیرد. دستیابی موفقیت آمیز به ویزای کار کانادا همراه با ارزیابی رزومه در برنامه اکسپرس اینتری، با داشتن دعوتنامه رسمی شغلی و مجوز کار میسر خواهد شد. در اقدام به روش اکسپرس اینتری، هیچ الزامی به مجوز کار کانادا نیست. دسته افرادی که از این طریق پا به خاک کانادا می گذارند به جهت اخذ اقامت دائم کانادا دیگر نیازی به درخواست مجوز کاری ندارند. داشتن پیشنهاد شغلی هم با تاثیر مثبت بر روی افزایش امتیازات، شانس پذیرش متقاضیان را بالا می برد.

در ادامه با نحوه محاسبه امتیاز بندی اکسپرس اینتری و حداقل امتیاز لازم برای مهاجرت کاری به کانادا مطلع می شوید. برای آشنایی بیشتر با شرایط اخذ ویزای کار کانادا اینجا کلیک کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری Express Entry

اکسپرس اینتری جامع ترین سیستم ارزیابی و رتبه بندی در کانادا است که طبق معیارهای مهارتی قابل انتقال، سرمایه نیروی انسانی و دیگر معیار های اضافی، درخواست کنندگان را طبقه بندی می کند. این برنامه دو مرحله ای، با سقف 100 امتیاز در مرحله اول و 1200 امتیاز در مرحله دوم، برای متقاضیان با حداقل کسب امتیاز 67 و 400 در این مراحل، دعتونامه صادر می نماید.

حداقل امتیاز لازم برای مهاجرت کاری به کانادا چقدر است؟

اخذ ویزای کار کانادا در مرحله اول اکسپرس اینتری:

برای عبور از مرحله اول و واجد شرایط شدن شرکت در مرحله دوم اکسپرس اینتری، کسب حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز الزامی است. این میزان امتیاز با بررسی مدرک تحصیلی، سن، دانش در زبان، سابقه کار، انطباق پذیری و پیشنهاد کار در کانادا، طبق جداول و توضیحات زیر صورت می گیرد.

  • تحصیلات (حداکثر امتیاز: 25)

تطبیق و معادل سازی مدارک تحصیلی دانشجویان بین المللی با مدارک تحصیلی در کالج های کانادایی، برای دستیابی به ویزای کار کانادا از طریق اکسپرس اینتری اجباری است. ارتقای سطح دانش، بسته به مدارک تحصیلی، قبولی متقاضیان را امکان پذیرتر می کند.

میزان تحصیلات

امتیاز

مدرک دکترا

25

مدرک فوق لیسانس

23

لیسانس

21 الی 22

مدرک 2 ساله فوق دیپلم

19

مدرک 1 ساله فوق دیپلم

15

دیپلم

5

  • سن افراد (حداکثر امتیاز: 12)

سنین بین 18 تا 35 سال با دریافت 12 امتیاز در صدر بیشترین امتیازات بدست آمده از سن قرار دارد. افزایش سن به ازای هر یک سال تا سن 47 سال، با کسر یک امتیاز همراه است. (نکته: این رتبه بندی برای سنین بالای 47 و زیر 18 سال فاقد دریافت امتیاز می باشد)

  • مهارت در زبان (حداکثر امتیاز: 28)

انگلیسی و فرانسوی زبان بودن ساکنان کانادا، متقاضیان دارای مهارت در این زمینه را از حداکثر 28 امتیاز برای مهاجرت کاری به کانادا برخوردار می کند. این امتیاز با حداقل مدرک CLB 7 در یکی از آزمون های زبان انگلیسی و یا فرانسوی بعنوان زبان اول، و حداقل CLB5 برای زبان دوم، کسب می شود.

  • سابقه کار (حداکثر امتیاز: 15)

هرگونه سوابق کار تمام وقت در کشور کانادا و یا خارج از این کشور و یا کار نیمه وقتی که همگام با تحصیل منجر به ایجاد سوابق شغلی برای متقاضیان میشود، برای محاسبه امتیازبندی دریافت ویزای کار کانادا مورد استفاده قرار می گیرد.

تجربه کار

امتیاز

بیشتر از 6 سال

15

بین 4 الی 5 سال سابقه کار

13

2 الی 3 سال سابقه کار

11

یکسال سابقه کار

9

  • انطباق پذیری (حداکثر امتیاز: 10)

انطباق پذیری با حداکثر امتیاز 10 همراه با شرایط خاصی همچون متاهل بودن، داشتن اقوام درجه یک در کانادا، در نظر گرفتن میزان تحصیلات، مدرک زبان همسر و... به افراد تعلق میگیرد.

  • پیشنهاد کار در کانادا (حداکثر امتیاز: 10)

متقاضیان اگر بتوانند با کمک دعوتنامه پذیرش شغلی (جاب آفر)، برای مهاجرت به کانادا از طریق کار اقدام نمایند، دریافت کننده حداکثر 10 امتیاز مثبت خواهند شد. ارسال رزومه کاری برای کارفرمایان و دریافت پیشنهاد شغلی حداقل یکساله از سوی کارفرمایان، این امتیاز را به ثبت می رساند.

حداقل امتیاز لازم برای مهاجرت کاری به کانادا چقدر است؟

گذر از همه این مراحل به نحو احسن و دریافت امتیازهای لازم در هرکدام از ان قسمت ها، اگر در نهایت منجر به کسب حداقل 67 امتیاز شود، مسیر را برای ورود به دوره دوم مرحله اکسپرس اینتری ممکن می سازد.

اخذ ویزای کار کانادا در مرحله دوم اکسپرس اینتری:

نحوه محاسبه امتیازها در مرحله دوم نیز همانند مرحله اول اکسپرس اینتری صورت میگیرد؛ با این تفاوت که مجموع امتیازات این مرحله به 1200 میرسد. در نهایت موفقیت همراه کسانی است که بتوانند حداقل 438 امتیاز از این 1200 امتیاز را کسب نمایند.

معیارهای انتخابی

حداکثر امتیاز افراد مجرد

حداکثر امتیاز افراد متاهل

تحصیلات

150

140

سن

110

100

مدرک زبان

160

150

تجربه کار

80

70

  • تحصیلات:

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای اخذ ویزای کار کانادا در دومین مرحله اکسپرس اینتری، با حداکثر امتیاز 150 شامل متقاضیان دارای مدرک دکترا می شود. امتیاز کسب شده از مدارک تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) و لیسانس نیز به ترتیب برابر 135 و 120 امتیاز می شود.

  • سن:

متقاضیان گروه سنی 20 الی 29 سال مشمول دریافت بیشترین امتیاز یعنی 110 امتیاز می شوند. بعد از آن سنین 19 و 30 سال با کسب 105 امتیاز موفق به کسب رتبه بالاتری می شوند. این ارزیابی اخذ ویزای کار کانادا برای متقاضیان زیر 18 سال و بالای 45 سال محاسبه نمی گردد.

  • مدرک زبان:

دانش زبان انگلیسی و یا فرانسوی در 4 مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن، در کمترین سطح CLB7 در بردارنده 160 امتیاز برای متقاضیان مجرد می باشد.

  • تجربه کار:

سوابق کاری، آن هم به مدت 5 سال و یا بیشتر، کسب 80 امتیاز را برای مجردان به همراه دارد. امتیاز همراهی همسر برای متقاضیان متاهل، سبب کسر 10 امتیاز، از حداکثر امتیاز قبولی در هر مرحله، می شود.

  • انطباق پذیری:

منظور از انطباق پذیری، توجه به فاکتورهایی است که نقش و تاثیرات مثبتی در دریافت امتیازات اضافی تا حداکثر 15 امتیاز را دارد.

همچنین انطباق پذیری افراد، در دو دسته متقاضیانی که از سابقه کار کانادایی برخوردارند و افرادی که هیچ گونه سوابق کار کانادایی ندارند، می تواند تا حداکثر 100 امتیاز افزایش یابد.

این مرحله 1200 امتیازی نیز که خود به دو بخش 600 امتیازی تقسیم شده است، متقاضیانی را که توانسته اند از معیارهای انسانی امتیاز لازم از 600 امتیاز را کسب کنند، به بخش بعدی وارد می نماید. در این صورت، 600 امتیاز دوم با دریافت دعوتنامه از سوی یکی از استان های کانادا به تعلق می گیرد.

موضوع قابل توجهی که در این مرحله وجود دارد این است که تنها کسب 438 امتیاز از این 1200 امتیاز، با صدور دعوتنامه، درخواست کنندگان مهاجرت کاری به کانادا را پذیرش می کند.

حداقل امتیاز لازم برای مهاجرت کاری به کانادا چقدر است؟

دریافت ویزای کار کانادا

در پایان مراحل صورت گرفته در سیستم اکسپرس اینتری و تایید درخواست از سوی افسران سفارت، دولت کانادا با صدور ویزای کار کانادا اعلام موافقت می نماید. در این صورت است که طی بازه 6 ماهه پس از دریافت ویزا، افراد میتوانند نسبت به مهاجرت به کانادا از طریق کار اقدام نمایند.

مشاورانی که در موسسات مهاجرتی همچون آتلانتیک 724 مشغول به خدمات رسانی به متقاضیان هستند، می توانند راهنمای مناسبی برای طی کردن این مسیر باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها