خوانساری: نباید در انتخابات آمریکا جوگیر شویم

کد خبر: 1033268

رئیس اتاق بازرگانی تهران می‌گوید مشکلات اقتصادی ایران با نگاه به واقعیت‌ها برطرف خواهند شد و صرف امید بستن به نتایج انتخابات آمریکا بدون توجه به مشکلات داخلی نوعی جوگیری به حساب می‌آید.

خوانساری: نباید در انتخابات آمریکا جوگیر شویم

خبرگزاری ایسنا: مسعود خوانساری امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مسائل و مشکلاتی که ایران در سال‌های گذشته با آن مواجه بوده موضوع کسری بودجه است. این کسری باعث می‌شود دولت مجبور به استفاده از راهبرد‌هایی می‌شود که بسیاری از آن‌ها مشکلاتی مانند افزایش تورم را به همراه دارد از این‌رو مهم‌ترین مشکل اقتصادی امروز ایران کسری بودجه است.

وی با اشاره به نرخ بالای تورم در تمام سال‌های گذشته در اقتصاد ایران بیان کرد: در ۴۰ سال گذشته تورم در اقتصاد ایران به شکل میانگین نرخ بالای ۲۰ درصد داشته است. تداوم این روند به کاهش ارزش پول ملی و فشار بر زندگی مردم منجر شده است و با توجه به تلاش برای جبران قدرت خرید پول‌هایی به اقتصاد تزریق شده که خودشان باعث رشد نقدینگی و بالارفتن دوباره تورم شده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که امسال انتظار داریم دولت بودجه‌ای تعریف کند که در آن کمترین میزان کسری بودجه وجود داشته باشد، بیان کرد: بررسی شرایط بودجه در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که درآمد‌های نفتی کمترین تاثیر را در بودجه داشته است از این‌رو مهم‌ترین خواسته بخش خصوصی این است که دولت بودجه‌ای را تعریف کند که میزان کسری آن حداقلی باشد.

خوانساری با اشاره به انتخابات آمریکا تشریح کرد: قطعا رای نیاوردن دونالد ترامپ اتفاق مثبتی بود که هم در رفتار آمریکا و هم در رفتار سایر کشور‌ها خود را نشان می‌دهد، ولی باید قبول کنیم که در صورتی که ما مشکلات داخلی‌مان را حل نکنیم صرف رفت و آمد یک رئیس جمهور در آمریکا کمک طولانی‌مدتی به ایران نخواهد کرد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی تهران تغییر در ریاست جمهوری آمریکا می‌تواند فرصتی باشد تا در کنار بهبود روابط با سایر کشور‌ها بتوانیم اصلاحات داخلی لازم را نیز انجام دهیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها