استفاده فراوان از چوب در قسمت های مختلف دکوراسیون داخلی عصر حاضر

کد خبر: 1033659
استفاده فراوان از چوب در قسمت های مختلف دکوراسیون داخلی عصر حاضر

استفاده فراوان از چوب در قسمت های مختلف دکوراسیون داخلی عصر حاضر

در عصر فعلی، در بحث دکوراسیون داخلی ساختمان های لوکس و مدرن از متریال های طبیعی بیشتر استفاده می شود. این متریال ها اگرچه از لحاظ اقتصادی دارای قیمت های بالایی هستند، اما زیبایی و برتری قابل توجهی را نسبت به مصالح صنعتی و مصنوعی دارند.

چوب طبیعی یکی از المان هایی است که از گذشته تا کنون، فراوان مورد استفاده قرار گرفته و از جمله مصالحی است که بسیار مورد توجه طراحان داخلی قرار دارد. از این محصول در بخش های مختلفی از ساختمان مانند کف، سقف، دیوار، درب، کابینت و کمد دیواری استفاده می شود.

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی، نمای شیک و مدرنی را بوجود می اورد و فضا خانه را گرم و آرامش بخش جلوه می دهد. چوب ها انواع و مدل های مختلفی دارند و بنا به نوع درخت، دارای قیمت های متنوع و کاربردهای گوناگون می باشند. این نوشته قصد دارد به بررسی چوب های مورد استفاده در کابینت آشپزخانه و درب های ساختمان بپردازد.

درب ها

چوب هایی که در ساخت درب ها مورد استفاده قرار می گیرند، انواع گوناگونی دارند، اما برخی از آن ها به دلیل کیفیت بالاتر، نسبت به بقیه مناسب ترهستند. درب ها تنوع جنس و مدل زیادی دارند اما از لحاظ رنگ بندی، معمولا درسه رنگ قهوه ای، مشکی و سفید دیده می شوند. در ادامه برخی از این نوع چوب ها ذکر شده است.

  • چوب راش

برای درب های ورودی و داخلی ساختمان ها می توان از چوب راش استفاده کرد، زیرا دارای کیفیت و دوام عمر بالایی می باشد و علاوه بر آن، سطحی صاف و صیقلی دارد که می توان بر روی آن را با براق کننده جلا بخشید. از این نوع چوب برای ساخت درب ضد سرقت با کیفیت استفاده می شود.

  • بلوط قرمز

چوب بلوط برای درب های ورودی ساختمان و درب های داخلی مناسب است. همچنین در سبک های طراحی مدرن و کلاسیک استفاده می شود. اگر به دنبال چوبی هستید که طراحی داخلی شما را لوکس تر به نشان دهد، بی شک یکی از بهترین انتخاب ها چوب بلوط قرمز می باشد.

  • MDF

در درب های معمولی و درب های ضد سرقت معمولا از ام دی اف برای روکش رویه درب استفاده می کنند، زیرا نسبت به چوب های طبیعی قیمت مناسب تری دارد و مردم می توانند با هزینه کمتری نسبت به چوب طبیعی، این محصول را خریداری کنند. چوب ام دی اف علاوه بر اینکه وزن کمی دارد، از استحکام و مقاومت خوبی نیز برخوردار می باشد.

  • چوب گردو

چوب گردو یکی از متنوع ترین انواع چوب به حساب می آید و در رنگ های کرم، سفید، قهوه ای شکلاتی، قهوه ای خنک یا روشن و قهوه ای مایل به بنفش وجود دارد. این نوع چوب استحکام بسیار زیاد و منافذ بسیار ریزی دارد و برای ساخت درب ضد سرقت مناسب می باشد. البته این چوب ها قیمت بالایی دارند و درب های ساخته شده با این نوع چوب بسیار گران تمام می شود.

استفاده فراوان از چوب در قسمت های مختلف دکوراسیون داخلی عصر حاضر

کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه از زمانی که زندگی شهری و صنعتی جای خود را به زندگی روستایی داد، به خانه ها راه پیدا کرد. اولین آشپزخانه هایی که که با چیدمان کامل وسایل به بشر معرفی شدند، آشپزخانه هایی به سبک چوبی بودند. اوایل این سبک توسط اروپاییان استفاده می شد، اما طی این سال ها از چوب ها با تنوع بسیار زیادی در صنعت ساختمان و به خصوص ساخت کابینت استفاده می شد.

از لحاظ زیبایی و اصالت قطعا کابینت های تمام چوب نسبت به کابینت ام دی اف با روکش چوب طبیعی ارجحیت دارند، اما از نظر قیمت، خرید کابینت با روکش چوب طبیعی مقرون به صرفه تر است. همچنین ظاهر آنها با کابینت های تمام چوب تفاوت زیادی ندارد و همان زیبایی را به فضای خانه می بخشد. البته دوام کابینت تمام چوب قطعا بیشتر و کیفیت آن بالاتر می باشد.

  • چوب افرا

این چوب با تراکم کم، طرح‌ها و دانه‌های ریزی بر روی سطح خود دارد و از نظر قیمت چوب گران ‌تری نسبت به بعضی از چوب های طبیعی مثل چوب بلوط محسوب می شود. استفاده از این چوب در ساخت کابینت‌ مناسب می باشد، اما به دلیل بالا بودن قیمت کابینت چوبی، بسیاری از مردم توان خرید آن را ندارند. چوب افرا قابلیت خوبی در رنگ‌ پذیری دارد ولی به طور کلی بیشتر در سبک های مدرن و سنتی کاربرد دارد.

  • بلوط طلایی

کابینت های ساخته شده از چوب بلوط طلایی به خاطر درخششی که دارند، بسیار مورد توجه مردم هستند. بلوط با ویژگی هایی مانند استقامت خوب و ظاهر متفاوت، دلبری می کند. چوب بلوط با دوام و مقرون به صرفه است و سطح متخلخل آن به خوبی قابلیت رنگ شدن دارد.

بلوط فضایی گرم و خوشایند به آشپزخانه می دهد. اگر در قسمت هایی که رنگ بندی تیره و روشن را به صورت همزمان دارد استفاده شود، زیباتر هم می شود. رنگ عسلی آن ظاهر کلاسیک آن را کامل می کند. بلوط سبک و جذاب است و تمیز کردن آن بسیار آسان می باشد. چوب بلوط به بسیار محکم است و در برابر استفاده زیاد مقاومت می کند. همچنین در برابر پوسیدگی، خراشیدگی و ترک مقاوم می باشد

  • چوب ام دی اف

چوب ام دی اف از جمله پرکاربرد ترین و پرمصرف ترین انواع چوب در ساخت کابینت می باشد. این نوع چوب دارای قیمت های بسیار مناسبی نسبت به چوب های طبیعی بوده و می توان با استفاده از یک روکش با طرح چوب طبیعی بر روی آن، دقیقا همان جلوه ای که از چوب طبیعی انتظار داریم را در ام در اف نیز بوجود بیاوریم.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت مصالح ساختمانی از جمله چوب و قیمت انواع درب ضد سرقت و کابینت، به اپلیکیشن و وب سایت ساختمانچی http://price.sakhtemanchi.com مراجعه فرمایید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها