تجهیز فرودگاه‌ها به سنجش دمای بدن مسافر از راه دور

کد خبر: 1033709

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از راه اندازی دستگاه‌های تب سنجی مسافران از راه دور در فرودگاه‌ها خبر داد.

تجهیز فرودگاه‌ها به سنجش دمای بدن مسافر از راه دور

خبرگزاری مهر: سیاوش امیرمکری در مراسم بهره برداری از ۱۰ پروژه فرودگاهی با حضور رئیس جمهور گفت: شعار اصلی صنعت هوانوردی ایمنی و امنیت است، برای آنکه ایمنی و امنیت پرواز در کشور داشته باشیم، سکتور‌های پروازی را به ۱۴ سکتور افزایش داده ایم همچنین مسیر‌های پروازی موازی و کوتاه ایجاد کرده ایم که نتیجه آن کاهش مصرف سوخت و تأخیرات پروازی بود.

وی ادامه داد: پس از بحران‌های منطقه اعم از عراق، افغانستان، پاکستان و اوکراین، با افزایش تقاضای شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای عبور از آسمان ایران مواجه شدیم که در مقاطعی روزانه به ۱۴۰۰ پرواز عبوری سرویس می‌دادیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: امروزه به دو فاکتور ایمنی و امنیت، فاکتور سلامت هم در پی شیوع کرونا اضافه شده و برای مقابله با کرونا در فرودگاه‌ها، سیستم‌ها و امکانات پیشرفته سنجش دمای بدن و تب سنجی از راه دور را خریداری و نصب کرده ایم، همچنین رعایت فاصله گذاری و استقرار ناظران بهداشتی فضای سلامت در فرودگاه‌ها در دستور کار قرار دارد.

امیرمکری به اقدامات شرکت فرودگاه‌ها در راه اندازی فرودگاه‌های هوشمند اشاره کرد و اظهار داشت: از طریق به حداقل رساندن تماس با مسافر به دنبال ایجاد فرودگاه‌های هوشمند هستیم که ۲۴ فرآیند برای هوشمندسازی فرودگاه‌ها شناسایی شده است. به زودی این فرآیند‌ها اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز ۱۰ پروژه فرودگاهی به ارزش ۸۴۲ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد و ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه‌ها ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت. همچنین ۲۰ پارکینگ در فرودگاه‌ها احداث شده و ۲۰ هزار و ۷۰۰ متر مربع به حجم فرودگاه‌ها افزوده خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها