روش های درمان هموروئید خارجی را بهتر بشناسید | بواسیر خارجی

کد خبر: 1034050
روش های درمان هموروئید خارجی را بهتر بشناسید | بواسیر خارجی

امروزه بسیاری از افراد به بیماری هموروئید خارجی مبتلا می شود که این بیماری یکی از بیماری های مقعدی به شمار می رود. روش های بسیار زیادی برای درمان هموروئید وجود دارد که در ادامه نام می بریم.

معرفی روش های درمان هموروئید

همیشه برای درمان انواع بیماری ها روش های متنوعی وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید. روش های زیادی هم برای درمان هموروئید وجود دارد و شما باید به خوبی آنها را بشناسید و از آنها استفاده کنید. البته باید بدانید که هر یک از روش های مورد استفاده را برای درمان بیماری خود باید زیر نظر پزشک انجام دهید. اگر شدت بیماری شما زیاد باشد بدون شک شما خودتان نمی توانید آن را درمان کنید و با روش های خانگی بیماری درمان نمی شود. برای درمان بیماری هموروئید که شدت زیادی دارد تنها باید به پزشک مراجعه کنید تا شما را در این زمینه راهنمایی کند. در این صورت می توانید بیماری خود را در کمترین زمان درمان سازید. برخی از مهمترین روش های درمانی برای هموروئید عبارت است از :

روش های درمان هموروئید خارجی را بهتر بشناسید | بواسیر خارجی

درمان هموروئید

  1. درمان خانگی

روش های خانگی برای درمان بیماری هموروئید بسیار متنوع است ولی باید بدانید برخی از مهمترین این روش ها که از آن استفاده زیادی می کنند عبارت می باشد از :

- مصرف کردن پمادهایی که خارش را کمتر می کند. این پمادها در انواع مختلفی تولید شده اند و هر یک از آنها کاربرد مشابهی دارند. اما باید بدانید کارایی هر یک از آنها با دیگری تا حد بسیار زیادی متفاوت است.

- مصرف کردن داروهایی که به عنوان مسکن مورد استفاده قرار می گیرد، شما باید این داروها را بر اساس شدت درد خود مورد استفاده قرار دهید. برخی از آنها شدت بالاتری دارند و باید در استفاده کردن از آنها دقت زیادی داشته باشید.

- استفاده کردن از یخ برای کاهش دادن درد و تورم از دیگر روش های خانگی برای درمان هموروئید و یا همان بواسیر می باشد. شما باید روزانه چندین بار از این روش استفاده کنید تا درد و تورم خود را کاهش دهید.

هر یک از این روش ها را اگر می خواستید برای درمان بیماری هموروئید انتخاب کنید باید به خوبی در مورد صحت آن اطلاع لازم را داشته باشید. زمان استفاده از دارو حتما باید با پزشک خود مشورت کنید.

  1. درمان دارویی

بسیاری از پزشکان برای درمان بیماری بواسیر ، دارو را به بیماران خود پیشنهاد می دهند. در رابطه با این روش درمانی باید به شما اعلام کنیم که هیچ دارویی نمی تواند بیماری بواسیر را درمان کند. اما بهتر است بدانید که داروهای زیادی مورد استفاده قرار می گیرند و آنها درد و علائم بواسی را تا حد زیادی کاهش می دهند. این داروها از پیشرفت بیماری شما جلوگیری می کنند پماد آنتی هموروئید یکی از بهترین و مهمترین داروهایی به شمار می رود که شما می توانید برای درمان بواسیر خود از آن استفاده کنید. در واقع پزشک زمانی که بواسیر شما را مشاهده کند اگر شدت زیادی نداشته باشد بدون شک با دارو شدت آن را کاهش می دهد تا به مرور زمان از بین برود.

روش های درمان هموروئید خارجی را بهتر بشناسید | بواسیر خارجی

درمان هموروئید

پماد آنتی هموروئید در انواع مختلفی وجود دارد و طراحی شده است، هر یک از آنها را شما می توانید خریداری کنید. یکی از انواع آنها ایرانی و دیگری خارجی می باشد. برای استفاده کردن از این پماد باید تحت نظر پزشک باشید، دقت داشته باشید که به هیچ وجه نمی توانید از آن بدون تجویز پزشک استفاده کنید. شما با استفاده از این پماد می توانید خونریزی خود را رفع کنید، دردهای خود را تسکین ببخشید، زخم خود را بهبود ببخشید، خارش و سوزش در ناحیه مقعد و بواسیر را از بین ببرید. همچنین باید بدانید با استفاده از این پماد شما قادر خواهید بود که تورم و التهاب در ناحیه مقعد را کنترل کنید. هر یک از داروها که شما برای درمان هموروئید خود انتخاب می کنید عوارضی نیز به همراه دارد. بر همین اساس در مورد هر یک از آنها باید با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین نمونه آنها را به شما معرفی کند.

  1. درمان با جراحی

زمانی که زائده بواسیر خارجی به وجود آمده در مقعد شما بیشتر از 1 میلی متر باشد، بدون شک درد زیادی را تجربه خواهید کرد. این زائده به خودی خود اصلا محو نمی شود و باید برای درمان آن اقدام به جراحی آن نمایید. اگر هم زائده حذف شود شما یک زگیل را در ناحیه مقعد خود مشاهده خواهید کرد که باید آن را از بین ببرید. بدون شک در این مواقع پزشکان توصیه می کنند که باید از جراحی برای درمان هموروئید خود استفاده کنید. جراحی هم به دو صورت انجام می شود، یکی از روش های آن با چاقو می باشد و روش دیگر با استفاده از لیزر است. به طور معمول بسیاری از افراد روش جراحی با لیزر را انتخاب می کنند، این روش مزیت های بیشتری دارد و به همین دلیل توسط بسیاری از افراد انتخاب می شود.

روش های درمان هموروئید خارجی را بهتر بشناسید | بواسیر خارجی

درمان هموروئید

درمان با لیزر با بی حسی موضعی می باشد و همین مورد از جمله مهمترین مزیت های آن به شمار می رود. هیچ بخیه ای برای درمان با لیزر روی مقعد انجام نمی شود، به همین دلیل شما با خیالی آسوده می تواند این روش درمانی را برای خود انتخاب کنید. جراحی کردن با لیزر امروزه نسبت به گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است. در واقع بسیاری از افراد از این روش برای درمان بواسیر خود استفاده می کنند. پزشکانی که درمان بواسیر را انجام می دهند این روش را به بیماران خود توصیه می کنند. توجه داشته باشید شما برای درمان هموروئید خود تنها باید به پزشکانی که در این زمینه تخصص زیادی دارند مراجعه کنید. برخی از پزشکان در این زمینه تجربه زیادی ندارند و امکان دارد شدت بیماری شما را افزایش دهد. هر بیماری دیگری را که دارید باید زمان جراحی به پزشک خود اعلام کنید.

مزیت های درمان هموروئید با لیزر

همانطور که بیان نمودیم درمان هموروئید با لیزر مزیت های بسیار زیادی دارد و به همین دلیل بسیار یاز افراد از این روش برای درمان بیماری خود استفاده می کنند. برخی از این مزیت ها که شما باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت می باشد از :

  1. شما برای اینکه از این روش استفاده کنید نیازی نیست که از پانسمان استفاده نمایید. روش جراحی با چاقو به پانسمان نیاز دارد، ولی لیزر بدون پانسمان انجام می شود. جراحی سنتی پانسمان اجباری دارد و شما باید تا چند روز هم از زخم خود نهایت مراقبت را انجام دهید.
  2. شما در بیمارستان نیازی نیست بستری شوید، بعد از جراحی با لیزر از بیمارستان مرخص می شود و می توانید به فعالیت های روزانه خود رسیدگی کنید، این امر یکی از مهمترین مزیت هایی می باشد که شما می توانید از آن نهایت استفاده را ببرید. برای افراد این مورد اهمیت زیادی دارد که بعد از جراحی به کار و زندگی خودشان برسند و زیاد نیاز به استراحت نداشته باشند.
  3. یکی از دیگر مزیت های درمان هموروئید با لیزر در این است که شما به هیچ بیماری و یا عفونت دیگری مبتلا نمی شوید. با خیالی آسوده می توانید از این روش استفاده کنید و از امن بودن آن اطمینان کامل داشته باشید.
  1. درد و خونریزی دو عامل بسیار مهمی می باشد که افراد از آنها فراری هستند و نمی خواهند آنها را تجربه کنند. زمانی که درمان بواسیر شما با استفاده از لیزر انجام شود شما هیچ یک از این دو مورد را تجربه نخواهید کرد. مدت زمان درمان شما بسیار کوتاه است و در کمترین زمان می توانید بهبودی خود را به دست آورید.
  2. هزینه جراحی با لیزر چندان بالا نمی باشد و شما با هر بودجه ای می توانید این روش جراحی را انتخاب کنید. البته که باید بدانید بسته به شدت بیماری و بواسیر شما باید از درجه لیزر متنوعی استفاده شود و هزینه متفاوتی هم از شما دریافت می گردد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها