کاهش هزینه ارزی و شکوفایی دانش فنی در مجتمع فولاد صنعت بناب با بومی سازی قطعات

کد خبر: 1034725

مجتمع فولاد صنعت بناب در سال جهش تولید با بومی سازی بسیاری از قطعات و تجهیزات، علاوه بر خودکفایی در تامین اقلام مورد نیاز، گام مهمی در کاهش هزینه‌های ارزی برداشته است.

کاهش هزینه ارزی و شکوفایی دانش فنی در مجتمع فولاد صنعت بناب با بومی سازی قطعات

نبض بازار: با شکوفایی دانش فنی و بومی سازی، مجتمع فولاد صنعت بناب، اکنون بی نیاز از واردات بسیاری از اقلام شده است.

بکار گیری دانش فنی و بهره مندی از وجود متخصصان جوان در این مجتمع فولادی، باعث رشد و شکوفایی توانمندی‌های نیرو‌های تلاشگر این مرز و بوم شده است.

طراحی و ساخت قطعات و اقلام مورد نیاز واحد‌های تولیدی ذوب و نورد در دستور کار مدیران شرکت قرار گرفته و در ادامه فعالیت‌های صورت گرفته در چند سال اخیر، در واحد نسوز، نازل داخلی پاتیل ۲۰ تنی، تولید ول بلوک ذوب ریزی پاتیل ۲۰ تنی و تولید ول بلوک تاندیش ۶ تنی در ذوب القایی شهریار تولید شده است.

همچنین در ماه‌های قبل نیز تولید ایمپکت تاندیش ۱۷ تنی ذوب قوس شاهین، گارنکس تاندیش ۱۷ تنی ذوب قوس الکتریکی شاهین وگارنکس ۶ تنی ذوب القایی شهریار عملیاتی شده بود. با تولید اقلام یاد شده که اغلب وارداتی بود، علاوه بر کاهش هزینه‌های ارزی، افزایش دقت در ساخت و تسریع در تامین موارد فوق برای جلوگیری از توقفات انجام یافته است.

واحد‌های مهندسی و تکنولوژی در کنار واحد‌های تولیدی با مطالعه و تحقیق، طراحی و مهندسی قطعات برای ساخت آن بصورت تنگاتنگ با کارشناسان تولید در ارتباط بوده و با تلاش شبانه روزی برای خودکفایی و استقلال در تامین احتیاجات خطوط تولید فعالیت دارند و با افتخار می‌توان گفت که تحریم در این زمینه بی اثر بوده به طوری که در سال جاری با تکیه بر دانش و توان بومی، رشد ۴۰ درصدی تولید را شاهد بودیم.

این گزارش حاکیست: پنجمین ست کوره القایی ذوب شهریار این مجتمع به صورت کامل توسط کارکنان واحد‌های مهندسی و تولید داخل این شرکت انجام گرفته که افزایش تولید را در بر داشته است. همچنین سیستم شارژ آهن اسفنجی در کوره‌های ذوب و بهینه سازی خطوط نورد از جمله مواردی است که در واحد‌های فنی و مهندسی انجام می‌شود.

مجتمع فولاد صنعت بناب دارای خطوط متعدد نورد و دو واحد ذوب و ریخته گری قوس و القایی است که شمش‌های ۱۵۰ در ۱۵۰ و انواع مقاطع فولادی اعم از میلگرد آجدار ساختمانی از سایز ۸ تا ۳۲ را در گرید‌های مختلف مطابق با استاندارد‌های جهانی تولید و راهی بازار‌های داخلی و خارجی می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها