شاخص بورس ۷ هزار واحد رشد کرد

کد خبر: 1036160

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۷هزار و ۷۳۰واحدی، در ارتفاع یک میلیون و ۴۷۳هزار واحد قرار گرفت.

شاخص بورس ۷ هزار واحد رشد کرد

خبرگزاری تسنیم: در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۱۱۳ میلیارد و ۷۴۶ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۶ هزار و ۲۲۹ میلیارد تومان در بیش از ۲ میلیون و ۵۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۷ هزار و ۷۳۰ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۰۶ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ایران خودرو با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۰۲۰ واحد، کل (هم‌وزن) ۲۱۰۲ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۳۷۶ واحد، آزاد شناور ۱۱۴۳۹ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم ۹۰۸۸ و ۳۴۲۳ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۴ میلیارد و ۱۷۵ میلیون ورقه به‌ارزش ۷ هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان در یک میلیون و ۱۵ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۰۷ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۳۶۹ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پتروشیمی تندگویان، ذوب‌آهن اصفهان و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی مارون، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و مدیریت انرژی امید تابان هور بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها