پشت‌پرده غیبت روحانی و نوبخت در ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰

کد خبر: 1036360

درحالی که قرار بود رئیس سازمان برنامه و بودجه به جای رئیس جمهور لایحه بودجه ۱۴۰۰ را تقدیم مجلس کند، در نهایت معاون پارلمانی رئیس جمهور در یک اقدام کم سابقه آخرین لایحه بودجه دولت را تقدیم مجلس کرد تا فرصت آخرین دفاع هم از دست برود!

پشت‌پرده غیبت روحانی و نوبخت در ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰

خبرگزاری تسنیم: روز گذشته از سوی معاون پارلمانی رئیس جمهور اعلام شد با توجه به توصیه‌های ستاد ملی کرونا به جای رئیس جمهور، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه آخرین لایحه بودجه دولت دوازدهم را به مجلس ارائه خواهد کرد.

امروز لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس ارائه شد، اما بر خلاف انتظار‌ها از رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در مجلس خبری نبود.

بر این اساس درحالی که قرار بود رئیس سازمان برنامه و بودجه به جای رئیس جمهور لایحه بودجه ۱۴۰۰ را تقدیم مجلس کند، در نهایت معاون پارلمانی رئیس جمهور در یک اقدام کم سابقه آخرین لایحه بودجه دولت را تقدیم مجلس کرد.

همه ساله رسم بر این بوده است که در زمان ارایه لایحه بودجه، رئیس جمهور ضمن ارائه توضیحاتی از لایحه بودجه آخرین وضعیت شاخص‌های اقتصادی کشور را هم تشریح می‌کرد. مشخص نیست چرا در این برهه که انتقاد‌های زیادی به مسائلی مانند کسری بودجه، شتاب گیری تورم، افزایش نقدینگی و... مطرح شده نه رئیس جمهور و نه رئیس سازمان برنامه و بودجه، حاضر به دفاع از عملکرد اقتصادی دولت و تشریح بودجه نشدند.

در حالی دولت روحانی آخرین بودجه را تقدیم مجلس کرده است، که به اعتقاد همه کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی، کسری بودجه ام الخبائث شده و اصلاح ساختار بودجه امروز به مطالبه اجماعی همه دستگاه‌ها و مسئولان، از رهبری گرفته تا مجلس و حتی دستگاه‌های دولتی تبدیل شده، سازمان برنامه و بودجه هم ادعا‌هایی در خصوص اصلاح ساختار بودجه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ داشته است، حال که فرصتی برای تشریج جزئیاتی از اصلاحات انجام گرفته در بودجه از سوی رئیس جمهور یا رئیس سازمان برنامه و بودجه فراهم شده بود، متاسفانه دولت از این فرصت استفاده نکرده است، البته ممکن است اصلاحی صورت نگرفته باشد که بخواهند تشریح کنند!

اوضاع اقتصادی کشور و عملکرد دولت در شاخص‌های مختلف، از رشد اقتصادی گرفته تا تورم و بیکاری هم که مشخص و اظهر من الشمس است، و جایی برای دفاع باقی نگذاشته که رئیس جمهور یا آقای نوبخت بخواهند تشریحی یا دفاعی داشته باشند.

مالک شریعتی در روایتی از وضعیت ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس گفته است، رکورد تقدیم لایحه شکست، معاون پارلمانی رئیس جمهور لایجه بودجه ۱۴۰۰ را در ۲۰ ثانیه تقدیم نائب رئیس مجلس کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها