نظر زنگنه درباره تصمیم جدید اوپک پلاس

کد خبر: 1036742

وزیر نفت با اشاره به تصمیم اوپک پلاس برای افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت در ژانویه ۲۰۲۱ گفت: به نظر می‌رسد این تصمیم که با جلب نظر اعضا گرفته شد، عاقلانه است و بعید می‌دانم تأثیر تعیین‌کننده‌ای بر بازار داشته باشد.

نظر زنگنه درباره تصمیم جدید اوپک پلاس

خبرگزاری تسنیم: بیژن زنگنه پس از برگزاری دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشور‌های عضو و غیرعضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک‌پلاس در جمع خبرنگاران گفت: کاهش تولیدی که تا پایان سال جاری میلادی داریم ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه است که این مقدار کاهش تولید برای ماه ژانویه ۲۰۲۱ به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه تغییر یافت و مقدار کاهش تولید در ماه‌های پس از ژانویه نیز در نشست‌های بعدی وزارتی اوپک‌پلاس مشخص می‌شود.

وی افزود: اگر طی ماه‌های آینده نیز برای تغییر سطح کاهش تولید تصمیمی گرفته شود، به هر حال این مقدار بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نخواهد بود.

زنگنه با بیان اینکه تصمیم نهایی در ماه‌های آینده و در نشست‌های آینده گرفته می‌شود، ادامه داد: هر تصمیمی در این زمینه تابع عرضه و تقاضای بازار خواهد بود و به نظر می‌رسد این تصمیم که با جلب نظر اعضا گرفته شد، عاقلانه است.

وی افزود: با توجه به عدم قطعیت‌ها، نشست‌های ماهانه می‌تواند به حفظ ثبات در بازار و تحقق هدف اوپک و غیراوپک برای رسیدن به قیمتی منصفانه در بازار کمک کند.

وزیر نفت ایران درباره تأثیرگذاری این تصمیم بر قیمت بازار نیز گفت: بعید می‌دانم تأثیر تعیین‌کننده‌ای بر بازار داشته باشد، زیرا روزانه ۵۰۰ هزار بشکه رقم زیادی نیست، ضمن اینکه تصمیم کنونی برای یک ماه گرفته شده است و برای ماه‌های بعدی در نشست‌های آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها