ماسک سه لایه و نکاتی درباره آن‌ها

کد خبر: 1037375
ماسک سه لایه و نکاتی درباره آن‌ها

ماسک‌ها با انواع مختلفی که دارند برای استفاده در مکآن‌ها و محیط‌های مختلف طراحی می‌شوند. در سال‌های گذشته از ماسک برای جلوگیری از انتقال انواع بیماری‌ها در بیمارستآن‌ها و همچنین برای تنفس راحت در زمان آلودگی هوا استفاده می‌شد. اما متاسفانه در 1 سال اخیر با یکی از بزرگترین و خطرناک ترین ویروس‌ها روبه رو شده ایم. این مساله سبب شده است تا به طور مکرر از ماسک استفاده کنیم تا خدای نکرده به این بیماری خطرناک مبتلا نشویم. اما به نظر شما از چه نوع ماسکی استفاده کنیم که تاثیر بسیاری در جلوگیری از ورود میکروب‌ها و ویروس‌ها داشته باشد و بتواند از انتقال ویروس جلوگیری کند؟

در ادامه در خصوص یکی از بهترین نوع ماسک‌ها و لوازم تشخیص بیماری و همچنین انواع لوازم ضروری برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف به ویژه کرونا صحبت خواهیم کرد. در نتیجه این مطلب را مطالعه کنید تا با بهترین ماسک برای مصرف روزانه آشنا شوید.

ماسک سه لایه و نکاتی درباره آن‌ها

انواع ماسک‌ها

در این روزها همه ما به دنبال ماسکی هستیم که بسیار مطمئن باشد و از ورود میکروب، ویروس و باکتری‌ها به داخل ماسک جلوگیری کند. همانطور که می‌دانید ماسک‌ها انواع مختلفی دارند و انواع آن‌ها برای استفاده در محیط‌های مختلف طراحی شده اند. برای مثال برای جراحی یک نوع ماسک، برای آلودگی هوا یک نوع، برای محیط داخلی بیمارستان یک نوع، و به طور کلی برای هر محیطی یک نوع ماسک متفاوت وجود دارد. اما بهترین ماسک برای استفاده در مقابل کرونا، ماسک سه لایه می‌باشد.

ماسک سه لایه و عملکرد آن

ماسک سه لایه بهترین ماسک برای استفاده به خصوص در این روزها می‌باشد. در ساخت این ماسک از سه لایه متفاوت استفاده شده است که هر کدام از این لایه‌ها، کمک بزرگی به جلوگیری از ورود میکروب و ویروس می‌کند. در نتیجه ماسک سه لایه با ساختار مناسب و خوبی که دارد، با قیمت عالی برای استفاده روزانه بسیار مناسب می‌باشد و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. همچنین بدون کوچک ترین آسیب رسانی به پوست شما، به طور کامل به سطح پوست صورت می‌چسبد و دارای عملکرد مناسب و قابل قبولی در جلوگیری از ورود ویروس به ماسک می‌باشد.

سایر اقدامات ضروری برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا

اما تنها ماسک نیست که به شما در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا کمک می‌کند. پروتکل‌های بهداشتی یکی از بهترین راهنماها برای پیشگیری از ابتلا به ویروس می‌باشد و با رعایت تمامی ‌نکات آن‌ها می‌توانید به راحتی به پیشگیری و جلوگیری انتقال ویروس کمک کنید. این اقدامات عبارتست از استفاده از دستکش ، شوینده‌های بهداشتی، ضد عفونی کننده دست و اشیاء، الکل و همچنین رعایت فاصله اجتماعی. در صورت مشاهده هرگونه علائم می‌توانید از وسیله ای مخصوص برای بررسی میزان اکسیژن خون خود استفاده کنید. و در صورت بروز مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن به پزشک معالج مراجعه کنید.

دستگاه پالس اکسیمتر

دستگاه پالس اکسیمتر ، وسیله ای جهت سنجش میزان اکسیژن اشباع خون و همچنین ضربان قلب می‌باشد. حتما تا کنون این وسیله را در بیمارستآن‌ها دیده اید که به سر انگشتان دست بیماران وصل می‌شود. اما امروزه نسخه‌های جدید این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که با دارا بودن یک صفحه دیجیتال بر روی دستگاه، به راحتی و بدون داشتن تخصص خاصی، میزان اکسیژن اشباع خون و ضربان قلب را اندازه گیری کنید. در نتیجه وجود این دستگاه این قابلیت را برای بیماران تنفسی فراهم کرده که بدون مراجعه به پزشک، خودشان بتوانند میزان اکسیژن اشباع خون خود را اندازه گیری کنند. طریقه کار این دستگاه به این گونه است که ابتدا طول موج‌های نوری را ساطع می‌کند. سپس از طریق این طول موج‌ها، اکسیژن خون را اندازه گیری کرده و در نهایت عدد اکسیژن خون را بر روی صفحه دیجیتال نمایش می‌دهد.

ماسک سه لایه و نکاتی درباره آن‌ها

آیا استفاده از ماسک بر میزان اکسیژن خون تاثیر می گذارد؟

حقیقت این است که استفاده از ماسکی که هوا را به راحتی از خود عبور می‌دهد و به درستی بر روی صورت قرار می‌گیرد، تاثیری بر میزان اکسیژن خون ندارد و میزان اکسیژن اشباع خون شما کاهش پیدا نمی‌کند. در نتیجه با خیال راحت از ماسک تنفسی مناسب استفاده کنید و نگران بروز مشکل نباشید.

ماسک تنفسی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

استفاده از ماسک تنفسی، اقدامی ضروری برای جلوگیری از انتقال و همچنین ورود ویروس‌ها و باکتری‌ها به داخل ماسک می‌باشد. در نتیجه با آشنایی و انتخاب ماسک مناسب، می‌توانید در راستای جلوگیری و کاهش ویروس کرونا کمک بزرگی کنید. اما ویژگی‌های ماسک تنفسی مناسب این است که به طور کامل و به صورت مناسب روی سطح پوست صورت شما قرار گیرد و مانع ورود ذرات ریز شود. همچنین با داشتن یک تیغه‌ی فلزی، به طور کامل بر روی بینی چفت شود. همچنین ماسکی مناسب است که با دارا بودن لایه‌های متعدد، علاوه بر جلوگیری از ورود ویروس و باکتری، امکانات تنفس آسان و راحت را برای شما ایجاد کند.

کلام آخر

این روزها بهترین اقدام برای کمک به کاهش بیماری‌ها استفاده از ماسک تنفسی و رعایت تمامی ‌پروتکل‌های بهداشتی می‌باشد. همچنین یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای انتقال بیماری‌های متفاوت، از راه تنفس می‌باشد. در نتیجه استفاده از ماسک اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند از بروز مشکلات متعدد پیشگیری کند. همچنین بسیار مهم است که پس از استفاده از ماسک تنفسی، آن را در داخل یک کیسه قرار دهید و درب آن را محکم ببندید تا ویروس‌ها و ذرات مضر روی آن بیماری‌های مختلف را منتقل نکنند. افراد بسیاری وجود دارند که از یک ماسک، در دفعات بسیار زیادی استفاده می‌کنند. این کار از لحاظ بهداشتی کاملا مضر می‌باشد و خطر انتقال ویروس را به شدت بالا می‌برد. یقینا با رعایت پروتکل‌ها، این ویروس هرچه زودتر ریشه کن می‌شود و می‌توانیم به راحتی به زندگی عادی بازگیردیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها