قیمت جهانی نفت و طلا امروز ۹۹/۰۹/۱۸

کد خبر: 1037568

در حالی که مقررات قرنطینه در کالیفرنیا تا کریسمس تشدید شده و موارد ابتلا به کرونا در آمریکا و اروپا همچنان رو به افزایش است، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد کاهش بود و روند کاهشی جلسه قبل را تداوم بخشید.

قیمت جهانی نفت و طلا امروز ۹۹/۰۹/۱۸

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۱ سنت معادل ۱.۰۵ درصد کاهش به ۴۸ دلار و ۲۸ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه نیز امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۹۲ درصد کاهش به ۴۵ دلار و ۳۴ سنت رسید. دیروز قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد کاهش حدودا یک درصدی بود.

افزایش ناگهانی موارد ابتلا به کرونا در جهان سبب تشدید مجدد مقررات قرنطینه از جمله در کالیفرنیای امریکا، آلمان و کره جنوبی شده است.

لاچلان شاو تحلیلگر نشنال بانک استرالیا در این باره گفت: «وضعیت همه گیری همچنان در برخی نقاط از جمله آمریکا و بخش‌هایی از اروپا زندگی عادی را مختل نموده است. این مسئله بر چشم انداز تقاضا برای نفت در کوتاه مدت تاثیر منفی گذاشته است.»

مقامات کالیفرنیا روز دوشنبه از اکثر شهر‌های این ایالت خواستند تا فروشگاه‌ها را تعطیل کنند و مردم حداقل به مدت سه هفته در خانه هایشان بمانند.

منابع دولتی در فرانسه گفتند، به دلیل تشدید ابتلا به کرونا این کشور ممکن است کاهش مقررات قرنطینه که قرار بود هفته آینده اتفاق بیافتد را به تعویق بیاندازد.

به دنبال رشد قیمت نفت در طی هفته گذشته که به دنبال امیدواری به تولید و توزیع واکسن کرونا و توافق اوپک پلاس برای محدود نگاه داشتن میزان تولید اتفاق افتاد، تحلیلگران گفتند به دقت تلاش‌های قانون گذاران آمریکایی برای تصویب یک بسته محرک مالی جدید را دنبال می‌کنند. بسته محرک جدید می‌تواند سبب رشد اشتغال و افزایش تقاضا برای انرژی شود.

صعود قیمت طلا به بالاترین رقم طی ۲ هفته گذشته قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۴ درصد رشد به ۱۸۶۹ دلار و ۷ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و محدودیت‌های جدید وضع شده امید‌ها به ارائه بسته محرک مالی جدید در آمریکا را افزایش داده است، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود و به بالاترین رقم حدود ۲ هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۴ درصد رشد به ۱۸۶۹ دلار و ۷ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۰.۲۸ درصد رشد به ۱۸۷۱ دلار و ۳۰ سنت رسید.

کنگره آمریکا این هفته یک بسته تامین مالی جدید را که با هدف خرید زمان بیشتر جهت انعقاد یک بسته مقابله با کرونا به رای خواهد گذاشت. این در حالی است که چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنا گفته نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات بر سر یک لایحه دو حزبی دیده می‌شود.

مقامات ایالت کالیفرنیا روز دوشنبه محدودیت‌های جدیدی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع کردند. دولت ژاپن هم اعلام کرده یک بسته محرک اقتصادی جدید به ارزش ۷۰۸ میلیارد دلار به اجرا خواهد گذاشت.

ارائه بسته‌های محرک مالی می‌تواند سبب افزایش نرخ تورم شده و اشتیاق سرمایه گذاران برای حضور در بازار طلا را افزایش دهد.

انگلیس قرار است از روز سه شنبه استفاده از واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر را آغاز کند.

در همین حال، رهبران انگلیس و اتحادیه اروپا در تلاش برای انعقاد یک توافق تجاری پسا برگزیت دیدار می‌کنند. دو طرف روز دوشنبه نتوانستند اختلافات خود در زمینه این توافق را برطرف سازند و یک منبع آگاه در دولت انگلیس گفته، احتمال اینکه توافقی حاصل نشود وجود دارد.

حجم دارایی‌های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا در روز دوشنبه با ۰.۲۵ درصد کاهش نسبت به روز جمعه به ۱۱۷۹.۷۸ تن رسید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها