ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز ۱۸ آذر ۹۹

کد خبر: 1037634

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۵۵۲۳ واحد روبه‌رو شد، در عین حال شاخص هم وزن با رشد ۱۶۶۲ واحدی همراه شد.

ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز ۱۸ آذر ۹۹

خبرگزاری فارس: بورس اوراق بهادار تهران این روز‌ها ارزنده شده و شاهد مدعای آن، ارزش معاملات روزانه در بورس و فرابورس است که هر روز به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

امروز هم در پایان معاملات شاخص کل بورس گر چه با کاهش ۵۵۱۹ واحد روبه‌رو شد، اما شاخص هموزن امروز ۱۶۶۲ واحد رشد کرد.

امروز شاخص کل در روی نقطه یک میلیون و ۵۰۷ هزار و ۳۶۸ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن با رشد ۱۶۶۲ واحد به رقم ۴۴۴ هزار و ۴۱۵ واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۹۶۶ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۴.۴ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲.۱ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۳ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز ۱۸ آذر ۹۹ نقشه بازار معاملات امروز بورس تهران

اگر ارزش معاملات امروز فرابورس که به بیش از ۶ هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، معامله‌گران امروز در بورس اوراق و فرابورس ایران بیش از ۲۰ هزار و ۴۳۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز گر چه شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۳۷ درصد افت داشتند، اما شاخص قیمت با معیار هموزن و شاخص کل با معیار هموزن ۰.۳۸ درصد رشد داشتند.

همچنین شاخص آزاد شناور ۰.۳۳ درصد و شاخص بازار اول بورس ۰.۵۳ درصد افزایش یافتند. شاخص بازار دوم بورس ۱.۵ درصد کاهش یافت.

ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز ۱۸ آذر ۹۹ روند یکساله شاخص بورس تهران

امروز نماد ملی مس که بعداز افزایش سرمایه باز شد بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشته و در سوی دیگر نماد‌های پتروشیمی خلیج‌فارس، شستا، گل‌گهر، پالایش نفت اصفهان، هلدینگ تاپیکو و پالایش نفت تهران بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

نماد‌های پر تراکنش در بورس تهران شامل ملی مس، شستا، ایران‌خودرو، بانک تجارت، تولید نیروی برق آبادان، زر ماکارون و تأمین سرمایه امین بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل در پایان معاملات ۴۸ واحد رشد کرده و به رقم ۱۹ هزار و ۲۲۶ واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۳۰۸ میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۳ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب بیش از یک میلیون نوبت معامله و به ارزش ۶۴۷۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد‌های پتروشیمی مارون و سنگ آهن گهرزمین بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و در سوی دیگر نماد آریا ساسول، صبا تأمین، بانک دی، پتروشیمی تندگویان و مدیریت انرژی امید تابان حور، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

نماد‌های پر تراکنش شامل برق و انرژی پیوندگستر پارس، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، دامپروری ملارد شیر، توسعه مسیر برق گیلان، پتروشیمی ارومیه، صنایع لاستیک یزد و تهیه غذای دنا آفرین فدک بوده‌اند.

به گزارش فارس، بازار بورس این روز‌ها به خاطر اصلاحات انجام شده در سه ماه گذشته ارزنده شده و شاهد آن ارزش معاملات روزانه بورس و فرابورس است که روزانه بین ۲۰ تا ۲۷ هزار میلیارد تومان در نوسان است.

از طرفی کارشناسان همواره تأکید می‌کنند سرمایه‌گذار حقیقی برای خرید و فروش سهام حتماً مشورت کند و یا خودش رأساً شرکت‌های مورد نظر را مطالعه و بررسی کند و با تحقیق به سمت خرید و فروش سهام حرکت کند. همچنین خرید سهام حتما با پول پس‌انداز باشد که مجبور نشود در موقع زیان سهام خود را همراه با ضرر بفروشد.

به گزارش فارس، با توجه به ارزنده شدن بازار بورس الان وقت انتشار اوراق و افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و فرابورسی است و مدیران شرکت‌ها باید از این فرصت بهترین استفاده را ببرند و از طرفی با نزدیک شدن به روز‌های پایان سال معمولاً تقاضا برای سرمایه‌گذاری در مردم افزایش پیدا می‌کند که با ارزنده شدن شرکت‌های بورسی و همچنین افزایش شرکت‌های جدید می‌توان به عمق بازار کمک کرد و سرمایه‌های سرگردان مردم را به سمت این بازار هدایت کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها