گرانی عجیب موز در آستانه یلدا +قیمت‌ها

کد خبر: 1038736

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا مصرف میوه در شب یلدا نسبت به سال‌های قبل کاهش دارد، گفت: پیش بینی ما ثبات قیمت میوه برای مصارف شب یلدا است.

گرانی عجیب موز در آستانه یلدا +قیمت‌ها

خبرگزاری مهر: اسدالله کارگر با بیان اینکه در آستانه شب یلدا، هیچ مشکلی در بازار میوه نداریم و انواع میوه به میزان فراوان عرضه می‌شود، اظهار داشت: تدابیر لازم برای اینکه یلدای آرامی را پشت سر بگذاریم، اتخاذ شده است.

وی با اشاره به فراوانی عرضه میوه‌های یلدایی از جمله هندوانه و انار و خرمالو گفت: ما یکشنبه هر هفته وضعیت بازار و عرضه را رصد و بر این اساس کشف قیمت می‌کنیم که دیروز نیز قیمت‌های جدید اعلام شده و تا ۳۰ آذرماه نیز این نرخ‌ها پابرجاست.

کارگر قیمت هر کیلوگرم هندوانه را در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ۲۵۰۰ تا ۴،۰۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلوگرم خرمالو نیز از ۵ هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان متفاوت است. همچنین قیمت انار دماوند بین ۱۳ هزار تا ۱۹ هزار تومان، انار ساوه بین ۸ هزار تا ۱۴ هزار تومان و انار کوهستان بین ۱۵ تا ۲۱ هزار تومان است.

وی قیمت هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال را ۸ هزار تا ۱۲ هزار تومان، پرتقال رسمی جنوب را ۹ هزار تا ۱۲ هزار تومان و پرتقال ناول را ۱۳ هزار تا ۱۹ هزار تومان اعلام کرد.

کارگر درباره اینکه پیش بینی می‌کنید با رشد تقاضا در آستانه شب یلدا، افزایش قیمت در شب یلدا مواجه باشیم یا خیر؟، افزود: معمولاً نوساناتی که برای شب یلدا اتفاق می‌افتد موقتی و کوتاه مدت است با این حال ما پیش بینی نمی‌کنیم که امسال با توجه به اقدامات انجام گرفته، نوسانی در این حوزه رخ دهد. ضمن اینکه از مردم خواسته شده به دلیل شیوع کرونا از شرکت در دورهمی‌ها اجتناب کنند و مردم نیز با توجه به شدت شیوع رعایت می‌کنند؛ بنابراین احتمالاً امسال با کاهش مصرف میوه در شب یلدا نسبت به سال‌های گذشته مواجه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش قیمت هر کیلوگرم موز به ۳۰ هزار تومان در مغازه‌ها گفت: اتفاقاتی که در این حوزه رخ داده و منجر به گرانی شده به حیطه کاری ما مربوط نمی‌شود چرا که این میوه با فاکتور در اختیار فروشندگان قرار می‌گیرد و آنان براساس فاکتور و اعمال سود قانونی ۳۵ درصد اقدام به فروش می‌کنند. البته درباره میوه‌هایی مانند موز که قیمت بالایی دارد فروشندگان سطح شهر معمولاً سود کمتر تا ۱۵ درصد را اعمال می‌کنند یا بدون سود میوه را عرضه می‌کنند تا به فروش برسد.

کارگر درباره اینکه آیا واردات موز به مشکل خورده که قیمت آن بالا رفته، اظهار نظری نکرد و افزود: در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه و تقاضا قیمت میوه‌ها را تعیین می‌کند و وقتی قیمت بالا می‌رود مسلماً عرضه آن کاهش یافته است.

قیمت انواع میوه، سبزی و صیفی جات در میدان مرکزی میوه و تره بار به شرح جدول زیر است؛

گرانی عجیب موز در آستانه یلدا +قیمت‌ها

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها