هما برای خرید ATR و ‌ایرباس‌های برجامی چقدر وام گرفت؟ +سند

کد خبر: 1039004

طبق صورت مالی سال ۹۷ هما، این شرکت با وثیقه‌گذاری ۲۰ فروند هواپیما مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد و ۴۷۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تسهیلات دریافت کرده است.

هما برای خرید ATR و ‌ایرباس‌های برجامی چقدر وام گرفت؟ +سند

خبرگزاری فارس: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۷ میزان ۵۴۰۷ میلیارد و ۳۱۱ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده است که این رقم در سال ۹۶ عدد ۲۲۳۶ میلیارد ۹۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است.

بر اساس یادداشت‌های توضیحی صورت‌های مالی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در سال منتهی به ۲۷ اسفند ۹۷، شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در سال مورد مطالعه، به تفکیک تأمین‌کنندگان تسهیلات ۱۰۳ میلیارد و ۸۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تسهیلات ریالی و ۱۳۰ میلیارد و ۶۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات ارزی دریافت کرده است.

هما برای خرید ATR و ‌ایرباس‌های برجامی چقدر وام گرفت؟ +سند

* هما سال ۹۷ پنج‌هزار و ۲۶۵ میلیارد و ۵۶۵ میلیون وام با سود ۱ تا ۱۰ درصد گرفت

به تفکیک نرخ سود و کارمزد تسهیلات هما در سال ۹۷ میزان ۵ هزار و ۲۶۵ میلیارد و ۵۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تسهیلات با نرخ سود یک تا ۱۰ درصد دریافت کرده است.

هما برای خرید ATR و ‌ایرباس‌های برجامی چقدر وام گرفت؟ +سند

* جزئیات سررسید وام‌های ایران‌ایر

همچنین به تفکیک زمان‌بندی پرداخت، ایران‌ایر بابت پرداخت در سال ۹۸ میزان ۲۸۷ میلیارد و ۸۵۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تسهیلات، بابت پرداخت در سال ۹۹ مبلغ ۴۳۰ میلیارد و ۶۹۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و بابت پرداخت در سال ۱۴۰۰ و پس از آن مبلغ ۴۶۸۸ میلیارد و ۷۵۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تسهیلات دریافت کرده است که جمع آن ۵۴۰۷ میلیارد و ۳۱۱ میلیون تومان است.

از مبلغ بدهی تسهیلات به سررسید سال‌های ۹۸ و ۹۹ مبلغ ۳۶ میلیارد و ۵۸۸ میلیون تومان بابت اقساط تسهیلات ریالی و مبلغ ۳۸۱ میلیارد و ۸۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تسهیلات ارزی بانک صنعت و معدن، مبلغ ۵۹ میلیارد و ۹۴۶ میلیون تومان بابت اقساط بانک ملت و مبلغ ۴۰ میلیارد تومان بابت اقساط بانک ملی است.

* دریافت ۱۳۰۰ میلیارد و ۴۷۶ میلیون تومان تسهیلات با وثیقه‌گذاری ۲۰ فروند هواپیما

به تفکیک نوع وثیقه تسهیلات، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با وثیقه‌گذاری ۲۰ فروند هواپیما مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد و ۴۷۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تسهیلات دریافت کرده است و تسهیلات بدون وثیقه هما ۴ هزار و ۱۰۶ میلیارد و ۸۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و در این بخش جمع تسهیلات هما با/ بدون وثیقه ۵ هزار و ۴۰۷ میلیارد و ۳۱۱ میلیون تومان است.

* جزئیات وام‌های هما از ۴ بانک بابت خرید ATR و ایرباس‌های برجامی

‌بر اساس یادداشت‌های توضیحی صورت‌های مالی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سال منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷، در سال مالی ۹۴ مبلغ ۱۱۳ میلیارد و ۹۹۲ میلیون تومان از بانک صنعت و معدن همچنین مبلغ ۴۰ میلیارد تومان از بانک ملی و مبلغ ۶۰ میلیارد تومان از بانک ملت استقراض شده است.

در ارتباط با خرید هواپیما‌های نو معادل ۳۳۰ میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی به موجب ۳ فقره قرارداد جعاله با بانک صنعت و معدن به مبلغ ۹۲ میلیون و ۵۹۲ هزار یورو و ۱۴۱ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۹۸۷ یورو بابت خرید ۳ فروند هواپیمای ایرباس، هشت فروند هواپیمای ATR به مبلغ ۷۸ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۸۸۲ یورو تسهیلات دریافت و به طور مستقیم در وجه شرکت‌های هواپیمایی ایرباس و ATR حواله ارزی انجام شده است.

‌همچنین بابت خرید ۴ فروند هواپیمای ATR مبلغ ۵۰ میلیون یورو و ۱۹ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۲۶۹ یورو از منابع داخلی بانک صنعت و معدن تسهیلات دریافت و مبلغ عیناً به حساب شرکت ATR حواله شده است.

در سال مالی مورد گزارش همچنین مبلغ ۴۹۷ میلیارد و ۵۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی به عاملیت بانک پارسیان بابت خرید پنج فروند هواپیمای ATR تسهیلات دریافت شده است.

* ۲۰ هواپیمای هما در رهن بانک صنعت و معدن

بابت تسهیلات دریافتی از بانک صنعت و معدن تا سال ۹۷، تعداد ۲۰ فروند هواپیمای هما در رهن آن بانک است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها