تغییر قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر تهران

کد خبر: 1039097

بوربور درباره قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر تهران توضیحاتی داد.

تغییر قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر تهران

باشگاه خبرنگاران جوان: بوربور رئیس مرکز آمار و رصد شهری در مراسم آیین رونمایی از پروژه‌های ۱۰ گانه مرکز آمار و رصد شهرداری تهران اظهار کرد: مرکز آمار و رصد شهری متولی گردآوری تمام اطلاعات شهری است.

وی ادامه داد: کاری که ما انجام می‌دهیم این است که داده‌ها را به تحلیل تبدیل کنیم و داده‌ها یا ثبتی یا غیر ثبتی هستند.

بوربور با اشاره به پروژه‌هایی که به وقوع بپیوندد‌ گفت: داشبورد‌ی برای استفاده مدیران شهری تهیه شده و صفحات جداگانه‌ای برای هر یک از معاونت‌ها وجود دارد.

رئیس مرکز آمار و رصد شهری با بیان اینکه شاخص‌ها در ۱۱ محور طراحی شده‌اند گفت: موارد مختلفی از جمله وضعیت درآمد، تعداد تردد‌های ثبت شده و میانگین وضعیت پیشرفت از پروژه‌های اولویت دار شهرداری هستند و یکی از کار‌های جدیدی که ما انجام داده ایم تاثیر تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در وضعیت تردد‌ها است.

وی ادامه داد: ما استانداردسازی بانک آمار شهر را انجام دادیم و در بستر آن‌ها بیش از ۲۸۰۰ شاخص کلیدی را استاندارد کردیم.

بوربور با اشاره به داده‌های پلاک خوان گفت: بیش از ۱۵ میلیون رکورد پلاک خوان به دست آورده ایم و با استفاده از هوش مصنوعی این کار را انجام دادیم.

رئیس مرکز آمار و رصد شهری با اشاره به پیش بینی آلودگی هوای تهران گفت: برای اولین بار برای پیدا کردن وضعیت آلودگی هوای شهر تهران از هوش مصنوعی استفاده کردیم.

وی ادامه داد: حتی برای بررسی وضعیت ایستگاه‌های پرتردد می‌توانیم در بستر پروژه‌های فناورانه بررسی کنیم و تاکنون ۶ میلیارد داده در آن وارد شده‌اند.

بوربور بیان کرد: برای آنکه شهروندان اطلاعات بیشتری از محل سکونت خود داشته باشند تا بتوانیم یک محل را با محله‌های دیگر مقایسه کنیم و نحوه عملکرد مدیریت شهری را ارتقا دهیم، سامانه محلات شهری را راه اندازی کرده ایم.

رئیس مرکز آمار و رصد شهری با اشاره به نقشه‌های شهری گفت: رویکرد ما به آینده و ایجاد نقشه‌های تحلیلی است. به عنوان مثال با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای اقدام به پایش سطح زمین کردیم تا وضعیت تغییراتی که در فضای سبز رخ داده اند را مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: همچنین یکی از کار‌هایی که انجام داده شد، تحلیل تغییر قیمت مسکن در سال‌های اخیر بوده است که منطقه یک بیشترین تغییر را طی سالیان اخیر داشته است و منطقه ۱۸ با تغییرات کمتری مواجه بوده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها