قیمت جهانی نفت از ۵۲ دلار گذشت

کد خبر: 1039750

قیمت جهانی نفت در ادامه معاملات امروز افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۵۲ دلار و ۱۲ سنت معامله شد.

قیمت جهانی نفت از ۵۲ دلار گذشت

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، در حالی که بحث های قانون گذاران آمریکایی بر سر بسته محرک مالی 900 میلیارد دلاری جدی تر شده است، قیمت نفت در ادامه معاملات امروز افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 62 سنت افزایش به 52 دلار و 12 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم برای تحویل در ماه ژانویه با 64 سنت افزایش به 49 دلار رسید.

بر اساس آمارها تاکنون بیش از 73.65 میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد قربانیان این بیماری نیز به یک میلیون و 655 هزار نفر رسیده است.

افزایش موارد جدید ابتلا سبب وضع محدودیت های جدید شده و این مسئله بر تقاضای انرژی و احساس حاکم بر بازار تاثیرگذار بوده است.

به دنبال خوش بینی نسبت به پیشرفت در مذاکرات بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد رشد بوده است. همچنین ارزش دلار به پایین ترین رقم 2 سال و نیم گذشته رسید و تقاضای نفت پالایشگاه های آسیایی بالا رفت.

تحلیلگران معتقدند با توجه به قریب الوقوع بودن توافق بر سر بسته مالی جدید آمریکا که می تواند به رشد تقاضای انرژی کمک کند تقاضا برای ریسک پذیری همچنان رو به افزایش است. ادامه واکسیناسیون کرونا نیز به افزایش قابل توجه قیمت نفت در بازارها کمک کرده است.

پس از توصیه یک گروه از متخصصان مستقل در مورد تایید واکسن کرونای ساخت شرکت مادرنا، انتظار می رود سازمان غذا و داروی امریکا مجوز استفاده اضطراری از واکسن ساخت این شرکت را صادر کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها