قیمت آجیل شب یلدا کیلویی چند؟

کد خبر: 1039828

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با بیان این که آجیل نسبت به سایر کالا‌ها گرانی چندانی نداشته است گفت: سال گذشته قیمت آجیل شب یلدا را ۱۱۰ هزار تومان اعلام کردند، ولی امسال با توجه به شرایط موجود، نرخ را بین ۱۲۰ تا ۱۷۰ هزار تومان در نظر گرفتیم.

قیمت آجیل شب یلدا کیلویی چند؟

خبرگزاری تسنیم: مصطفی احمدی با اشاره به اینکه کرونا یلدا و آجیل فروشان را نابود کرده است، اظهار کرد: یکی از اصنافی که در این مدت به شدت ضربه دید، ما بودیم و مردم نسبت به خرید آجیل احتیاط کرده اند.

وی از ضرر و زیان بالای صنف آجیل سخن گفت و در عین حال طبع گرم آجیل را موجب افزایش سطح ایمنی بدن دانست و تاکید کرد عموم آجیل فروشان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

احمدی همچنین از برخورد با متخلفان سخن گفت و افزود: به مردم توصیه می‌کنیم پروتکل‌ها را رعایت کنند و مهمانی‌ها را جمع کرده و به دید و بازدید نروند.

وی این رویه را موجب نخریدن آجیل ندانست و تصریح کرد: به نظر می‌رسد صنف آجیل و خشکبار تنها صنفی است که بعد از تحریم‌های ظالمانه، یکی از معدود اصنافی بود که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی نداشت.

احمدی اضافه کرد: سال گذشته قیمت آجیل شب یلدا را ۱۱۰ هزار تومان اعلام کردند، ولی امسال با توجه به شرایط موجود، نرخ را بین ۱۲۰ تا ۱۷۰ هزار تومان در نظر گرفتیم.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در خصوص این رنج قیمتی گفت: آجیل کمتر از ۱۲۰ و بیش از ۱۷۰ نیز به فروش می‌رسد و گاه برخی مشتریان همه مغز‌ها را می‌خواهند که یقینا قیمت از ۱۷۰ هزار تومان می‌گذرد.

احمدی با اعلام اینکه اجناسی نظیر نخودچی قیمت آجیل شب یلدا را کاهش می‌دهد، افزود: ۹۰ درصد اقشار جامعه آجیل این رنج قیمتی را استفاده می‌کنند.

وی تخمه را نیز از محصولاتی دانست که بین ۳۷ تا ۴۰ و در خرده فروشی تا ۴۷ هزار تومان به فروش می‌رسد و نسبت به سال گذشته افزایش قیمت محسوسی نداشته است.

احمدی افزود: مردم می‌توانند به جای آجیل شب یلدا، از تخمه استفاده کنند و ما نیز تقاضا داریم مردم در شب یلدا دور هم جمع نشوند و از فضای مجازی استفاده نمایند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها