آمادگی وزارت راه برای انتقال واکسن فایزر به کشور

کد خبر: 1041740

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ مشکلی برای انتقال و نگهداری واکسن فایزر بیوان تک به کشور نداریم.

آمادگی وزارت راه برای انتقال واکسن فایزر به کشور

خبرگزاری تسنیم: شهرام آدم‌نژاد در پاسخ به این پرسش که با توجه به سخنان رئیس هلال احمر مبنی بر اهدا ۱۵۰ هزار دوز واکسن فایزر بیوان تک به کشور، آیا برای حمل و نگهداری این نوع واکسن محدودیتی وجود دارد، اظهار کرد: در بحث نقل و انتقال این نوع واکسن هیچ محدودیتی نداریم.

وی ادامه داد: در خصوص شرایط نگهداری واکسن فایزر بیوان‌تک در فرودگاه نیز هیچ مشکلی نداریم.

وی یادآور شد: در رابطه با واکسن چینی نیز با توجه به این‌که دمای مورد نیاز نگهداری این نوع واکسن دمای معمولی است، هیچ مانعی برای نقل و انتقال و نگهداری نداریم.

به گزارش تسنیم، کریم همتی امروز با اشاره به مذاکرات انجام‌شده برای ورود واکسن کرونا به داخل کشور گفته است: بنابر هماهنگی‌های صورت‌گرفته با جمعی از خیرین در آمریکا قرار است ۱۵۰ هزار واکسن کرونا (شرکت فایزر) وارد کشور شود.

وی درباره زمان ورود این واکسن‌ها تصریح کرد: بر اساس اعلام خیرین قرار است تا پایان این ماه ۱۵۰ هزار واکسن از طریق مرز ایران در اختیار جمعیت هلال احمر قرار بگیرد.

همتی درباره زمان توزیع واکسن‌های اشاره‌شده گفت: در این زمینه جمعیت هلال احمر بر اساس نظر سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت عمل خواهد کرد همچنین اولویت‌های توزیع نیز بر اساس این سازمان خواهد بود و جمعیت هلال احمر فقط واکسن‌ها را به‌صورت رایگان پخش خواهد کرد.

وی درباره ورود یک‌میلیون دوز واکسن کرونا از طریق هلال احمر به کشور گفت: قرار است تا بهمن ماه این واکسن‌ها در اختیار جمعیت هلال احمر قرار بگیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در رابطه با توزیع این واکسن‌ها نیز بنابر دستور وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو عمل می‌کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها