دستور وزیر صنعت برای ساماندهی بازار فولاد

کد خبر: 1043314

وزیر صمت گفت: با هماهنگی با نهاد‌های متولی، در تلاش هستیم تا بازار فولاد را ساماندهی کنیم.

دستور وزیر صنعت برای ساماندهی بازار فولاد

باشگاه خبرنگاران جوان: علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در نشست ساماندهی بازار فولاد اظهار کرد: در چند ماه گذشته که قیمت جهانی این محصول نوسان نداشت، در داخل هم قیمت شمش فولاد ثابت بود، اما از دو هفته گذشته تا کنون شاهد افزایش نا متعارف قیمت‌ها هستیم.

وی افزود: با هماهنگی‌هایی که با سازمان بازرسی کشور صورت گرفته، تصمیم بر این شد که قیمت گذاری بر روی شمش فولاد تماما بر عهده وزارت صمت و نهاد‌های زیر نظر این وزارتخانه قرار بگیرد.

وزیر صمت بیان کرد: هدف ما برای تمام این تلاش‌ها، حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده است همچنین جلسات متعددی با نمایندگان بورس کالا، کمیته فولاد و سازمان حمایت برای رسیدن به این مهم برگزار خواهیم کرد.

رزم حسینی تصریح کرد: قیمت پایه عرضه فولاد در بورس باید افزایش پیدا کند، در صورتی که بورس زیر نظر وزارت اقتصاد است این وزارتخانه باید جوابگوی گلایه‌های سهام داران در این بازار باشد. قیمت پایه عرضه فولاد در بورس افزایش یافت

اسماعیلی معاون معادن و امور معدنی وزارت صمت در حاشیه این نشست اظهار کرد: در این جلسه نظارت بر اجرای شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای فولاد مورد بررسی قرار گرفت که به شکل سرسام آوری گران شده که دلیل آن افزایش نرخ جهانی این محصول و نرخ ارز در داخل است.

وی افزود: قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا از فردا با ۸۰ درصد CIS در بورس کالا عرضه خواهد شد و نهاد‌های نظارتی انبار‌ها را جهت برخورد با احتکار میلگرد و فولاد بررسی خواهند کرد.

این مقام مسئول ابراز کرد: با شرکت‌های فولادی که محصولات خود را در بورس عرضه نکردند برخورد خواهد شد چرا که این محصولات اعم از میلگرد و تیر آهن در صنایع ساختمانی و ورقه فولاد در صنایع لوازم خانگی و خودرو مصارف زیادی در کشور دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها