گزارش وزیر نفت از نشست اوپک پلاس

کد خبر: 1043551

زنگنه گفت: افزایش ۷۵ هزار بشکه‌ای تولید نفت روسیه و قزاقستان برای دو ماه، تأثیری در خروجی اوپک‌پلاس و بازار جهانی ندارد.

گزارش وزیر نفت از نشست اوپک پلاس

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از شانا، بیژن زنگنه امروز (سه شنبه، ۱۶ دی ماه) در دومین روز سیزدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس درباره نتایج این نشست اظهار کرد: تصمیم بر این شد که به دلیل مشکلاتی که کشور‌های روسیه و قزاقستان داشتند و توافقی که عربستان با آن‌ها کرده بود، تولید نفت این کشور‌ها برای ماه فوریه روزانه ۷۵ هزار بشکه و برای ماه مارس نیز روزانه ۷۵ هزار بشکه اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه در واقع این افزایش ۷۵ هزار بشکه‌ای تولید نفت تأثیر قابل اندازه‌گیری در تولید ندارد و در واقع تولید اوپک و غیراوپک تغییر قابل ذکری نمی‌کند، افزود: این دو کشور هم یک سری مشکلات داخلی داشتند نه اینکه بخواهند عدد تغییری کند و می‌خواستند مراعات‌شان هم درست باشد.

وزیر نفت تأکید کرد: با توجه به اینکه زمستان است، این کشور‌ها بیشتر مصرف داخلی دارند و این تغییر در بازار جهانی و در مقابل ۴۰ میلیون تولید تاثیری ندارد.

زنگنه در پاسخ به این سوال که کشور دیگری قرار نشد که داوطلبانه تولید خود را کاهش دهد تا این میزان افزایش تولید جبران شود، گفت: به صورت رسمی اعلام نشده است؛ ممکن است در کنفرانس خبری اعلام شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها