شمس العماره تهران | زیباترین سازه تاریخی شهر

کد خبر: 1044328
شمس العماره تهران | زیباترین سازه تاریخی شهر

شمس العماره تهران | زیباترین سازه تاریخی شهر

همانطور که می دانید، شهر تهران، دارای سازه های تاریخی بسیار زیادی می باشد که ارزش بسیار زیادی به این شهر داده اند. شهر تهران، یکی از شهر های تاریخی ایران به شمار می آید که تمدن های بسیاری در آن زندگی می کردند. یکی از مهم ترین تمدن های ساکن در این شهر، سلسله ی قاجاریان بود که تغیرات بسیاری در پایتخت ایجاد کردند و سازه های بسیار زیبایی را در این شهر بنا کردند. یکی از زیباترین سازه های مربوط به دوران قاجاریان، کاخ شمس العماره می باشد. پس از اتمام ساخت این سازه، به قدری حیرت افراد را برانگیخته بود که تبدیل به نمادی از شهر تهران شد و در زمان بسیار کوتاهی شهرت زیادی یافت. امروزه نیز این عمارت زیبایی های خود را حفظ کرده است. در نتیجه توصیه می کنم بازدید از آن را در برنامه های خود قرار دهید.

حتی اگر ساکن پایتخت نیستید می توانید با اجاره آپارتمان مبله در تهران ، در این شهر اقامت کنید و به بازدید از این عمارت مشهور بروید. در این مطلب به معرفی شمس العماره و همچنین بیان همه چیز درباره آن پرداخته ایم. در نتیجه اگر با این سازه آشنایی ندارید و یا تا به حال از آن بازدید نکرده اید، توصیه می کنم مطالعه این مططلب را از دست ندهید و با زیباترین سازه تاریخی موجود در شهر تهران آشنا شوید. یقینا پس از آشنایی با این جاذبه تاریخی، هوس بازدید از آن به سرتان می زند و برای دیدن آن برنامه ریزی خواهید کرد. حتی اگر پایتخت نشین نیستید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید و حتی با اجاره خانه روزانه در تهران اقدام به بازدید از عمارت شمس العماره کنید.

مختصری درباره شمس العماره

همانطور که در مطالب بالا مشاهده کردید، هنگامی که ساخت این عمارت به پایان رسید، بزرگی و ابهت آن توجه همگان را به خود جلب می کرد. در واقع این سازه، بلندترین سازه ای بود که تا به آن روز در ایران ساخته شده بود. به همین سبب، هر فردی که از کوچه خیابان های آن منطقه عبور می کرد، به راحتی می توانست به این عمارت دید داشته باشد. اما بلند بودن این عمارت تنها نکته جالب در خصوص این سازه نیست! این جاذبه تاریخی، اولین سازه ای بود که در ساخت آن از اسکلتی فلزی استفاده شد. در نتیجه از استحکام بسیار زیادی برخوردار است.

در آن روزها این سازه شهرت بسار زیادی داشت و در نتیجه آن، حتی افرادی برای بازدید از آن به تهران سفر می کردند. توصیه می کنم بازدید از این عمارت را از دست ندهید و با سفر به پایتخت و اجاره روزانه خانه در تهران ، از شمس العماره مشهور دیدن کنید.

تاریخچه ساخت

در مطالب بالا اشاره کردیم که این سازه، در دوران قاجاریان ساخته شد. در واقع بیشترین آبادانی در این شهر توسط فتحعلی شاه، محمد شاه و همچنین ناصرالدین شاه انجام شد. در واقع، در دوره پادشاهی ناصرالدین شاه، عمارت ها و سازه های بسیار زیادی در این شهر ساخته شد و جالب است بدانید که بیشتر آن ها از سبک معماری اروپایی الهام گرفته می شدند. شمس العماره نیز نتیجه یکی از سفرهای ناصرالدین شاه به اروپا بود و پس از اتمام، به یکی از زیباترین سازه های تهران تبدیل شد. اما این عمارت در سال 1282 و در پی پیشنهاد ناصرالدین شاه به دوستعلی خان (نظام الدوله)، پی ریزی شد و در نهایت در سال 1284 عملیات ساخت آن به اتمام می رسد.

امروزه این عمارت، همانند کاخ سعد آباد، یکی از مشهور ترین عمارت های شهر می باشد که با الهام گرفتن ازسبک نئو کلاسیک و تلفیق آن با سبک ایرانی، در مرکز شهر تهران وجود دارد. در نتیجه توصیه می کنم هر کجا که هستید، در اولین فرصت خود را به پایتخت برسانید و پس از اجاره آپارتمان مبله در تهران، و یا اجاره روزانه خانه در تهران، اقدام به بازدید از این جاذبه گردشگری کنید.

بخش های عمارت

به طور کلی این عمارت از 5 طبقه تشکیل شده است. جالب است بدانید که از طبقات بالاتر، هیچ گونه استفاده خاصی نمی شد و تنها، طبقات پایین تر، جزو طبقات کاربردی و اصلی عمارت شمس العماره بودند. این عمارت دارای دو گوشواره و یک بنا در بین این دو برج می باشد. همچنین یک ساعت که توسط ملکه ویکتوریا به ناصرالدین شاه داده شده است جلوه این عمارت را زیباتر کرده است.

شمس العماره کجاست؟ (موقعیت مکانی و مسیر دسترسی)

این سازه ی تاریخی در نزدیکی بازار تهران قرار دارد. در واقع موقعیت مکانی این سازه در مرکز شهر تهران می باشد و دسترسی به آن بسیار ساده است. برای دسترسی به این جاذبه گردشگری بهتر است با استفاده از وسایل نقلیه شخصی اقدام کنید. در نتیجه برای دسترسی به آن می توانید خود را به خیابان 15 خرداد برسانید و در این خیابان، به سمت میدان ارگ بروید. این سازه زیبا یکی از عمارت های موجود در کاخ گلستان می باشد که برای بازدید از آن باید به این مجموعه کاخ بروید.

برای دسترسی بهترین گزینه استفاده از مترو می باشد. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این عمارت، ایستگاه 15 خرداد می باشد که در خط 1 متروی تهران قرار دارد. پس از اینکه در این ایستگاه از قطار پیاده شدید، با پیاده روی در حدود 10 دقیقه به این جاذبه گردشگری می رسید. اگر ساکن شهر تهران هستید و تابه حال از این جاذبه تاریخی گردشگری بازدید نکرده اید، توصیه می کنم حتما بازدید از آن را در برنامه های خود قرار دهید. همچنین اگر در این شهر ساکن نیستید، می توانید با اجاره خانه روزانه در تهران ، از سایت تهران مبله، اقدام به بازدید از شمس العماره تهران کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها