استرالیا، خاستگاهِ مهاجرینِ با استعداد

کد خبر: 1045713
استرالیا، خاستگاهِ مهاجرینِ با استعداد

استرالیا را می‌توان بهشت مهاجرین نامید، از انجایی که آب و هوای آن نسبت به کشور مهاجرپذیر دیگری مانند کانادا بسیار معتدل‌تر است و رفاه زندگی و امنیت آن از کشوری مانند آمریکا بسیار بالاتر. همچنین زیرساخت‌های بسیار قوی استرالیا در زمینه‌های آموزشی، درمانی و رفاهی قابل مقایسه با دیگر کشورهای جهان اول نیست.

استرالیا، خاستگاهِ مهاجرینِ با استعداد

مهاجرت قانونی به استرالیا می‌تواند زندگی افراد را به قبل و بعد از خود تقسیم نماید و از روش‌های قانونی اخذ اقامت استرالیا می‌توان به ویزای تلنت این کشور و ویزای کاری نام برد. در این نوشته بر آن شدیم تا شما را کمی بیشتر با ویزای تلنت استرالیا و مهاجرت به استرالیا از طریق کار آشنا کنیم. همچنین شناخت کلی از هزینه مهاجرت به استرالیا می‌تواند برای افراد متقاضی بسیار سودمند باشد.

ویزای تلنت چیست

اگر شما یکی از آن افراد با استعدادهای درخشانی هستید که برای شکوفایی هرچه بیشتر خود به دنبال یک کشور طراز اول می‌گردید، بدون شک استرالیا می‌تواند در صدر کشورهای پیشنهاد شده به شما قرار گیرد. این کشور با اعطای ویزای دائم خود به افراد نخبه که از آن به ویزای تلنت یاد می‌شود این اجازه را می‌دهد تا فرد مورد نظر برای رشد و شکوفایی خود از منابع این کشور استفاده نماید.

اگر در یکی از رشته‌های علمی، ورزشی، هنری از برجسته‌ترین‌های کشوری و جهانی باشید و یا اگر در پیشه خود جزو افراد صاحب‌سبک باشید، می‌توانید برای اخذ این اقامت اقدام نمایید. یکی از مزایای ویزای گلوبال تلنت استرالیا، اعطای اقامت دائم به خود فرد و بستگان مربوطه (همسر و یا پدر و مادر) می‌باشد.

تنها داشتن یکی از شرایط ذکر شده برای ویزای تلنت استرالیا کافی نیست و شخص مورد نظر بایستی از طرف یک ارگان معتبر استرالیایی، معرف او واقع شود و دعوتنامه رسمی‌ای را برای او به ثبت برساند. برای مثال فرض کنیم که شما یک محقق طراز اول در کشور خود هستید و با ارتباطاتی که با دنیای خارج از کشور دارید، توانسته‌اید یک دانشمند استرالیایی را به عنوان معرف خود پیدا کنید. اگر معرف شما (Nominator) مورد قبول دولت استرالیا واقع گردد، ظرف مدت بسیار کوتاهی اقامت دائم این کشور به شما اعطا خواهد شد.

استرالیا، خاستگاهِ مهاجرینِ با استعداد

با توجه به شیوع بیماری کرونا وضعیت ویزاهای استعدادی استرالیا با افت بسیار شدیدی در سال مالی 2020-21 روبه‌رو شده است. این در حالی است که ظرفیت اعلام شده برای ویزای تلنت استرالیا در سال 2021 به 15000 ویزا افزایش پیدا کرده است در صورتی که ظرفیت این نوع اقامت در سال 2020 تنها 5000 ویزا بوده است.

مزایای ویزای تلنت

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، دریافت اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای تلنت تنها یکی از مزایای این نوع ویزا می‌باشد. همچنین با گذشت چندین سال و نسبت به عملکرد شما در خاک استرالیا می‌توانید بسیار سریع جهت دریافت شهروندی استرالیا اقدام نمایید. پروسه‌هایی که در این مسیر باید طی نمود در مقایسه با دیگر ویزاهای مهارتی بسیار سریعتر انجام می‌گیرد. همچنین بهره‌مندی اشخاص از بیمه سلامت رایگان مرسوم به Medicare و برخورداری از اجازه ادامه تحصیل و کار تمام وقت و امکان اسپانسرشیپیِ اقامت پدر و مادر از دیگر مزایای این ویزا است.

اولویت‌های مورد نظر استرالیا در انتخاب اشخاص نخبه

زمینه کاری و تحصیلی افراد بایستی در یکی از 7 شاخه ذیل قرار گیرد تا از شانس بیشتری برای اخذ این ویزا برخوردار باشند.

  • زمینه کاری مربوط به تکنولوژی کشاورزی (تولید غذا و کشاورزی مدرن)
  • زمینه کاری مربوط به تکنولوژی‌های مالی و فایننس و همچنین استفاده از اتوماسیون‌ها و سرویس‌های فایننس
  • افرادی که در زمینه تکنولوژی پزشکی و داروسازی سرآمد هستند
  • افرادی که در زمینه امنیت فضای آنلاین کارهای برجسته‌ای انجام داده اند
  • افراد برجسته در زمینه‌های کوانتوم، دیتابیس و آی‌تی
  • دانشمندانی که در زمینه هوا فضا و تولیدات پیشرفته هوانوردی سردمدار هستند
  • و افرادی که در زمینه شناخت معادن و استخراج مواد، کارهای برجسته‌ای از خود به جای گذاشته‌اند

شرایط دیگر: برای کسانی که در سه سال گذشته دکترای خود را اخذ نموده‌اند و یا نهایتا تا شش ماه آینده تز خود را ارائه دهند و افرادی که در سه سال گذشته مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد خود را با معدل بالای 16 کسب کرده باشند، شامل استفاده از شرایط ویژه خواهند شد.

اخذ اقامت از طریق ویزای کار

یکی از مرسوم‌ترین روش‌های اخذ اقامت دائم استرالیا، اقدام جهت گرفتن ویزای کاری است. در این راستا دولت استرالیا سیاست‌های خود را منوط به جذب حداکثری نیروهای متخصص تنظیم کرده است. امنیت شغلی و اقتصادی این کشور و رشد بی‌سابقه کسب‌و‌کار و همچنین کاهش نرخ بیکاری از عوامل تاثیرگذار مهاجرت افراد متخصص به این کشور به شمار می‌رود.

استرالیا، خاستگاهِ مهاجرینِ با استعداد

به هشت روش در دو نوع اقامت دائم و اقامت موقت می‌توان از طریق تخصص خود جهت دریافت ویزای کاری استرالیا اقدام نمود. اقامت دائمی استرالیا از طریق اسپانسر شغلی، حمایت کارفرما در مناطق کم‌جمعیت، مهارت شغلی به صورت مستقل، داشتن اسپانسر ایالتی امکان پذیر است. همچنین برای اقامت موقت می‌توان از طریق ویزای کار استرالی ا موقت برای افراد متخصص، اقامت ویژه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خاص، اقامت ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خاص استرالیا و ویزای تخصصی اسپانسری مناطق کم جمعیت اقدام نمود.

به طور خلاصه می‌توان گفت قبولی شما در اخذ ویزای کاری استرالیا منوط به کسب حداقل امتیاز مورد پذیرش استرالیا است. برای مثال مدرک دکترا 20 امتیاز، مدرک کارشناسی 15 و مدرک فوق دیپلم ده امتیاز در نظر گرفته می‌شود. همچنین سن درخواست کننده نیز حائز اهمیت است؛ افراد زیر 24 سال برای مثال 25 امتیاز دریافت خواهند کرد، افردا 25 تا 32 سال تمام 30 امتیاز و افراد 33 تا 39 سال تمام 25 امتیاز.

تسلط کافی به زبان انگلیسی در سال‌های اخیر مورد توجه دولت استرالیا قرار گرفته است، به این منظور افرادی که از تسلط مکفی برخوردار باشند 10 امتیاز و افرادی که تسلط عالی به این زبان داشته باشند 20 امتیاز را دریافت خواهند کرد.

هزینه مهاجرت به استرالیا

هزینه‌های مهاجرت به استرالیا بسته به نوع ویزای درخواستی متغیر خواهد بود. اما به طور عمومی، تمامیِ هزینه‌های اخذ ویزا استرالیا شامل گزینه‌های زیر خواهد بود:

  • هزینه اولیه ویزا
  • مدرک زبان و ترجمه آن
  • وکیل مهاجرت
  • هزینه ارزیابی مهارت
  • هزینه کارشناسی املاک برای ویزاهای سرمایه‌گذاری

هزینه ویزای دائم مهارت نزدیک به چهارهزار دلار استرالیا خواهد بود و همچنین برای ویزای دانشجویی نزدیک به 600 دلار. هزینه اخذ ویزای سرمایه‌گذاری نزدیک به 5500 دلار است در حالی که ویزای پناهندگی تنها 40 دلار هزینه در بر دارد.

استرالیا، خاستگاهِ مهاجرینِ با استعداد

اگر قانونا دست به مهاجرت استرالیا بزنید، همه‌ی این قبیل هزینه‌ها را می‌توان در سال اول اقامت خود جبران کنید. بهره‌گیری از یک تیم متخصص با پشتکار فراوان و دلسوز، می‌توان راهی روشن را در پیش روی خود دید. گروه مهاجرتی ویزاپیک با استفاده از وکلای مجرب و نماینده‌های مستقر در استرالیا، می‌تواند قبل و بعد از مهاجرت شما نیز، سرویس‌های ویژه‌ای را جهت رفاه بیشتر شما ارائه دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها