آخرین مهلت بازنشستگان و کارگران برای ثبت نام در طرح مسکن ملی

کد خبر: 1045980

فردا (۳۰ دی ماه) آخرین مهلت ثبت نام در سامانه جامع اقدام ملی مسکن است.

آخرین مهلت بازنشستگان و کارگران برای ثبت نام در طرح مسکن ملی

باشگاه خبرنگاران: وزارت رفاه دی ماه ۱۳۹۸ تفاهم نامه‌ای را در زمینه مسکن اقشار کم درآمدتر جامعه با وزارت راه منعقد کرد و تیم‌های کاری در زیرگروه‌های ذیل تفاهم نامه که قرار بود بر اساس آن ۲۰۰ هزار واحد مسکن ساخته شود، شروع به کار کردند.

یک بحث اصلی وزارت رفاه در تفاهم نامه شناسایی متقاضیان ثبت نام کننده بود. در گذشته شاهد بوده ایم به علت ضعف اطلاعاتی در برخی موارد مشمولان اصلی یک طرح به حاشیه می‌روند و آن‌ها که در اولویت نبوده اند مشمول طرح می‌شوند که با عدالت منافات داشته است. حدود یک میلیون نفر ثبت نام کرده بودند که پس از ثبت نام و پالایش به عدد ۸۴۷ هزار نفر رسیدیم.

دسته بندی‌های دقیقی صورت گرفت. از میان ثبت نام کنندگان مشمول، ۳۵۸ هزار و ۷۰۰ نفر از کارگران بودند. ۸۹۵۱ نفر زن سرپرست خانوار کارگر بودند. ۲۱ هزار و ۷۲۴ نفر کارگر در دهک یک تا سه درآمدی قرار دارند. ۱۰۹ هزار و ۴۷۷ نفر در دهک چهار و پنج قرار دارند. ما تا دهک ششم بیشترین حمایت را خواهیم داشت.

تسهیلات مربوط به کل جامعه از سوی وزارت راه شامل ۱۰۰ میلیون تومان است که با تصویب نهایی ابلاغ خواهد شد که بهره آن ۱۸ درصد و ۱۰ ساله است. وزارت راه به طور جدی پیگیر است و ممکن است رقم افزایش هم یابد و یا نرخ بهره پایین‌تر بیاید. وزارت رفاه نیز با محوریت بانک توسعه تعاون ۷۵۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار انجام داده تا تعاونی‌هایی که در پروسه ساخت قرار می‌گیرند و کارگر هستند از تسهیلاتی استفاده کنند.

از ۱۸ دی ماه نیز ثبت نام جدید شروع شد، در ۱۸۳ شهر ثبت نام صورت نگرفته بود و علت این بود که زمین آماده نشده بود. در برخی شهر‌ها نیز ظرفیت جدید ایجاد شد که در مجموع ۷۰۰ شهر را شامل می‌شود و تا ۲۵ دی ماه فرصت هست که ثبت نام جدید را انجام دهند. برای ۱۷۵ هزار نفر که فرصت تکمیل موجودی دارند و برای مابقی پیامک زدیم که برای شرکت در این فرایند اقدام کنند. بعید می‌دانم به این زودی‌ها باز هم چنین فرصتی دست بدهد.

افراد باید فاقد مسکن باشند. متاهل یا سرپرست خانوار باشند. زنان خودسرپرست مشروط به داشتن ۳۵ سال سن و شرط دیگر آنکه سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر مورد تقاضا را داشته باشد. فقط زنان مجرد بالای ۳۵ سال می‌توانند در این اقدام شرکت کنند.

با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم همه چیز بر اساس فهرست بهاء تعیین می‌شود. هر متر سه میلیون تومان به صورت میانگین و پیش فرض اولیه درنظر گرفته شده است و یک واحد صدمتری متری ۳ میلیون تومان و ۳۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود که بخشی از این مبلغ، تسهیلات است. نرخ تسهیلات وزارت راه ۱۰۰ میلیون تومان است که هنوز تصویب نهایی نشده است.

مبلغ آورده اولیه بر حسب متراژ مسکن متفاوت است. پیش پرداخت اولیه ۴۰ میلیون تومان است و برای یک واحد ۱۰۰ متری پرداخت ۴۰ میلیون تومانی باید انجام شود و ۱۰۰ میلیون تومان هم تسهیلات دارد که این عدد می‌تواند در برخی مناطق متفاوت باشد.

باتوجه به اطلاع رسانی‌هایی که از پیش صورت گرفته است فردا ۳۰ دی ماه آخرین مهلت ثبت نام بازنشستگان و کارگران در طرح مسکن ملی است و تاکنون خبری مبنی بر تمدید ثبت نام از سوی وزارت رفاه اعلام نشده است به همین دلیل فردا را آخرین مهلت ثبت نام در نظر می‌گیریم.

لازم است آن دسته از گروه‌های هدف که تا کنون این کار را انجام نداده اند از این فرصت طلایی استفاده کنند. در غیراین صورت از لیست خارج خواهند شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها