آیا خرید اینترنتی لوازم یدکی خودرو مورد اعتماد است؟

کد خبر: 1046020
آیا خرید اینترنتی لوازم یدکی خودرو مورد اعتماد است؟

آیا خرید اینترنتی لوازم یدکی خودرو مورد اعتماد است؟

خرید لوازم یدکی ماشین در عصری که اجناس تقلبی به ­خوبی نقاشی شده و به ­جای قناری فروخته می­شوند، بی­شک کار راحتی نخواهد بود. در خیابانی راه می­روید که گله به­ گله مغازه­های فروش لوازم یدکی خودرو به ­چشم می­خورد، یکی برای خرید عمده لوازم یدکی خودرو مناسب است و دیگری نوشته فقط تک ­فروشی دارد. تابلوهای رنگارنگ مغازه­ ها مدام توجه شما را جلب می­کند، اما قیمت ­­های متفاوتی که از آن ­ها می­گیرید، شما را نسبت به خرید لوازم یدکی ترغیب نمی­کند. اولی می­گوید دلیل گران ­فروشی­اش این است که دارد جنس اصل به­دست شما می­دهد، و دومی با چهره­ای حق­به­جانب می­گوید ارزان­تر می­فروشد چون قیمت اصلی­ برای خرید لوازم یدکی همین است. در آخر هم دو سه ­تا فحش نثار مافیای گران ­فروشی می­کند!

حالا شما می­مانید بین دو «اصل»:

" اولی گرون می­فروشه چون جنسهاش اصله یا دومی ارزون­تر می­ده چون قیمت اصلی همینه؟"

خرید لوازم یدکی ماشین

احتمالا دل را می­زنید به دریا و یکی از گزینه ­های پیش روی­تان برای خرید لوازم یدکی را انتخاب می­کنید. البته توصیه­ی ما این است که سعی کنید هنگام خرید خرید لوازم یدکی هرچه سریع­تر به انتخاب نهایی برسید، زیرا طبق گفته ­های پروفسور مارک لپر، که از اساتید برجسته­ی دانشگاه استنفورد آمریکا هستند، بهتر است خرید خود را در همان لحظات ابتدایی به سرانجام برسانید، زیرا هرچه خرید لوازم یدکی شما طولانی­تر شود، آشفتگی و برانگیختگی­تان بیشتر خواهد شد. پروفسور لپر به شما می­گوید یکی از محاسن خریدکردن در دقایق ابتدایی خرید این است که به شما این کمک را می­کند تا دیگر نگران گزینه­های ازدست ­رفته ­تان نباشید. زیرا نمی­دانید چه فرصت­های خرید دیگری وجود داشته و شما از دست داده­اید.

اما اگر در همان لحظات ابتدایی به­سراغ خرید لوازم یدکی خودرو رفتید و جنس تقلبی نصیب­تان شد چه؟

آیا خرید اینترنتی لوازم یدکی خودرو مورد اعتماد است؟

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی

با گسترش کسب­ وکارهای اینترنتی و فراگیرشدن فروشگاه­های مجازی، مردم تلاش می­کنند با یاری­گرفتن از فروشگاه­های اینترنتی، اتلاف وقت خود را به حداقل رسانده و بدون سروکله­زدن با انواع و اقسام فروشنده­ها و بدون شنیدن ادبیات­ مختلف، محصول خود را خریداری نمایند. خرید لوازم یدکی هم از این قاعده مستثنی نبوده و سایت ­های مختلفی برای عرضه ­ی آنلاین محصولات اتومبیل ایجاد شده­اند. اما کدام سایت خرید لوازم یدکی خودرو مورد اعتماد است؟

6+1 شرطی که یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو باید داشته باشد

خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو همانند چرخیدن در کوچه و بازار برای انتخاب قطعات مناسب برای ماشین­تان، دغدغه ­هایی به­همراه دارد. به­طور مثال اگر به ­دنبال خرید آینه خودرو هستید، باید سایت مورد نظرتان اطلاعات تکمیلی پیرامون مدل­ها و شرکت­های مختلف سازنده آینه خودرو را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید بهترین و مناسب­ترین آینه ممکن را برای اتومبیل­تان خریداری نمایید.

با این تفاصیل می­خواهیم شرایطی که یک فروشگاه اینترنتی خرید لوازم یدکی می­بایست داشته باشد را برای­تان عنوان کنیم.

  • امکان مقایسه : بزرگترین ویژگی ­ای که یک سایت خرید لوازم یدکی خودرو می­بایست داشته باشد، امکان مقایسه ­ی محصولات مختلف است. مطمئنا نمی­خواهید در بین مدل­های مختلف گیر کنید و قدرت انتخاب­تان را از دست بدهید. لذا بهتر است این موضوع را به سایت مورد نظرتان بسپارید تا با یک مقایسه­ی ساده و سریع، شما را در انتخاب محصول مورد نظرتان یاری نماید.
  • امتیازدهی : یکی از امکاناتی که عمده ­ی فروشگاه­های اینترنتی در اختیار کاربران قرار می­دهند، امکان امتیازدهی به محصولی­ست که برای فروش گذاشته شده تا میزان رضایت مشتری نشان داده شود. اما ما نمی­خواهیم پیرامون این­نوع امتیازدهی در زمان خرید لوازم یدکی صحبت کنیم. منظور ما امتیازدهی­ایست که خود سایت انجام داده و به ­واسطه­ی آن، کاربر به صداقت فروشنده پی می­برد. متاسفانه همیشه دیده­ایم که فروشنده­ها از کالای خودشان تعریف کرده و کمتر پیش می­­آید که بگویند ماست من ترش است! اما این قابلیت باعث می­شود صاحب فروشگاه­های اینترنتی محصولات خود را نقد کنند و متناسب با کیفیت و قیمت ­شان، امتیازدهی نمایند. به این ترتیب نگرانی شما از بابت کیفیت خرید لوازم یدکی کاهش می­یابد.
  • نقد و بررسی : وقتی شما به صفحه­ای وارد می­شوید که می­خواهید اقدام به خرید لوازم یدکی نمایید، باید بدانید این محصول چه نقاط ضعف و قوتی دارد. شما برای اعتمادکردن به آنچه که قرار است بابتش هزینه پرداخت کنید، نیاز به شناخت دقیق دارید. پس قسمت نقد و بررسی یک سایت خیلی می­تواند به شما کمک کند. در اصل نقد و بررسی به شما توضیح می­دهد که به­طور مثال چرا خرید لوازم یدکی پراید در حوزه­­ی سیستم روشنایی بیشتر توصیه شده و امتیاز بالاتری را کسب کرده است.
  • مجوزهای مربوطه : فروشگاه­های اینترنتی همانند فروشگاه­های حقیقی نیاز به دریافت مجوز دارند. داشتن مجوز اولین شرطی­ست که یک سایت اینترنتی لوازم یدکی خودرو می­بایست داشته باشد. پس لطفا بدون بررسی مجوزهای یک سایت، اقدام به خرید لوازم یدکی نکنید.
  • شیوه پرداخت: همانطور که از نامش پیداست، مجازی­ست. یعنی هنگام خرید لوازم یدکی، شما به یک درگاه پرداختی ارجاع داده می­شوید تا فرآیند خرید لوازم یدکی تکمیل گردد. اما برخی از کاربران در زمان پرداخت اینترنتی نگرانی­های متعددی را به­خود راه می­دهند که مبادا حساب­شان توسط هکرها خالی شود، یا هزینه را پرداخت کنند و محصولی به­دست­شان نرسد. از این رو، برخی از صاحبان فروشگاه­های آنلاین گزینه­ای را قرار داده­اند که شما می­توانید با انتخاب آن گزینه، هزینه را در درب منزل پرداخت نمایید.
  • تیم متخصص: گاهی اوقات لازم است تا پیرامون قطعه­ای که قصد خرید آن را دارید، اطلاعات جامع­تر و مفیدتری کسب نمایید. عموما این اطلاعات در سایت وجود نداشته و شما نیاز دارید تا برای خرید لوازم یدکی خودرو، با یک شخص متخصص صحبت نمایید. به همین منظور فروشگاه­های آنلاین مجاز و حرفه ­ای از یک تیم پشتیبانی متخصص بهره می­برند تا در زمان­های لازم، به کاربران مشاوره رایگان ارائه دهند.

چرخ آخر

چنانچه می­خواهید به­ چرخ ­زدن ­هایتان در کوچه و پس­کوچه پایان دهید و دغدغه ­ی ساعت ­ها گذشت ­وگذار در خیابان­ها را کنار بگذارید، وقتش رسیده تا به­سراغ «چرخ5» بروید. چرخ 5 اولین فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو در ایران بوده و به­واسطه­ی همین موضوع توانسته رابطه ­ی نزدیک و مستقیمی با تولیدکنندگان اصلی لوازم یدکی داشته باشد. لازم به ذکر است تمام شروطی که در بخش قبلی ذکر کردیم، سایت «چرخ5» همه را داراست، به­علاوه­ی یک ویژگی منحصربه ­فرد دیگر! فروشگاه اینترنتی چرخ5 قابلیت تشخیص قطعات مناسب خودروی شما را داشته و برای آنکه بتوانید از این ویژگی بهره ببرید، فقط کافی ­ست خودروی مورد نظرتان را در سایت چرخ5 انتخاب نمایید. همچنین اگر شما ساکن تهران باشید، ارسال محصول به درب منزل­تان رایگان بوده و می­توانید هزینه را همان­جا پرداخت نمایید.

با این تفاصیل، اگر بخواهیم به سوالی که در ابتدای مقاله مطرح کردیم پاسخ دهیم، باید بگوییم:

بله! خرید اینترنتی لوازم یدکی از چرخ5 مورد اعتماد است!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها