طغیانی: خریداران در انتظار کاهش نرخ دلار هستند

کد خبر: 1046206

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت:در حال حاضر بر روند نزولی نرخ ارز تاثیر داشته، تعدیل انتظارات در بازار ارز است؛ به این معنا که خریداران در انتظار کاهش نرخ دلار هستند بنابراین از خرید خودداری می‌کنند و فروشندگان نیز به دلیل نگرانی از کاهش بیشتر قیمت، فروشنده شده‌اند.

طغیانی: خریداران در انتظار کاهش نرخ دلار هستند

خانه ملت: مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره کاهش نرخ ارز، گفت: در حال حاضر در فضای اقتصادی کشور اتفاق جدید رخ نداده که کاهش نرخ ارز را ناشی از آن بدانیم به این معنا که منابع ارزی آزاد نشده، صادرات غیرنفتی افزایش چند برابری نداشته و منابع حاصل از فروش نفت نیز تغییری محصوصی نداشته است؛ هرچند ممکن است در نظام اقتصادی رویداد‌هایی ایجاد شده باشد که ما از آن‌ها بی اطلاع باشیم.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه نمی‌توان وضعیت نرخ ارز در روز‌های آینده را پیش بینی کرد، افزود: آنچه در حال حاضر بر روند نزولی نرخ ارز تاثیر داشته، تعدیل انتظارات در بازار ارز است؛ به این معنا که خریداران در انتظار کاهش نرخ دلار هستند بنابراین از خرید خودداری می‌کنند و فروشندگان نیز به دلیل نگرانی از کاهش بیشتر قیمت، فروشنده شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: ممکن است اخباری مانند تعامل آمریکا درباره برجام موجب تعدیل انتظارات در بازار ارز شده باشد، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که اثرات این موضوعات کوتاه مدت است.

وی ادامه داد: آنچه در بازار ارز به صورت بلندمدت اثرگذار است موضوعاتی مانند توسعه صادرات است اگر بتوان بازار‌های صادراتی را توسعه داد فارغ از اینکه در آمریکا چه کسی چه تصمیاتی می‌گیرد، منابع ارزی کافی برای کالا‌های اساسی، مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید تامین می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: از دولت انتظار می‌رفت به جای پیش بینی‌هایی که منبع و ادله آن مشخص نیست، مشکل بنیادی بازار ارز را حل کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها