رشته دندانپزشکی در کانادا | در کانادا به یک دندانپزشکی ماهر تبدیل شوید

کد خبر: 1047132
رشته دندانپزشکی در کانادا | در کانادا به یک دندانپزشکی ماهر تبدیل شوید
مقدمه

کشور کانادا جزو پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا در امر تحصیلات دانشگاهی است. امکانات رفاهی و اقتصادی، همچنین امن بودن محیط زندگی و نشاط اجتماعی بالا در این کشور، باعث شده تا به عنوان مقصد بسیاری از دانشجویان مهاجر انتخاب شود. رشته دندانپزشکی در کانادا یکی از شناخته شده‌ترین رشته‌های تحصیلی این کشور است که در میان دانشجویان علاقه مندان فروانی دارد. ما در این مطلب به جزئیات تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا خواهیم پرداخت.

رشته دندانپزشکی در کانادا | در کانادا به یک دندانپزشکی ماهر تبدیل شوید رشته دندانپزشکی در کانادا

رشته دندانپزشکی به شاخه‌ای از علوم پزشکی گفته می‌شود که به مطالعه، تشخیص، پیشگری و درمان بیماری‌های دندان و لثه می‌پردازد. این رشته به طور تخصصی اختلالات و شرایط دهان، لثه، بافت‌ها و استخوان‌های مجاور و وضعیت فک‌های بالا و پایین را درمان می‌کند. به علاوه در رشته دندانپزشکی بخش‌های دیگر سر، مانند ناحیه گیجگاهی و استخوان بندی اطراف فک، نیز به دلیل همپوشانی استخوانی زیاد مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

شرایط عمومی تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا

با توجه به این که کشور کانادا نظام آموزشی سطح بالایی دارد، و از نظر رفاه اقتصادی و اجتماعی از شرایط مطلوبی برخوردار است، توجه تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی که تمایل به ادامه تحصیل در دیگر کشورها را به خود جلب کرده است. دانشجوی متقاضی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا ابتدا باید در یک دوره 4 ساله علوم زیستی قبول شده و تحصیل کند. در این دوره انواع علوم در حوزه زیست شناسی مانند دروس سلولی - ملکولی، میکروبیولوژی و بیوشیمی تدریس می‌شود.

پس از اتمام دوره علوم زیستی، دانشجو می‌تواند با داشتن نمرات مناسب در آزمون ورودی دانشگاه مد نظر خود، برای گذراندن دوره پزشکی اقدام کنند. دوره‌های دکترای پزشکی در رشته دندانپزشکی در کانادا 3 تا 5 سال است. البته اگر تمایل دارید تا این دوره 9 ساله را کوتاه‌تر کنید، می‌توانید به سراغ دانشگاه‌هایی بروید که داشتن مدرک دوره 4 ساله علوم زیستی جزو شرایطشان نیست. سرانجام پس از اتمام دوره دکترای پزشکی، می‌توانید وارد دانشگاه شده و در رشته دندانپزشکی در کانادا به تحصیل بپردازید.

رشته دندانپزشکی در کانادا | در کانادا به یک دندانپزشکی ماهر تبدیل شوید

روش‌های تحصیل رایگان دندانپزشکی در کانادا

اگر به تحصیل رایگان در کانادا فکر می‌کنید، باید بدانید که یکی از بهترین روش‌های تحصیل رایگان در کانادا ، استفاده از بورسیه تحصیلی یا بورسیه اسکالر شیب است که البته شرایط خاصی دارد و باید جزو نخبه‌های رشته خود باشید تا به شما تعلق بگیرید. اگر هم به دنبال کاهش هزینه‌ها هستید می‌توانید از کالج‌های ارزان قیمت به جای دانشگاه‌ها استفاده کنید که بر حسب امکاناتی که دارند، شهریه‌های پائین تری نسبت به دانشگاه از شما اخذ می‌کنند.

مدارک لازم برای پذیرش در رشته دندانپزشکی در کانادا

داشتن معدل مناسب، اصلی‌ترین مدرک برای پذیرش در رشته دندانپزشکی در کانادا است. معدل مناسب این رشته (Grade Point Average) برابر با 3.5 به بالا از 4 نمره است. علاوه بر آن داشتن مدرک کارشناسی علوم زیستی، و یا دیگر دوره‌هی مورد نیاز دانشگاه مقصد، به همراه نتیجه آزمون MCAT یا آزمون DAT برای دندانپزشکی و هم چنین داشتن یک مقاله آکادمیک که در آن انگیزه‌های دانشجو شرح داده شده باشد، الزامی است.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا

پس از قبولی دانشجو در آزمون سراسری دندانپزشکی (DAT) که توسط انجمن دندانپزشکی کانادا (ADA) برگزار می‌شود، پذیرفته شدگان می‌توانند در یک دوره چهار ساله در یکی از رشته‌های دکترای دندانپزشکی (DMD) یا دکترای جراحی دندان (DDS) شرکت کنند. این دوره در واقع اولین دوره کارشناسی دندانپزشکی دانشجویان این رشته محسوب می‌شود. در برخی از دانشگاه‌ها دوره‌های دندانپزشکی و جراحی دندان به صورت تلفیقی و هم زمان نیز تدریس می‌شوند. همچنین متقاضیان ورود به دوره پیشرفته می‌توانند در مقطع DDS Advanced Placement شرکت کرده و تحصیلات مقدماتی خود را تکمیل‌تر کنند.

تخصص‌های رشته دندانپزشکی در کانادا

رشته دندانپزشکی تخصص‌ها و زیرشاخه‌های فراوانی دارد؛ اما به طور کلی در دانشگاه‌های کشور کانادا، 9 مورد از این تخصص‌ها تدریس شده و این تخصص‌ها پس از بازبینی توسط انجمن دندانپزشکی کانادا (CDAC) تایید صلاحیت می‌شوند. این تخصص‌ها عبارت است از: پروتز دندان، لثه درمانی (پریودنتولوژی)، دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی فک و دهان، ارتودونسی و ارتوپدی فک و صورت، بهداشت عمومی دندان، ریشه درمانی (اندودنتیکس)، جراحی فک و دهان و پاتولوژی (آسیب شناسی) دهان.

رشته دندانپزشکی در کانادا | در کانادا به یک دندانپزشکی ماهر تبدیل شوید چرا تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا مناسب است؟

اگر در انتخاب کشور و دانشگاه مقصد خود برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی دچار تردید شده‌اید، باید بدانید که کشور کانادا از میان تمام کشورهایی که رشته دندانپزشکی را تدریس می‌کنند مشهورتر ومناسب‌تر است. دلایل زیادی برای این صحبت وجود دارد که برخی از آنها به این شرح است:

  • پس از اخذ مدرک در رشته دندانپزشکی در کشور کانادا، دندانپزشک می‌تواند فعالیت خود را به صورت خصوصی آغاز کرده یا در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها یا مراکز درمانی عمومی مشغول به کار شود. همچنین می‌تواند در دانشگاه‌ها و کالج‌ها به عنوان مدرس نیز شروع به تدریس کند.
  • دندانپزشکان می‌توانند پس از کسب چند سال تجربه، برای گسترش کار و بهتر کردن موقعیت شغلی خود، بهداشت یاران یا دستیارانی از میان دانشجویان این رشته استخدام کنند.
  • افرادی که تمایل به تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا دارند می‌توانند تنها با گذراندن دوره 2 تا 4 ساله مدرک تخصصی خود را اخذ کنند.
  • در صورت علاقه‌مندی دندانپزشکان می‌توانند توسط مقامات بهداشت فدرال در بخش نیروهای پزشکی و پیراپزشکی کانادا استخدام شوند.
  • دندانپزشکان باید به طور مرتب و پیوسته سطح دانش و مهارت خود را بالا ببرند و تکنیک‌های جدیدی در این حوزه آموزش ببینند؛ دانشگاه‌های کشور کانادا، با برگزاری دوره‌های آموزشی و سمینارها، فرصت رشد و یادگیری حرفه‌ای را برای دانشجویان یا فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در کانادا فراهم می‌کند.
سخن پایانی

کشور کانادا همواره به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقصر مهاجرت دانشجویان شناخته شده است. سالانه دانشجویان بین المللی بی شماری برای قبول شدن در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه‌های این کشور با هم به رقابت می‌پردازند. یکی از این رشته‌های پرمتقاضی، رشته دندانپزشکی در کانادا است. کشور کانادا موفق شده تا در حوزه دندانپزشکی به دلیل داشتن نظام آموزشی قوی و تدریس اصولی مباحث، همچنین داشتن دانشگاه‌های معتبر و محیط زندگی مناسب، دانشجویان زیادی را به خود جذب کند. اگر شما هم به دنبال اخذ پذیرش تحصیلی کانادا هستید، بهتر است از خدمات موسسات معتبر مهاجرت تحصیلی مانند اسمارت اپلای جهت رسیدن به رویای خود کمک بگیرید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها