همتی: واردات خودرو اولویت اول ما نیست

کد خبر: 1048320

رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه مراسم بازدید از کارخانه ایران خودرو : در حال حاضر کشور نیاز‌های ارزی مهم تری دارد، بنابراین تخصیص ارز به واردات خودرو جزء اولویت‌ اول ما قرار ندارد و بحث واردات اصلا مطرح نیست.

همتی: واردات خودرو اولویت اول ما نیست

باشگاه خبرنگاران: همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه مراسم بازدید از کارخانه ایران خودرو گفت: برنامه داریم بر مبنای زنجیره تولید، به تمام زنجیره رسیدگی کنیم و باید منابعی که در دسترس داریم در انتهای زنجیره هزینه شود.

او بیان کرد: این روند به مرور آثار مثبتی خواهد داشت، امروز هم آمدیم تا ببینیم خودروسازسازان و تولید کنندگان چه مشکلاتی دارند تا بتوانیم به آن‌ها رسیدگی کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: برای خودروسازان و قطعه سازان ارز اقلام اولیه تامین شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. اوراق وام یک گواهی اعتبار مولد است و یک روش تامین مالی غیر مولد به حساب می‌آید.

همتی ادامه داد:این اوراق نقدینگی ایجاد نمی‌کند، فقط از طریق توسط سیستم‌بانکی در بازار سرمایه معامله می‌شوند. با این‌روش ۱۰ هزار میلیارد طی چند ماه آینده در اختیار خودرو سازان قرار می‌گیرد و امیدواریم جهش خوبی در تولید ایجاد کند.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت واردات خودرو و دادن ارز تخصیصی به آن گفت: در حال حاضر کشور نیاز‌های ارزی مهم تری دارد، بنابراین تخصیص ارز به واردات خودرو جزء اولویت‌ها قرار ندارد و بحث واردات اصلا مطرح نیست.

یک ماه فرصت بانک مرکزی به مهاجران افغان برای دریافت کدشهاب

همتی رئیس بانک مرکزی گفت: از بانک‌های عامل در خواست کرده ایم یک ماه برای دریافت کد شهاب فرصت دهند. به طور جد به دنبال این هستیم جلوی نقل و انتقال پول و کار‌های بانکی از طریق کارت‌های نامعتبر گرفته شود.

وی گفت:قانون مبارزه با پولشویی را به طور جد پیگیری می‌کنیم، برای ما بحث ایرانی و افغانستانی مطرح نیست، ما می‌گوییم کارتی که هویت ندارد نباید تراکنش انجام دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها