حباب سکه چند شد؟

کد خبر: 1048402

با نزدیک شدن به روزهای پایان سال تقاضای خرید طلا زیاد شده است. نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران با اعلام این موضوع می‌گوید: با نوسان قیمت دلار و اونس جهانی، امروز طلا گران شد. به طوری که قیمت هر گرم طلا به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

حباب سکه چند شد؟

تجارت نیوز: با نزدیک شدن به روزهای پایان سال تقاضای خرید طلا زیاد شده است. نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران با اعلام این موضوع می‌گوید: با نوسان قیمت دلار و اونس جهانی، امروز طلا گران شد. به طوری که قیمت هر گرم طلا به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

امروز هم بازار جهانی طلا و هم بازار ارز ایران با افزایش قیمت مواجه شدند و طلا مستعد صعود قیمت شد. به گفته نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران، با افزایش ۱۰ دلاری بهای اونس طلا و رسیدن به کانال یک هزار و ۸۴۹ دلار و همچنین افزایش هزار تومانی قیمت دلار و رسیدن آن به کانال ۲۴ هزار تومان طلا و سکه گران شد.

محمد کشتی‌آرای در این‌باره توضیح داد: با نزدیک شدن به روزهای پایان سال تقاضا برای خرید طلا افزایش یافته است. همین مسئله باعث شده که حباب سکه نسبت به روز پنج‌شنبه ۲۵۰ هزار تومان افزایش یابد. به طوری که حباب سکه تا ساعت ۱۴ امروز به ۴۵۰ هزار تومان رسید.

او همچنین گفت: سکه طرح جدید با افزایش ۵۵۰ هزار تومانی نسبت به روز پنج‌شنبه به ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. امروز طلای ۱۸ عیار هم با قیمت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شده است.

اما چرا اونس جهانی طلا دچار نوسان شده است؟ بر اساس گزارش شورای جهانی طلا (WGC) بازار طلا ماهیت دوگانه‌ای از خود بروز داده است و هم زمان با سقوط تقاضای فیزیکی برای طلا، تقاضای سرمایه‌گذاری برای این فلز ارزشمند به رکورد تاریخی رسید. همین افزایش تقاضای سرمایه‌گذاری در سطح جهان باعث شده که اونس جهانی طلا نوسان شدیدی داشته باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها