رشد شاخص بورس تهران/وضعیت امروز پالایش یکم +نمودار

کد خبر: 1048554

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد ۳ هزار و ۸۳۹ واحد روبرو شد.

رشد شاخص بورس تهران/وضعیت امروز پالایش یکم +نمودار

خبرگزاری فارس: بورس اوراق بهادار تهران این هفته روند رو به رشد پیدا کرده و امروز هم در ابتدای بازار روند رو به رشد خوبی طی کرد و پس از آن با افت و خیز‌هایی همراه شد که در نهایت با رشد ۳ هزار و ۸۳۹ واحد شاخص کل با رقم یک میلیون و ۲۵۰ هزار و ۹۹۲ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز ۴۴۷ واحد کاهش یافته و به رقم ۴۳۱ هزار و ۵۲۱ واحد رسید، ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۹۷۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۳ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۶ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۴ هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

رشد شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار ۱۸ هزار میلیارد تومان شد نقشه معاملات امروز بورس تهران

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز بیش از ۳ هزار و ۸۱۳ میلیارد تومان رسید را نیز در نظر بگیریم یعنی معامله‌گران امروز در بورس و فرابورس بیش از ۱۸ هزار و ۳۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی-ارزشی فقط ۳۱ صدم درصد رشد کردند، اما شاخص کل و شاخص قیمت در معیار هم‌وزن یک دهم درصد افت داشتند.

شاخص آزاد شناور ۵ صدم درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۳ صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۷۳ صدم درصد افزایش یافت.

نماد‌های شاخص ساز امروز به ترتیب شامل شستا، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک تجارت و پتروشیمی خلیج فارس بودند و فولاد مبارکه بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس تهران را داشته است.

رشد شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار ۱۸ هزار میلیارد تومان شد روند یکساله شاخص بورس تهران

امروز نماد‌های پر تراکنش در بورس شامل شستا، پالابش نفت اصفهان، سایپا، بانک تجارت، پالایش نفت تهران، ایران خودرو و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو بودند.

به گزارش فارس، در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل ۱۳۹ واحد کاهش یافته و به رقم ۱۸ هزار و ۴۳ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس بیش از یک میلیون و ۲۳۱ هزار میلیارد تومان شد.

معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۲.۲ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۷۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۳ هزار و ۸۱۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد صبا تأمین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و برعکس نماد‌های بیمه پاسارگاد، آرسیا ساسول، صنعتی مینو و پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس و هلدینگ سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

نماد‌های پر تراکنش در فرابورس ایران شامل سپیدار سیستم آسیا، دامپروری ملارد شیر، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، چوب خزر کاسپین، ذوب‌آهن اصفهان، برق و انرژی پیوند گستر پارس و آریا ساسول بودند.

رشد شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار ۱۸ هزار میلیارد تومان شد وضع امروز پالایش یکم

به گزارش فارس، با توجه به رشد شاخص امروز ارزش واحد‌های سرمایه‌گذاری پالایش یکم به ۱۰ هزار تومان هم رسید، حتی از ۱۰ هزار تومان هم بالاتر رفت، اما در آخر ساعت معاملات با کاهش شاخص، ارزش هر واحد این صندوق ۹ هزار و ۷۵ تومان شد و در مجموع صندوق پالایش یکم امروز ۷.۱ درصد افت کرد.

این در حالی است که مقامات دولتی قول داده بودند به کسانی که واحد‌های پالایش یکم و یا دارا یکم را خریده‌اند تخفیفاتی در نظر بگیرند تا آن‌ها دچار زیان نشوند و از این سرمایه‌گذاری سود حاصل کنند که هنوز محقق نشده است.

کارشناسان می‌گویند: سرمایه‌گذاری در بورس حتماً از محل پس‌انداز و همراه با مطالعه، تحقیق و مشورت صورت گیرد. همچنین برای تازه‌واردان توصیه می‌شود، به جای خرید مستقیم سهام شرکت‌های بورسی که دارای نوسان هستند، ابتدا از سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها شروع کنند، برای این منظور بیش از ۲۰۰ صندوق سرمایه‌گذاری که با مجوز سازمان بورس فعالیت می‌کنند و در سامانه فیپیران فعالیت می‌کنند، معرفی شده است که می‌توانند از این طریق سرمایه‌گذاری کرده و مستقیم وارد خرید سهام شرکت‌ها نشوند تا در نوسانات بازار دچار نوسان نشوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها