داستان عجیب ۳۲۰ تن گوشتی که ۷ سال پیش به گمرک آمد!

کد خبر: 1048580

طبق اعلام معاون فنی گمرک، بعد از سال ها اما و اگر در رابطه با تعیین تکلیف ۳۲۰ تن گوشت مانده در گمرک، طی پیگیری های صورت گرفته تا کنون ۴۰ تن از آن به سازمان اموال تملیکی تحویل شده تا در نهایت به صورت پودر برای مصرف غیرانسانی مورد استفاده قرار گیرد.

داستان عجیب ۳۲۰ تن گوشتی که ۷ سال پیش به گمرک آمد!

خبرگزاری مهر: طبق اعلام معاون فنی گمرک، بعد از سال ها اما و اگر در رابطه با تعیین تکلیف ۳۲۰ تن گوشت مانده در گمرک، طی پیگیری های صورت گرفته تا کنون ۴۰ تن از آن به سازمان اموال تملیکی تحویل شده تا در نهایت به صورت پودر برای مصرف غیرانسانی مورد استفاده قرار گیرد.

مهرداد جمال ارونقی ، در مورد ماجرای اخیر ۳۲۰ تن گوشتی که از هفت سال پیش به گمرک آمده ولی تعیین تکلیف آن تا کنون طول کشیده است، توضیحاتی ارائه کرد.

طبق توضیح این مقام مسئول در گمرک ایران، در اسفند ۱۳۹۲ بوده که ۳۲۰ تن گوشت قرمز از کشور مغولستان وارد منطقه ویژه سرخس می شود، ولی با توجه به دلایلی از جمله مشکل بانکی، در زمان مقرر ترخیص نشده است. بر این اساس در مرداد ماه سال بعد این محموله از سوی گمرک متروکه اعلام و اظهارنامه آن برای تعیین تکلیف به سازمان اموال تملیکی سپرده می شود، این در حالی است که طبق قوانین گمرکی در صورتی که کالا سه ماه بعد از اظهار به گمرک ترخیص نشود گمرک می تواند آن را متروکه اعلام کند.

وی گفت: در ادامه صاحب کالا درخواست اعاده اظهارنامه متروکه را با توجه پیگیری ها برای رفع موانع ارائه می کند که به دنبال مکاتبه گمرک، سازمان اموال تملیکی آن را به گمرک عودت می دهد. اما بار دیگر مالک امکان ترخیص پیدا نمی کند که عمدتا به عدم تائید سازمان دامپزشکی بر می گردد، چراکه طبق اعلام این سازمان حداقل عمر ماندگاری قابل قبول محموله در هنگام ترخیص و ورود به کشور شش ماه است که تاریخ مصرف بخشی از محموله در گذر زمان، گذشته و بخشی هم در حال انقضا بوده است.

معاون فنی گمرک افزود: براین اساس باید محموله توسط مالک مرجوع می شد ولی در مهلت مقرر نسبت به این موضوع اقدام نکرده و در نهایت گمرک دوباره اظهارنامه متروکه محموله ۳۲۰ تنی گوشت را به سازمان اموال تملیکی ارسال می کند تا کالا را جهت تعیین تکلیف تحویل بگیرد.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۳ تا مدتی پیش سازمان اموال تملیکی از تحویل محموله گوشت به دلایل ارائه شده از سوی آن سازمان، از گمرک خودداری کرده است، افزود: سرانجام پس از گذشت چند سال و با توجه به پیگیری دستگاه قضایی و صدور دستور قضایی، با نظارت سازمان دامپزشکی، کالا جهت مصرف ثانویه از چند روز پیش توسط سازمان اموال تملیکی در حال تحویل گرفتن از گمرک است.

به گفته معاون فنی گمرک ایران، تا کنون حدود ۴۰ تن از محموله ۳۲۰ تنی گوشت از سوی سازمان اموال تملیکی دریافت شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها