سهامداران عدالت بخوانند

کد خبر: 1048861

مدیر خدمات حقوقی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در مورد نحوه انتقال قهری سهام به وراث توضیحاتی ارائه کرد.

سهامداران عدالت بخوانند

خبرگزاری فارس: به نقل از روابط عمومی سنا، علیرضا ترابی، مدیر خدمات حقوقی سمات در این باره توضیح داد: برای انتقال سهام به ورثه قانونی باید مراحلی را از طریق سایت شرکت سمات و دفاتر پیشخوان دولت طی کرد که این مراحل به این ترتیب است.

وی گفت: در ابتدا به سایت شرکت سمات به آدرس csdiran.com مراجعه کرده و وارد قسمت خدمات انتقال سهام اشخاص متوفی می‌شوید. بعد از مطالعه لیست دفاتر پیشخوان دولت و انتخاب نزدیک ترین دفتر، با در دست داشتن مدارک لازم اقدام به تشکیل پرونده قهری می‌کنید.

ترابی با اشاره به مدارک لازم در این زمینه پاسخ گفت: گواهی نامه واریز مالیاتی، گواهی انحصار وراثت، گواهی فوت، اصل و تصویر اصل شناسنامه و کارت ملی متوفی (یا برابر اصل) و وراث مدارک مورد نیاز است.

ترابی خاطرنشان ساخت: پس از مراجعه به اولین دفتر پیشخوان دولت نسبت به ارائه فرم نقل و انتقال قهری به یکی از ورثه یا نماینده وراث اقدام کرده و پس از تکمیل مدارک اخذ شده به سمات ارسال می کنید.

بر اساس این گزارش، هنوز تصمیم گیری در خصوص انتقال سهام عدالت متوفیان سهام عدالت به وراث آنها گرفته نشده است و هم‌وطنان عزیز باید منتظر اطلاعیه‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در این باره باشند.

در آخرین اطلاعیه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی که اوایل بهمن ماه جاری منتشر شد، آمده است: زیرساخت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث قانونی در حال آماده سازی است و به محض عملیاتی شدن سامانه‌های مربوطه فرایندهای آن به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

به اطلاع آن دسته از هموطنان گرامی می رساند : شرکت سپرده گذاری مرکزی در کنار پیشبرد چندین پروژه بزرگی که در حوزه ارائه خدمات به مشمولان سهام عدالت در دست انجام و اجرا دارد، در حال فراهم کردن زیر ساختی است تا عملیات انتقال قهری سهام به وراث قانونی مشمولان سهام عدالت که فوت کرده اند با کمترین هزینه و حداقل نیاز به مراجعه حضوری به خصوص در شرایط شیوع کرونا صورت پذیرد.

همچنین لازم است برخی از نهادها و دستگاه های اجرایی، اقداماتی را جهت شناسایی افراد متوفی و وراث آنها انجام دهند تا فرایند انتقال سهام عدالت این افراد تسهیل و تسریع یابد.

بر اساس این اطلاعیه، به محض آماده سازی زیرساخت های لازم، اطلاع رسانی همگانی برای عموم مردم صورت می گیرد و از وراث قانونی سهام عدالت تقاضا می شود در اولین گام، گواهی حصر وراثت را دریافت و منتظر اطلاعیه‌های بعدی این شرکت باشند.

تاکنون بیش از دو میلیون و 600 هزار دارنده سهام عدالت در طول 15 سال گذشته فوت کرده اند و تعدد مخاطبان برای انتقال سهام عدالت به وراث مزید بر علت شده است تا شرکت سپرده گذاری مرکزی در صدد فراهم کردن زیر ساخت های الکترونیکی باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها