بازگشت مسکن درتهران به مدار افزایش قیمت

کد خبر: 1049053

تازه ترین داده های بازار مسکن تهران نشان می دهد که در دی ماه، تورم ماهانه مسکن به 2/8درصد رسید که بالاترین رقم در چهار ماه قبل از آن به شمار می رود. این رشد پس از یک دوره افت 5/8درصدی قیمت مسکن در آذرماه رخ داده است.

بازگشت مسکن درتهران به مدار افزایش قیمت

خراسان: تازه ترین داده های مرکز آمار از تغییرات قیمت املاک مسکونی تهران حاکی از این است که در دی ماه امسال، این شاخص به رقم 3/638 رسیده ، بنابراین نرخ مسکن نسبت به ماه معیار یعنی فروردین سال 95، بیش از 3/6 برابر شده است.اما اگر از نظر ماهانه این داده ها را بررسی کنیم، مشاهده می شود که این شاخص نسبت به رقم شاخص قیمت در ماه آذر، 2/8درصد بیشتر شده است. بنابراین بازار مسکن در دی ماه، پس از یک ماه افت قیمت 5/8 درصدی که در آذر داشته، مجدد به مدار صعود بازگشت.

GFJU6gyhJEBl

این مسئله می تواند تا حدی با کند شدن و توقف روند نزولی نرخ ارز در این ماه و همچنین بازگشت قیمت به وب سایت های آگهی مسکن مرتبط باشد. موضوعی که مخالفت وزیر راه را نیز در پی داشت.برداشت دیگری که از شاخص قیمت مسکن در دی ماه می توان داشت، مقایسه آن با ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه ای) است. بر این اساس، قیمت مسکن تهران در دی ماه امسال رشد 4/90درصدی را نسبت به دی ماه 98 نشان می دهد. این رقم در آذرماه امسال نسبت به آذر 98، 83 درصد ثبت شده بود.در مجموع نیز نرخ تورم 12 ماهه مسکن در تهران (یعنی میانگین رشد شاخص قیمت در یک سال منتهی به دی ماه نسبت به دوره مشابه سال قبل) به 8/71درصد رسیده که این رقم نیز از رقم مشابه برای آذرماه 6/3 واحد درصد بیشتر است.این آمار در شرایطی مطرح می شود که پیشتر بانک مرکزی ایران در گزارشی متوسط قیمت مسکن در تهران را متری 27 میلیون و 386 هزار تومان اعلام کرده بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها