بازگرداندن ایرانی‌ها از انگلستان

کد خبر: 1049536

مدیر کل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از انجام پرواز فوق‌العاده تهران-لندن برای بازگرداندن مسافران از انگلستان به کشور به هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: مسافران و گروه پروازی یک هفته قرنطینه می‌شوند و در صورت منفی شدن تست‌شان می‌توانند هتل را ترک کنند.

بازگرداندن ایرانی‌ها از انگلستان

ایسنا: در پی شیوع ویروس کرونای جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی همه پروازهای ایران به انگلستان لغو شده و کشورهای بسیاری این کار را انجام دادند و تا پایان بهمن ماه این ممنوعیت تمدید شده است.

حسین جهانی مدیر کل روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برخی اتباع ایرانی در انگلستان از طریق وزارت امور خارجه درخواست بازگشت به کشور را داشتند که این درخواست با هماهنگی های صورت گرفته بین معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس مقرر شده پنجشنبه هفته جاری ۲۳ بهمن ماه این پرواز انجام شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرایط قرنطینه‌ای مسافران ایرانی به کشور بازگردند.

مدیر کل روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایر با بیان اینکه گروه پروازی پس از انجام این پرواز به مدت یک هفته قرنطینه می‌شوند، ادامه داد: پرواز فوق العاده تهران – لندن پنجشنبه همین هفته ساعت ۸:۲۵ دقیقه به وقت تهران به سمت لندن پرواز می‌کند و در ساعت ۱۱:۱۵ دقیقه به وقت محجلی به فرودگاه لندن می‌رسد. این پرواز در ساعت ۱۳:۱۰ دقیقه به وقت محلی لندن را ترک کرده و ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به وقت تهران، به فرودگاه امام خمینی (ره) می‌رسد.

جهانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به ممنوعیت پرواز به انگلستان چه تمهیداتی برای انجام این پرواز در نظر گرفته شده است، گفت: مسافران باید با هزینه خودشان تست بدهند و با پاسخ منفی در این پرواز پذیرش می شوند و نهایتا با هزینه شخصی در فرودگاه فرودگاه امام خمینی (ره) به مدت یک هفته قرنطینه شده و اگر تست آن ها مجددا منفی شد می‌توانند هتل را ترک کنند.

واکنش سازمان هواپیمایی کشوری به عدم لغو به موقع پروازها به انگلستان

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر عدم اقدامات پیشگیرانه و اجازه رئیس جمهوری مبنی بر لغو به موقع پروازها اظهار داشت: به دنبال تغییرات ژنتیکی ویروس کرونا (واریانت جدید کرونا) در دنیا که اولین بار از کشور انگلستان گزارش شد، طبق ابلاغ وزارت بهداشت و کمیته ملی مقابله با ویروس کرونا ابتدا در یکم دی ماه تمامی پروازها از مبدا و مقصد انگلستان به کشور به حالت تعلیق درآمد و برای سومین بار نیز این تعلیق ها تا پایان بهمن ماه جاری تمدید شد.

وی افزود: آخرین پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" که برای انتقال مسافران به لندن و بازگرداندن صرفا گروه پروازی مستقر در لندن به کشور در تاریخ دوم دی ماه انجام گرفت کلیه گروه پروازی این هواپیما در بدو ورود به کشور قرنطینه و پس از انجام تست PCR  و ارائه جواب منفی، مجاز به انجام  پرواز شدند.

ذیبخش تصریح کرد: کشورهایی از جمله ژاپن، زیمبابوه، نامیبیا، آنگولا، موزامبیک، مالاوی و چند کشور دیگر که تا 21دی واریانت های جهش یافته نگران کننده در آنها گزارش شده بود نیز مشمول قوانین بهداشتی سختگیرانه قرار گرفت و کسانی که در عرض 2 هفته قبل از ورود به کشور در یکی از کشورهای فوق اقامت یا حضور داشته اند و یا مبدا سفرشان از این کشورها بوده، از سفر به ایران منع شدند و اجازه ورود به ایران فقط برای سفرهایی صادر می شد که از اتباع جمهوری اسلامی ایران بوده و یا توجیه سفرشان توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدا تایید شده بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: علی ایحال مسافران وارده از این کشورها در صورت دریافت مجوز برای ورود به کشور و همچنین تمامی مسافرانی که در مدت 14 روز گذشته در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا حضور داشته باشند متعهد به قرنطینه 14 روزه به محض ورود به کشور بوده و ملزم به همکاری کامل با تیم های بهداشتی طبق دستورات هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ مسافری از مبدا انگلیس پذیرفته نشده است و امکان سفر از ایران به انگلیس نیز وجود نخواهد داشت، افزود: در صورت تقاضای ستاد ملی مقابله با کرونا تعلیق پروازها به کشور مذکور مجددا تمدید خواهد شد.

ذیبخش یادآورشد: با توجه به قطع تمامی پروازهای مسقیم رفت و برگشت به این کشور و هم چنین ابلاغ صادره از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به شرکتهای هواپیمایی خارجی مبنی بر عدم پذیرش مسافران از مبدا لندن به تهران به مدت دو هفته، در صورت تخطی شرکت های هواپیمایی با آنها برخورد و با مشاهده فروش بلیت در این مسیر در بازه زمانی ذکر شده، با دفاتر و سایتهای فروش بلیت برخورد و مجوز آنها نیز لغو شده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها