بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان کجاست؟

کد خبر: 1049701
بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان کجاست؟

بهترین کشور برای مهاجرت

همانطور که می دانید در سال های گذشته، آمار مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور افزایش یافته و روزانه بر تعداد متقاضیان افزوده می شود. یکی از مهم ترین موضوعات مطرح شده در زمینه مهاجرت، انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت است. کشورهای مختلف اروپایی، آمریکایی و استرالیایی، با ارائه تنوعی از کیفیت های زندگی و ایجاد بسترهای قانونی، شرایط را برای مهاجرت فراهم نموده اند. بسته به هدف افراد و فلسفه آنان برای مهاجرت، بهترین روش و کشور برای مهاجرت انتخاب می شود. عوامل مختلفی مانند آب و هوا، کیفیت زندگی و خدمات اجتماعی، امنیت، شرایط اقتصادی، بازار کار و نرخ بیکاری، سطح آموزش و... در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان مؤثر است. عمدتاً کشورهای اروپایی به واسطه آب و هوای معتدل، رشد اقتصادی بالا، بازار کار فعال، نظام آموزشی پیشرفته و معتبر در سطح جهانی و فاصله نزدیک تر با ایران در مقایسه با کشورهای آمریکایی و استرالیایی، بیشتر مورد توجه ایرانیان متقاضی مهاجرت قرار می گیرند. به همین دلیل در ادامه این مطلب، به معرفی روش های مهاجرت به دو کشور برتر اروپایی یعنی سوئیس و انگلستان می پردازیم.

شرایط مهاجرت به سوئیس

کشور سوئیس که به واسطه مناظر طبیعی خود، آرامش و کیفیت بالای زندگی و خدمات در مقیاس جهانی شناخته شده است، یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان به ویژه متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد. شرایط مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل در مدارس و دانشگاه های این کشور فراهم است. مدارس و دانشگاه های سوئیس، پیشرفته ترین متدهای آموزش را به کار گرفته و به همین دلیل این مدارس و دانشگاه ها میزبان فرزندان بسیاری از افراد شناخته شده از جمله سران مملکتی و سیاستمداران کشورهای مختلف می باشند. تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی و همچنین فرانسوی و آلمانی امکان پذیر است. ضمن این که در مدارس علاوه بر زبان اصلی، به آموزش زبان های دیگر نیز پرداخته می شود. دانشجویانی که کشور سوئیس را برای تحصیل انتخاب می نمایند، می توانند علاوه بر کار دانشجویی، از مزایای کار پس از تحصیل در این کشور نیز بهره مند گردند. چرا که بسیاری از شرکت ها و مؤسسات شناخته شده جهانی در این کشور دارای دفتر و شعبه می باشند و با توجه به نرخ پایین بیکاری در سوئیس، شرایط برای جذب فارغ التحصیلان در بازار کار سوئیس فراهم است. هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئیس بسته به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت و معمولاً بین 1600 تا 2200 فرانک سوئیس متغیر است. هزینه تحصیل در مدارس خصوصی این کشور نیز بین 20 تا 30 هزار فرانک سوئیس در سال می باشد.

شرایط مهاجرت به انگلستان

بررسی شرایط مهاجرت به انگلستان پس از تغییرات اخیر این کشور و خروج از اتحادیه اروپا، مورد توجه ایرانیان علاقه مند به مهاجرت قرار گرفته است. کشور انگلستان یکی از برترین و شناخته شده ترین کشورهای اروپاییست که زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی در این کشور رواج دارد. این کشور پیشرو همواره در فهرست برترین کشورها از نظر اقتصادی و علمی و آموزشی می باشد. یکی از بهترین روش های مهاجرت به انگلستان، تحصیل است. دانشگاه های انگلستان از جمله آکسفورد و کمبریج همواره در جایگاه برترین مراکز علمی در سطح جهان قرار دارند و این امر حاکی از سیستم پیشرفته آموزش در مدارس و دانشگاه های این کشور می باشد. تحصیل در مدارس انگلستان، مسیر را برای پذیرش در دانشگاه های برتر انگلستان هموارتر می سازد. ضمن این که دانش آموزان می توانند علاوه بر تحصیل، با زبان و فرهنگ این کشور نیز تطابق یابند. کیفیت آموزش و خدمات جانبی ارائه شده در مدارس انگلستان زبانزد است و با پرداخت سالیانه بیش از 27 هزار یورو می توان به تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان پرداخت. بدیهیست میزان هزینه دریافت شده بسته به خدمات و امکانات ارائه شده متفاوت می باشد.

از مزایای تحصیل در دانشگاه های انگلستان، طول دوره تحصیلی کوتاه تر است. ضمن این که افراد می توانند تا دو سال پس از فارغ التحصیلی، در این کشور حضور داشته و به جستجوی کار بپردازند. لازم به ذکر است که بازار کار انگلستان به ویژه پس از تغییرات اخیر این کشور، نیاز مبرم به افراد تحصیلکرده و متخصص دارد. به طور کلی هزینه تحصیل در انگلستان را می توان بیش از 10-14 هزار پوند در سال برآورد کرد. یکی از گزینه های جذاب برای متقاضیان مهاجرت به انگلستان، شرکت در دوره های کار تحصیل انگلستان می باشد. این دوره ها که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می گردد، دارای طول دوره بیشتری نسبت به دوره های معمول کارشناسی و کارشناسی ارشد در انگلستان می باشند؛ اما در این مدت مازاد، دانشجو بدون پرداخت شهریه، به کار در بهترین مؤسسات و شرکت های مرتبط با رشته تحصیلی خود می پردازد و علاوه بر کسب درآمد قابل توجه، سابقه کاری نیز دریافت می کند. بدین ترتیب پس از فارغ التحصیلی و با داشتن یک سال سابقه کار، شانس بیشتری برای کاریابی در دو سال فرصت کاریابی خود خواهد شد.

 

۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها