جزییات تازه درباره کارت اعتباری سهام عدالت

کد خبر: 1049871

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه گفت: مذاکره با بانک‌ها برای اعطای کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت انجام شده است و مشمولان می‌توانند تا ۶۰ درصد ارزش روز سهام عدالت خود را کارت اعتباری دریافت کنند.

جزییات تازه درباره کارت اعتباری سهام عدالت

خبرگزاری ایرنا: «حسین فهیمی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی که امروز در محل وزارت امروز اقتصاد و دارایی برگزار شد، اعلام کرد: مذاکره با بانک‌ها برای اعطای کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت انجام شده است و مشمولان می توانند تا ۶۰ درصد ارزش روز سهام خود را خود را کارت اعتباری دریافت کنند.

مدیر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه خاطرنشان کرد: با کارت اعتباری سهام عدالت، امکان خرید وجود دارد و در صورت برگشت مبلغ استفاده‌ شده تا ۲۹ روز، سود به آن تعلق نخواهد گرفت، در غیر اینصورت پول دریافت شده به وام سه ساله تبدیل می شود که دارای شرایط و سود خود است.

فهیمی به آزادسازی  باقی سهام عدالت اشاره کرد و افزود:  با توجه به وعده رییس جمهوری درباره آزادسازی ۴۰ درصدی سهام عدالت در دهه فجر، اما به دلیل شرایط حاکم در بازار فعلا امکان فروش و آزادسازی ۴۰ درصد باقی مانده سهام عدالت وجود ندارد.

مدیر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه خاطر نشان کرد: آزادسازی سهام عدالت در یکی از پرنوسان‌ترین سال‌های بازار سرمایه کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه تردیدی نیست که در چنین وضعیتی ابعاد و گستردگی این فعالیت تحت تاثیر بازار سرمایه قرار گرفت، گفت: هدف از آزادسازی سهام عدالت کمک و توانمند سازی خانواده‌های ضعیف بود، برهمین اساس تسهیلات، امکانات و زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کنیم.

فهیمی خاطرنشان کرد: تاکنون طرحی با چنین ابعاد و گسترگی را در بازار سرمایه نداشته ایم و ممکن است در سالیان آینده نیز چنین طرحی تکرار نشود.

مدیر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه گفت: آزادسازی سهام عدالت یک مفهوم عام‌تری دارد و بدین معنا است که مدیریت این دارایی به صورت کامل از دولت خارج شده به بورس منتقل شود و از این طریق مردم توانستند دارایی های خود را مدیریت کنند.

فهیمی به عدم امکان فروش سهام عدالت اشاره کرد و گفت: از همان ابتدا همیشه توصیه ما به سهامداران، عدم فروش سهام عدالت بود و در نخستین مرحله از آزادسازی سهام عدالت، حدود ۱۹ میلیون سهامدار قادر به مشاهده دارایی خود در سامانه سهام عدالت و تصمیم‌گیری در خصوص آن بودند تا برای فروش یا نگهداری سهام خود تصمیم‌گیری کنند.

وی بر ضرورت ثبت‌نام مشمولان عدالت در سامانه سجام اشاره کرد و گفت: ثبت نام در سامانه سجام رایگان است و نیازی به مراجعه به کارگزاری‌ها و دیگر مراکز نیست، سهامداران می توانند به صورت غیرحضوری سجامی شوند.

فهیمی خاطرنشان کرد: پس از ثبت‌نام در سامانه سجام و ایجاد ارتباط با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سهامداران قادر به انجام بسیاری از خدمات به صورت الکترونیکی هستند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری آنها نیست.

مدیر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی ادامه داد: ارزش این شرکت‌ها ۳۸۰ هزار میلیارد تومان است و مشمولان سهام عدالت باید انتخاب کنند که چه افرادی این دارایی ها را مدیریت کنند. وی اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۵ استان مرحله اول «مجامع عادی به صورت فوق العاده» را برگزار کرده‌اند. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها