خبری خوش برای بازنشستگان تأمین اجتماعی

کد خبر: 1050124

مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: سقف تسهیلات قرض الحسنه اعطایی به بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد.

خبری خوش برای بازنشستگان تأمین اجتماعی

باشگاه خبرنگاران: اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران درباره افزایش رقم تسهیلات اعطایی به بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در سال آینده، اظهار کرد: دو محدودیت در افزایش سطح تسهیلات قرض الحسنه برای بازنشستگان و مستمری بگیران داریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از محدودیت‌ها توان بازپرداخت تسهیلات از سوی بازنشستگان است، گفت: بازنشستگان به دلیل دریافت تسهیلات دیگر یا شرکت در طرح‌های مختلف، اقساط پرداخت می‌کنند، به همین منظور در بازپرداخت تسهیلات با محدودیت روبه رو هستند و اجازه افزایش تسهیلات قرض الحسنه با وجود این محدودیت‌ها امکان پذیر نیست.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با اشاره به دیگر محدودیت‌ها برای افزایش سقف تسهیلات، بیان کرد: منابع قرض الحسنه بانک محدود است و پرداخت تسهیلات ازدواج، تهیه جهیزیه، اشتغالزایی، مسکن روستایی و ... از محل منابع قرض الحسنه باید تأمین شود، به همین منظور منابع تسهیلات قرض الحسنه محدود است و بخشی از منابع تسهیلات قرض الحسنه عمومی به مستمری بگیران و بازنشستگان داده می‌شود، به همین منظور در افزایش رقم تسهیلات با محدودیت روبه رو هستیم.

لله گانی با بیان اینکه بودجه تسهیلات به بازنشستگان نسبت به سال گذشته از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، افزود: میزان تسهیلات قرض الحسنه پرداختی به بازنشستگان ۱۱ برابر افزایش یافته است که این اقدام با کمک سازمان تأمین اجتماعی بوده و ۵۰ درصد از این بودجه توسط سازمان و ۵۰ درصد آن توسط بانک رفاه تأمین شده است.

وی با تأکید بر اینکه با وجود این محدودیت‌ها برای سال آینده سقف تسهیلات افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: باید منابع قرض الحسنه را در پایان سال بررسی کنیم، با هماهنگی که با سازمان تأمین اجتماعی انجام می‌دهیم، تلاش ما این است که این رقم افزایش پیدا کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها