قیمت طلای سرخ در بازار

کد خبر: 1050434

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: هم اکنون قیمت هر مثقال زعفران در بازار خرده فروشی ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان است.

قیمت طلای سرخ در بازار

باشگاه خبرنگاران: غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران از ثبات قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و حداکثر آن ۱۴ میلیون تومان است.

وی افزود: قیمت کنونی هر مثقال زعفران نگین ۷۵ هزار تومان است که در بازار خرده فروشی کمتر عرضه می‌شود و عمدتا به بازار‌های هدف صادر می‌شود.

میری با اشاره به اینکه عمده عرضه زعفران در بازار داخل سرگل است، بیان کرد: نرخ کنونی هر مثقال زعفران در بازار خرده فروشی ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آینده بازار این محصول بیان کرد: قیمت کنونی زعفران نسبت به نرخ تمام شده تولید آن سنخیتی ندارد، اما با توسعه صادرات قیمت افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از صادرات زعفران نداریم، گفت: با توجه به بازگشایی بازار‌های اروپایی و باز شدن بازار چین ظرف روز‌های آتی امیدواریم که صادرات شتاب بگیرد تا کشاورزان متضرر نشوند.

این مقام مسئول با اشاره به چالش‌های پیش روی صادرات زعفران بیان کرد: با توجه به مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات، بخشی از زعفران به طور قاچاق از کشور خارج می‌شود، درحالیکه طبق قانون، محصولات کشاورزی و بازگشت ارز صادرات معاف از مالیات هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها